Someviraali Dubai-suklaa nyt ruokakauppoihin ympäri Suomen
Dubai-suklaa on noussut somessa ja maailmalla valtavaksi ilmiöksi. Pistaasilla ja kataifilla täytetty suklaa on trendannut erityisesti TikTokissa, jossa käyttäjät jakavat videoita saatuaan ja maistellessaan himottua suklaata. Dubai-suklaata ei juurikaan ole ollut Suomessa ruokakaupoissa laajasti saatavilla. Nyt Lidl tuo myyntiin ison erän Dubai-suklaata kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään torstaina 13.3.

Dubai-suklaa on saavuttanut sosiaalisessa mediassa poikkeuksellisen suuren huomion. Some-suklaata on kovasti toivottu Lidleihin myytäväksi, ja erityisesti TikTokissa on kyselty tuotteen perään. Dubai-suklaa on ollut jo myynnissä Lidleissä Romaniassa ja Alankomaissa, joissa tuote saavutti suursuosion.
– Nykyajan somessa moni tuote voi saada yllättäen ison suosion, mutta harva tuote saavuttaa ihan tällaista hypeä! Me tilasimme Dubai-suklaata suoraan ison erän, jotta mahdollisimman moni pääsee maistelemaan tätä hypetettyä suklaata. Jännä nähdä, minkälaisen suosion suklaa saa täällä Suomessa, pohtii Lidlin markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.
Lidlissä myytävässä Dubai-suklaassa on vähintään 30 prosenttia kaakaota, 12 prosenttia pistaasia ja 5 prosenttia kataifitakinaa. Kataifi on ohutta taikinanauhaa, jota käytetään paljon Lähi-Idässä. Tuotteesta 45 prosenttia on pistaasikreemiä. Yksi levy painaa 126 grammaa ja hinta on 4,99 euroa. Myyntiin tuleva levy on Lidlin omaa J.D.Gross-tuotemerkkiä.
– Tätä suklaalevyä on suurella intohimolla kehitetty, jotta täytteeseen ja suklaaseen saadaan täydellinen koostumus. Kyseinen levy tulee nyt ihan ensimmäistä kertaa myyntiin Lidleihin – Romaniassa ja Alankomaissa oli myynnissä hieman eri versiot. Tämä ei olekaan mikä tahansa suklaata, vaan kyseessä on premium-tuote. Nyt jokainen voi saada omasta lähi-Lidlistään tätä luksussuklaata, Aalto kertoo.
Dubai-suklaa on saavuttanut suuren suosion etenkin Keski-Euroopassa, jossa voi kahviloissa törmätä esimerkiksi Dubai-suklaalla höystettyihin leivoksiin ja kahveihin.
– Moni varmaan pohtii, tuleeko tätä meille vielä myöhemmin myyntiin. Katsotaan, minkälaisen suosion tuote saa ja tehdään suunnitelmia sen mukaan. Sen voin kertoa, että meille on lähiviikkoina tulossa myyntiin toinenkin Dubai-suklaa-teemainen tuote, Aalto paljastaa.
Mikä Dubai-suklaa?
Dubai-suklaa on maitosuklaata, jonka täytteenä on pistaasitahnaa ja paahdettua kataifia. Dubai-suklaan on kehittänyt Dubaissa asuva Sarah Hamouda. Ensimmäiset Dubai-suklaat tulivat myyntiin 2021, mutta varsinaiseksi someviraaliksi ne nousivat loppuvuodesta 2024.
Lähde: Meet the woman behind Dubai’s viral super-chunky chocolate bar | CNN
Avainsanat
Kuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl vakiinnuttaa paistopisteen ilta-alen – hävikki väheni yli 15 %3.10.2025 14:11:00 EEST | Tiedote
Lidlin paistopisteellä testattiin kesän ja alkusyksyn ajan ilta-alennusta, jossa tuotteet myytiin puoleen hintaan ennen sulkemista. Testi oli onnistunut, joten paistopisteen ilta-ale on vakiinnutettu pysyväksi toimintamalliksi kaikissa Lidleissä. Asiakkaat saavat siis paistopisteen tuotteet puoleen hintaan myymälän viimeisenä aukiolotuntina.
Toivottu ominaisuus Lidlin verkkosivulle: kampanjatuotteiden ajantasaiset saatavuustiedot2.10.2025 12:56:13 EEST | Tiedote
Lidlin haluttuja käyttötavaratuotteita saapuu myymälöihin aina rajattu erä, ja moni suosikkituote myydään nopeasti loppuun. Lidlin verkkosivulta voi tästä lähtien tarkistaa oman suosikkituotteen saatavuustilanteen eri myymälöissä.
Vuosi 2025 on määräaika monelle vastuullisuustavoitteelle – Lidlissä vastuullisuustyö etenee suunnitellusti25.9.2025 12:17:28 EEST | Tiedote
Lidl on julkaissut tiedot vastuullisuustyönsä etenemisestä tilikaudelta 2024. Useissa vastuullisuustavoitteissa maali on jo nurkan takana, kun tavoitevuodeksi on kirjattu 2025. Tavoitteet kuluvan tilikauden loppuun mennessä löytyvät esimerkiksi uusiutuvan polttoaineen käytölle sekä suolan ja sokerin vähentämiselle. Tavoitteita on saavutettu hyvässä vauhdissa, mutta osassa riittää vielä kirittävää loppuvuodelle.
Lidliltä massiivinen kansainvälinen brändikampanja – kertoo miksi Lidlissä asiointi kannattaa22.9.2025 16:12:26 EEST | Tiedote
Lidl on käynnistänyt ensimmäisen kansainvälisen brändikampanjansa 31 maassa sloganilla ”Lidl. Se kannattaa”. Uusi slogan ja kampanja alleviivaavat Lidlin ydinlupausta asiakkaille: jokaisella on oikeus laadukkaaseen, vastuulliseen ja halpaan ruokaan.
Lidlin kansainvälinen yhteistyökumppanuus UEFA Eurooppa-liigan ja UEFA Konferenssiliigan kanssa jatkuu18.9.2025 09:45:05 EEST | Tiedote
Lidl jatkaa virallisena kumppanina kaudella 2025–2026.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme