Lidl Suomi

Euron pullonpalautuksilla 270 000 euron potti hyvään – lahjoituksia tehtiin 10 prosenttia enemmän

Jaa

Lidlin pullonpalautuksessa voi lahjoittaa panttirahan hyväntekeväisyyteen. Viime tilikaudella asiakkaat tekivät lahjoituksia yli 270 000 euron* edestä. Kolmesta kohteesta suosituin oli nuorten mielenterveyttä edistävä Yeesi ry, jolle lahjoitettiin reippaasti yli sata tuhatta euroa. SEY Suomen eläinsuojelua ja vähävaraisten perheiden lasten harrastustoimintaa edistävää Hope ry:tä tuettiin molempia vajaalla 80 000 eurolla. Euromääräisesti lahjoituksia tehtiin lähes 10 prosenttia enemmän kuin aiempana vuonna.

Lidlin pullonpalautuksessa voi panttirahan lahjoittaa hyvään.
Lidlin pullonpalautuksessa voi panttirahan lahjoittaa hyvään.

Lidlin pullonpalautus on loistava esimerkki siitä, kuinka ihan pienilläkin lahjoituksilla on merkitystä. Pullonpalautuksessa tehtyjen lahjoitusten keskimääräinen suuruus on noin euron, ja näiden avulla saatiin vuodessa kerättyä noin 270 000 euroa hyvään. Lahjoitusten suosio on kasvussa: lahjoituksia tehtiin noin 10 prosenttia enemmän edellisvuoteen verrattuna.

– Olemme halunneet tehdä hyvän tekemisestä mahdollisimman arkista ja helppoa: lahjoituksen tekeminen pulloja palauttaessa on asiakkaalle vaivaton keino tehdä hyvää. On liikuttavaa, että lahjoituksia on tehty näin paljon ja enemmän kuin edeltävänä vuonna, vaikka yleisesti taloudellinen tilanne ei varsinaisesti kukoista. Tällaisina aikoina lahjoituksen merkitys on entistäkin tärkeämpi. Tässä näkyy konkreettisesti se, että ei ole liian pientä summaa lahjoitettavaksi, iloitsee Lidlin vastuullisuuspäällikkö Maija Moisander.

Lidlin pullonpalautuksessa on ollut jo kahden vuoden ajan lahjoitusmahdollisuus. Kohteina ovat olleet SEY Suomen eläinsuojelu, Nuorten mielenterveysseura Yeesi ry sekä Hope ry, jotka ovat kaikki olleet suosittuja lahjoituskohteita. Tilikaudella 2023 suosituin lahjoituskohde oli vähävaraisten perheiden lasten harrastustoimintaa tukeva Hope ry. Viime tilikaudella suosituimmaksi lahjoituskohteeksi nousi nuorten mielenterveyteen keskittyvä Yeesi ry.  

– Lidl-pullopanttilahjoitusten ansiosta olemme voineet jatkaa nuorten mielenterveyttä edistävää työtä aikana, jolloin järjestöjen rahoitusta leikataan merkittävästi. Olemme voineet esimerkiksi laajentaa ryhmächatin aukioloaikoja tarjotaksemme nuorille turvallisen keskustelupaikan sekä palkata nuoria toteuttamaan mielenterveystaitoja vahvistavia työpajoja. Kiitos Lidl ja jokainen, joka lahjoitti pullopanttinsa – yhdessä edistämme nuorten mielenterveyttä Suomessa, kertoo Yeesi ry:n puheenjohtaja Jenna Wahlstén

Pullonpalautuksessa hyväntekeväisyyteen lahjoitetut rahat menevät lyhentämättöminä organisaatioille. Lidlillä on 1.3. alkavalle tilikaudelle uudet pullonpalautuskumppanit, jotka julkaistaan lähipäivinä. 

*Summa on laskennallinen: tilikauden viimeisen kuukauden lahjoitusmäärä on arvio, joka perustuu aikaisempien kuukausien lahjoitusmääriin. Lidlin tilikausi 2024 päättyy 28.2.2025.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.

Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita25.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.

Onko tämä BCAA-juoma kesän hitti? – Kesäjuomissa maistuu sitrus, vadelma ja helppous23.4.2025 12:30:00 EEST | Tiedote

Lidl lanseeraa kesäksi uuden BCAA-juoman mandariinin maussa. Trendimaku sitrus maistuu muissakin juomauutuuksissa. Sitruksen ohella juomissa myös helppous kiinnostaa kuluttajia, joten Lidl tuo myyntiin helppoja juomaratkaisuja. Viime vuonna voimaan tullut alkoholilaki mahdollistaa uusia tuotteita: aiemmilta kesiltä tuttu 5 prosentin sangria löytyy Lidlin hyllyiltä tänä kesänä myös 7 prosentin vahvuisena.

Kesä ja uudet ravitsemussuositukset: Lidl tuo kasvipohjaista grillattavaa grillikansalle23.4.2025 07:20:00 EEST | Tiedote

Lidl tuo kesäksi runsaasti erilaisia kasvipohjaisia grillituotteita. Lidlistä löytyy kolmea eri vegaanista hampurilaispihviä, pippuripihviä, grillikasviksia ja hyllyiltä löytyy myös viime kesältä tutut grillitofut ja hittituote vege-ribsit. Loppuvuodesta 2024 julkaistiin uudet ravitsemussuositukset, joissa suositellaan pääasiassa kasvipohjaista ruokavaliota. Lidl haluaa kannustaa kuluttajia kohti kasvipohjaista ruokavaliota, ja yhtiöllä on tavoitteena tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 2030 mennessä sekä lisätä kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä 20 prosentilla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye