Undersökning: Finländarna anser återigen att S-Banken är det mest hållbara bankvarumärket
Finländarna ansåg redan för trettonde gången i rad att S-Banken är Finlands mest hållbara bankvarumärke

Finländarna ansåg återigen att S-Banken är Finlands mest hållbara bankvarumärke, nu redan för trettonde gången i rad. Även S-gruppen, Prisma, Sokos Hotels och ABC utsågs till de mest hållbara varumärkena i sina respektive branscher. Undersökningen Sustainable Brand Index är Europas största oberoende varumärkesundersökning som gäller hållbarhet och har genomförts i Finland varje år sedan 2013.
”Vi har arbetat med hållbarhet på lång sikt och det är fint att se att detta förmedlas även till våra kunder. Vi fortsätter att arbeta målmedvetet för att säkerställa att S-Banken förblir en vägvisare för hållbarhet inom finansbranschen”, säger Anni Hiekkanen, direktör med ansvar för S-Bankens kundrelationer och varumärken.
S-Banken erbjuder S-gruppens ägarkunder avgiftsfria dagliga banktjänster, konkurrenskraftigt prissatta lån och möjlighet att börja spara och investera med låg tröskel. Finlands första tjänst för mikrosparande, Spararen i S-Mobil, erbjuder många den första kontakten med investeringar i fonder och gör det möjligt att öka besparingarna enkelt med små belopp.
”Vi på S-Banken vill vara med om att skapa en bättre morgondag. Vi lyssnar noggrant på våra kunder och utvecklar kontinuerligt våra tjänster. På så vis kan vi fullgöra vårt uppdrag att möjliggöra en lite mer välbärgad morgondag. Framöver vill vi framför allt vara partner i en bättre vardag för våra kunder och Finlands mest okomplicerade bank med digitala tjänster i världsklass som kärna”, säger Hiekkanen.
Sustainable Brand Index, som undersöker konsumenternas uppfattningar om hållbarhet i företag, baserar sig på en enkätundersökning där finländska konsumenter bedömer uppfattningar om hållbarhet för Finlands största varumärken inom olika branscher. De varumärken som bedöms har valts ut för undersökningen utifrån varumärkets marknadsandel och omsättning och hur känt varumärket är. Företagen väljer inte själva att delta i undersökningen eller att inte göra det. Dessutom utreder undersökningen hållbarhetstrender och drivkrafter för hållbar konsumtion.
Läs mer om hållbarheten på S-Banken
Läs mer om undersökningen Sustainable Brand Index och genomförandet av undersökningen
Nyckelord
Kontakter
S-Pankin viestintäS-Bankens kommunikation
Tel:+358 10 767 9300viestinta@s-pankki.fiwww.s-pankki.fiLänkar
S-Banken
S-Banken är en finländsk bank och en del av S-gruppen. Vi är till för att alla ska ha möjlighet till en lite mer välbärgad morgondag. Vi har över tre miljoner kunder och vi känner till kundernas vardag. Vi erbjuder smidighet och nytta, bland annat med hjälp av våra lättanvända digitala tjänster. Som en bank med komplett service stöder vi våra kunder i livets små och stora vändpunkter. s-banken.fi
Andra språk
Följ S-Pankki Oyj
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från S-Pankki Oyj
Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande
Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.
Tutkimus: Pääkaupunkiseudulla asuvat valmiimpia pidempiin mökkimatkoihin2.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
S-Pankin teettämän kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset käyvät mökillä muutaman kerran vuodessa, ja mökkiseurana on useimmiten puoliso. Mökille mennään pariksi päiväksi, ja vapaa-ajan vähyys rajoittaa monen mökkeilyaikaa. Pääkaupunkiseudulla asuvat ovat muita suomalaisia valmiimpia jopa 300 kilometrin mökkimatkoihin.
Enkät: Finländarna spenderar mer pengar på semester i hemlandet än utomlands – turister stannar nu längre på inhemska resmål än tidigare26.6.2025 10:46:42 EEST | Pressmeddelande
Enligt en nyligen genomförd undersökning spenderas mer pengar på semesterresor inom landet än på utlandssemestrar. Utomlands står boendet för en större del av budgeten, medan inrikesresor medför högre kostnader för färdmedel. Den inhemska turismen gynnas av olika evenemang och resenärerna vill i allt högre grad ha individuella upplevelser och lättanvända tjänster.
Tutkimus: Suomalaiset käyttävät kotimaassa lomailuun enemmän rahaa kuin ulkomaanmatkoilla – kotimaankohteissa viihdytään nyt aiempaa pidempään26.6.2025 10:46:42 EEST | Tiedote
Tuoreen tutkimuksen mukaan kotimaahan suuntautuvilla lomamatkoilla rahaa käytetään enemmän kuin ulkomaanmatkoilla. Ulkomailla majoitus vie suuremman osan budjetista, kun taas liikkumisen kuluja syntyy kotimaanmatkoilla enemmän. Erilaiset tapahtumat vauhdittavat kotimaanmatkailua ja matkoilla halutaan tällä hetkellä yhä enemmän yksilöllisiä elämyksiä ja helppokäyttöisiä palveluja.
Enkät: Finländarna är nu intresserade av billigare stugor – en båt står högre på semesterfirarens önskelista än en innetoa19.6.2025 07:30:00 EEST | Pressmeddelande
Intresset för billigare stugor har ökat, men finländarna är också intresserade av att bygga till, visar en färsk enkät som S-Banken låtit göra. När det gäller bekvämligheter i stugan är bastun den viktigaste, och båten står högre upp på semesterfirarnas önskelista än innetoan.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum