Uusi aluevaltaus Sokos Hotellilta: ketjun valikoimaan arjen luksusta huokuva Resort
Matkailu on murroksessa ja vapaa-ajan matkustajat sekä työmatkustajat haluavat yhdistää hotelliyöpymiseen yhä useammin elämystä ja erilaisia aktiviteetteja. Suomalaisten suosikkihotelliketju vastaa trendiin laajentamalla liiketoimintaa resorteihin: Toukokuun alussa ketjuun liittyy eksklusiivinen Tykkimäki Resort, jossa voi yöpyä huviloissa ja villoissa ja pulahtaa järveen suoraan Glamping Laawusta.

S-ryhmän matkailukauppa menestyi viime vuonna haastavassa markkinassa ja palasi markkinajohtajaksi. Markkinaa parempaa kasvua haetaan myös alkaneelta vuodelta. Majoitusliiketoiminnassa kasvun ajurina on muun muassa tarjonnan laajentaminen uuteen suuntaan: keväällä Sokos Hotellista voi kokouksen tai lomailupäivän päätteeksi pulahtaa savusaunan kautta järveen, kun Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki Resort liittyy Break by Sokos Hotels -perheeseen. Kansainvälinen Resort-termi viittaa tasokkaaseen virkistäytymispaikkaan.
Uuden liiketoimintasuunnan taustalla on asiakkaiden toive entistä omannäköisemmästä matkailusta sekä vapaa-ajan matkailun kasvava vetovoima.
– Vieraat haluavat entistä vahvemmin luoda omannäköisiä elämyksiä, yhdistää työ- ja vapaa-ajan matkustusta sekä käyttää erilaisia palveluja vierailun yhteydessä. Yleistynyt etätyö mahdollistaa entistä omaehtoisemman matkustamisen ja majoitusvaihtoehdoiksi etsitään yhä monimuotoisempia vaihtoehtoja, S-ryhmän matkailukaupasta vastaava johtaja Jaana Matikainen kertoo.
Sokos Hotels -ketjun tarjonnan laajeneminen houkuttelee niin kotimaisia kuin kansainvälisiäkin matkailijoita. Kansainvälistä kasvua tulee erityisesti Saksasta, Yhdysvalloista, Japanista sekä Kiinasta.
– Kansainvälisen vapaa-ajan matkustuksen kasvaessa haluamme tuoda tarjolle entistä laajemmin mahdollisuuksia kokea upea Suomi, Matikainen jatkaa.
2 miljoonaa ihmistä vain tunnin matkan päässä
Kymen Seudun Osuuskaupan omistama Tykkimäki Resort tarjoaa asiakkaille lomaelämyksiä ympäri vuoden. Alueelta löytyvät erilaiset majoitusvaihtoehdot elämyksellisistä Glamping Laawuista minimökkeihin, lomamökeistä hirsihuviloihin ja villoihin sekä uudelle tasolle viety caravan-alue. Resort sijaitsee järven rannalla ja tarjoaa aktiviteetteja savusaunasta ja avantouinnista metsämieliretkiin ja äänimaljahoitoihin sekä elämyskelluntaan.
– Tykkimäki Resortin sijainti on erinomainen. Reilun tunnin ajomatkan sisällä asuu noin kaksi miljoonaa suomalaista ja lentokentältä matkaa meille hujauksessa. Uskomme Tykkimäki Resortin vetovoimaan on vankka, onhan sen ympäröivä kehittyvä Käyrälammen alue upea elämyksiä antava kokonaisuus, kertoo Kymen Seudun Osuuskaupan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Mikko Virtanen.
Vapaa-ajan matkustajien lisäksi Tykkimäki Resort tarjoaa virkistävän vaihtoehdon työmatkustajille sekä yrityksille järjestää kokouksia tai vaikka virkistäytymispäiviä. Alueella on oma Lammenranta-ravintola, joka palvelee matkailijoita sekä paikallisia asukkaita ympäri vuoden.
Sokos Hotels -ketjuun liittymisen myötä elämyksiä tarjoavan ainutlaatuisen kohteen nimi vaihtuu Break Sokos Hotel Tykkimäki Resortiksi. Tykkimäki Resortin majoituspalveluja voi loppukeväästä varata Sokos Hotels -sovelluksen tai sokoshotels.fi-palvelun kautta. Sitä ennen varaamaan ja tutustumaan pääsee osoitteessa tykkimakiresort.fi. Asiakasomistajat saavat yöpymisestä ja palveluista Bonusta, työmatkustajille on tarjolla S-Card-etuja.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jaana Matikainen, S-ryhmän matkailukaupasta vastaava johtaja, 050 3881 639, jaana.matikainen@sok.fi
Mikko Virtanen, Kymen Seudun Osuuskaupan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja, 010 7625 40, mikko.virtanen@sok.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Linkit
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme