Business Finland

Suomi ja onnellisuus: seitsemän vuotta kärjessä – jatkuuko menestys?

Jaa

Suomi on valittu maailman onnellisimmaksi maaksi jo seitsemän kertaa peräkkäin YK:n World Happiness -raportissa. Seuraava raportti julkistetaan 20.3., ja odotukset ovat korkealla. Valitaanko Suomi kahdeksannen kerran peräkkäin maailman onnellisimmaksi maaksi?

Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin yhteisessä Helsinki Happiness Hacks -kampanjassa halukkaat matkailijat ympäri maailman hakivat mukaan viiden päivän onnellisuuskurssille Suomeen.
Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin yhteisessä Helsinki Happiness Hacks -kampanjassa halukkaat matkailijat ympäri maailman hakivat mukaan viiden päivän onnellisuuskurssille Suomeen. Svante Gullichsen / Visit Finland

Suomen onnellisuus on ollut jo vuosia kansainvälisen median kiinnostuksen kohteena. Suomi on saanut tuhansia mainintoja medioissa ympäri maailmaa, aina The New York Timesista ja BBC:stä Forbesiin. Laaja medianäkyvyys on vakiinnuttanut onnellisuuden yhdeksi Suomen erottuvuustekijäksi muista Pohjoismaista.

– Onnellisuus on kilpailuetu esimerkiksi matkailijoiden, investointien ja kansainvälisten osaajien houkuttelussa. Suomalaisten mutkaton luontosuhde, työn ja elämän tasapaino, turvallinen yhteiskunta ja toimivat julkiset palvelut tekevät Suomesta houkuttelevan kohteen. Suomi on vakiinnuttanut paikkansa onnellisuuden kärkimaana, ja onnellisuusnarratiivi on keskeinen osa kaupallista maakuvatyötä, kansainvälisen markkinoinnin johtaja Heli Jimenez Business Finlandista kertoo.

Onnellisuus matkailun vetovoimatekijänä

Kansainvälistä matkailua edistävä Visit Finland on hyödyntänyt onnellisuutta useiden vuosien ajan matkailumarkkinoinnissa, tehden siitä olennaisen osan Suomen matkailubrändiä. Onnellisuus on ollut teemana maailmanlaajuisissa kampanjoissa kuten ”Rent a Finn”, "Masterclass of Happiness" ja "Helsinki Happiness Hacks".

– Kaikkien kampanjoiden ytimenä on ollut tutustuttaa matkailijoita suomalaiseen elämäntapaan ja nostaa matkailullisten myyntivalttiemme tunnettuutta. Meille arkiset asiat kuten luonto, sauna, lähiruoka ja design ovat niitä asioita, joita kansainväliset matkailijat haluavat tulla Suomeen kokemaan, Jimenez jatkaa.

Aikooko Visit Finland jatkaa matkailumarkkinointia onnellisuusteeman parissa, vaikka Suomea ei valittaisi maailman onnellisimmaksi maaksi kahdeksatta kertaa?

– Maakuvatyön rakentaminen on pitkäjänteistä työtä ja aiomme jatkaa onnellisuusteeman parissa joka tapauksessa. Olemme lunastaneet paikkamme yhtenä onnellisimmista maista pitkän voittoputkemme ansiosta. Suomi tunnetaan maailmalla onnellisuuden ja hyvinvoinnin mallimaana, ja tämän imagon parissa jatkamme työtä johdonmukaisesti, Jimenez lisää.

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Visit Finlandin Find your inner Finn - Master in Happiness -kampanja sai laajaa kansainvälistä huomiota.
Visit Finlandin Find your inner Finn - Master in Happiness -kampanja sai laajaa kansainvälistä huomiota.
Visit Finland
Lataa
MWC 2025 -messuilla Barcelonassa Suomen osasto erottuu muista.
MWC 2025 -messuilla Barcelonassa Suomen osasto erottuu muista.
Business Finland
Lataa

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa 37 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Business Finland

Business Finland startade en kampanj om hållbar gruvdrift och kritiska mineraler28.4.2025 08:03:00 EEST | Pressmeddelande

Kritiska mineraler och strategiska råvaror har nu en stor marknadsdriven efterfrågan när olika länder investerar i att säkra leveranskedjan för mineraler och i miljömål. Business Finland startade en årslång kampanj för att stödja hållbar förnyelse av den finska gruv- och mineralsektorn med tio miljoner euro. ”Gruvornas negativa miljöpåverkan måste minskas och försörjningsberedskapen i Finland garanteras”, säger Satu Penttinen från Business Finland, som har utsetts att leda kampanjen.

Business Finland aloitti kestävän kaivosteollisuuden ja kriittisten mineraalien kampanjan28.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote

Kriittisille mineraaleille ja strategisille raaka-aineille on nyt suurta markkinalähtöistä kysyntää, kun eri maat investoivat mineraalien toimitusketjujen turvaamiseen ja ympäristötavoitteisiin. Business Finland aloitti vuoden mittaisen kampanjan, joka tukee suomalaisen kaivos- ja mineraalisektorin kestävää uudistumista 10 miljoonalla eurolla. “Kaivosten haitallisia ympäristövaikutuksia tulee pienentää ja Suomelle taattava huoltovarmuus”, sanoo kampanjan vetäjäksi nimetty Satu Penttinen Business Finlandista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye