Harboren uusi keittiöpäällikkö on ruokamaailman nouseva nimi
Helsingin maineikkaissa ravintoloissa uraa tehnyt Broas vahvistaa Harboren kotimaisiin makuihin keskittyvää modernia pohjoismaista keittiötä. Viime elokuussa avautunut ravintola ja puuarkkitehtoninen hotelli on herättänyt kansainvälistäkin huomiota – ensimmäiseltä kesäkaudelta odotetaan muun muassa Rooftop Bar Humun nousua Helsingin suosituimmaksi terassiksi.

Broas lukeutuu Helsingin ravintolakentän raikkaisiin nuoriin lahjakkuuksiin. Broas siirtyy tehtävään ravintola Fiasco?n ja Sue Ellenin keittiöpäällikön tehtävästä. Hän on toiminut myös tapahtumatalo Sofia Helsingissä ja ravintola Salutorgetissa keittiön vastuutehtävissä.
Jatkossa Broas vastaa Solo Sokos Hotel Pier 4:n keittiötoiminnoista, jotka koostuvat Harbore-ravintolasta, kokous- ja tapahtumatiloista, aamiaisesta, aulakahvila Café Hellistä ja kesäkaudelle avautuvasta Rooftop Bar Humusta.
– Pier 4 ja Harbore tarjoavat hienon mahdollisuuden luotsata modernia, pohjoismaista keittiötä. Kotimaisuus on minulle tärkeä arvo ja keskitymme jatkossakin suomalaisiin raaka-aineisiin ja sesongeittain vaihtuvaan menuun. Nautin hotellin miljöössä työskentelystä, meri on aivan ikkunoiden takana ja näkymä on varmasti yksi Helsingin upeimmista, Viljami Broas kuvailee tunnelmiaan.
Yhteen hitsautunut tiimi
Solo Sokos Hotel Pier4:n Harbore-ravintola on saavuttanut poikkeuksellisen korkean asiakastyytyväisyystason ja saanut ruokakriitikoilta korkeita arvioita. Harboren ravintolapäällikkönä jatkaa Jarkko Myllymäki ja keittiömestarina Kermo Nuottonen.
– Viljami pääsee luotsaamaan taitavaa ja avauksesta asti yhteen hitsautunutta keittiötiimiä, joka on lyhyessä ajassa onnistunut luomaan korkeatasoisia ruokaelämyksiä. Työ jatkuu kunnianhimoisella ja vastuullisella otteella, ja tavoitteena on ylittää asiakkaiden odotukset yhä uudelleen, Solo Sokos Hotel Pier 4:n hotellinjohtaja Petra Wikström kertoo.
Rooftop Bar Humu tähtää Helsingin ykkösterassiksi
Solo Sokos Hotel Pier 4 avattiin kesän 2024 lopussa. Ensimmäiset puoli vuotta ovat todistaneet merenrannassa kohoavan puisen rakennuksen vetovoiman. Hotelli on majoittanut kotimaisia asiakkaita ympäri Suomen ja myös staycationit ovat olleet suosittuja. Pier 4 on myös toiminut jo lukuisten erilaisten tapahtumien näyttämönä.
Puuarkkitehtonisen rakennuksen saamat palkinnot ja kansainvälinen näkyvyys muun muassa The Guardianissa ja Wallpaperissa tukevat tavoitetta houkutella entistä enemmän kansainvälisiä vieraita Katajanokalle.
– Vuosi on alkanut meillä tulevan kevät- ja kesäkauden suunnitteluilla. Kiinteistön ulkotyöt valmistuvat kesään mennessä ja saamme kesäksi Harborelle oman terassin kauppatorin päätyyn. Odotamme innolla erityisesti hotellin katolla sijaitsevan Rooftop Bar Humun ensimmäistä kesäkautta. Upea 360-asteinen näköala merelliseen Helsinkiin ja koko katon kattava saaristolaisniitty tulevat kirittämään Humun Helsingin suosituimmaksi terassiksi, Wikström povaa.
Solo Sokos Hotel Pier 4
- Avattiin elokuussa 2024
- Hotellissa 164 huonetta
- Juhla- ja kokoustiloja jopa 460 hengen tilaisuuksiin
- Ravintola Harbore
- Café Helli
- Kattoterassi Rooftop Bar Humu – avoinna kesäkaudella
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Viljami Broas, keittiöpäällikkö, Solo Sokos Hotel Pier 4, p. 044 091 4242, viljami.broas@sok.fi
Petra Wikström, hotellinjohtaja, Solo Sokos Hotel Pier 4, p. 050 432 3940, petra.wikstrom@sok.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Kuvat
Linkit
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK:n hallintoneuvosto 2025 on valittu – puheenjohtajana jatkaa Timo Santavuo29.4.2025 14:55:04 EEST | Tiedote
SOK:n hallintoneuvosto valittiin 29.4.2025 pidetyssä osuuskunnan kokouksessa. Hallintoneuvostossa aloitti kolme uutta jäsentä.
Bonuksen kerryttäminen Applen Lompakossa olevalla S-Etukortilla laajenee S-ryhmän ravintoloihin29.4.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen mobiilisti onnistuu pian entistä useammassa paikassa, kun S-ryhmän kaupoissa suosioon noussut käytäntö laajenee myös ravintoloihin. Käyttöönotto tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana ravintoloiden maksupäätteiden vaihtuessa uusiin.
Skumppakuulat, sima ja pingviinipallo – Näistä rakentuu suomalaisten vappu25.4.2025 08:10:00 EEST | Tiedote
Vapun kepeään juhlintaan kuuluvat vuodesta toiseen erottamattomasti niin hyvä ruoka kuin ilmapallot, serpentiini ja erilaiset asusteet. Suomalaiset valitsevat tänäkin vuonna vappupöytään perinteisiä makuja kuten munkkeja, tippaleipiä, simaa, nakkeja ja perunasalaattia. Ilmapallokaupoilla kiinnostavat puolestaan pingviini ja kuohuviinipullo.
S-ryhmä edistää kestävästi kasvatetun kalan käyttöä - omien merkkien tuore ja jalostetut lohituotteet ASC-sertifioituja24.4.2025 11:46:18 EEST | Tiedote
S-ryhmän kalahyllyllä yhä useampi tuote on nykyään vastuullisuussertifioitu. ASC-sertifikaatti kertoo, että tuotteissa käytetty kala on vastuullisesti ja ympäristön kannalta kestävästi viljeltyä.
Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme