Keskisuomalaiset voivat asioida sosiaali- ja terveyspalveluissa myös mobiilisovelluksessa
Keski-Suomen hyvinvointialueen mobiilisovellus on tullut ladattavaksi Applen sekä Googlen sovelluskauppoihin tänään 27. maaliskuuta. Maksuton sovellus löytyy sovelluskaupasta nimellä OmaHyvaks. Sovelluksen voi ladata myös osoitteesta www.hyvaks.fi/asioi-verkossa.
Keski-Suomen hyvinvointialueen mobiilisovellus on jatkoa digitaalisten palveluiden kehittämiselle. Verkkopalvelut uudistuivat tammikuussa.
Keski-Suomen hyvinvointialue tiedottaa asiakkaita myös tekstiviestillä. Hyvinvointialue tiedottaa erikseen tekstiviestin lähettämisestä.
Asiointi käyntiin sujuvasti
Mobiilissa asiakas voi keskustella hyvinvointialueen ammattilaisten kanssa chatissa tai jättää kiireettömän yhteydenottopyynnön. Chat-keskustelu on mahdollista vaihtaa videokeskusteluksi. Sovelluksen kautta voi myös liittyä ennalta varatulle videovastaanotolle. Mobiilisovellus helpottaa asiointia, sillä ammattilainen voi tarvittaessa myös siirtää keskustelun suoraan toiselle ammattilaiselle ilman, että asiakkaan tarvitsee aloittaa uutta keskustelua.
Mobiilissa voi asioida muun muassa sairaanhoitajan, sosiaaliohjaajan tai fysioterapeutin kanssa, sekä keskustella esimerkiksi suun terveyteen, mielenterveyteen, seksuaaliterveyteen sekä nuorten, lapsiperheiden ja ikääntyneiden arkeen liittyvistä kysymyksistä.
Sovellus lähettää käyttäjälle ilmoituksia esimerkiksi ammattilaisen lähettämistä uusista viesteistä sekä tulevista videovastaanottoajoista. Nimetön asiointi onnistuu toistaiseksi ainoastaan selaimen kautta verkkopalvelua käytettäessä.
Sovellukseen kirjaudutaan ensimmäisellä käyttökerralla vahvasti tunnistautuen. Tämän jälkeen sisäänkirjautuminen onnistuu omalla tunnisteella.
- Sovellus kulkee mukanasi ja palvelut ovat käytössäsi helposti ja turvallisesti. Chatissa palvelemme arkisin ja lisäksi sairaanhoitajamme palvelevat chatissa myös iltaisin ja viikonloppuisin, kertoo palvelupäällikkö Sari Nurmivaara Keski-Suomen hyvinvointialueelta.
- Olemme saaneet asiakkailtamme runsaasti palautetta uudistuneista digitaalisista sosiaali- ja terveyspalveluista. Olemme iloisia siitä, että palautteiden keskiarvo on erinomaisella tasolla ollen 4,3 asteikolla 1–5, kertoo digijohtaja Jari Porrasmaa Keski-Suomen hyvinvointialueelta.
Palvelun nopeus, henkilöstömme ammattitaito ja asiakkaiden kohtaaminen nousevat esiin avoimista palautteista. Kuluvan vuoden aikana sovellukseen tulee uusia ominaisuuksia ja hyvinvointialueen palveluita laajemmin. Tavoitteena on, että sovelluksesta löytyy kaikki palvelut ensi vuoden aikana, Porrasmaa jatkaa.
Keski-Suomen hyvinvointialueen digitaalisissa sosiaali- ja terveyspalveluissa voi esimerkiksi
-
ottaa yhteyttä ammattilaisiimme saadaksesi ohjauksen oikeaan palveluun
-
asioida chat- tai videovastaanotolla
-
täyttää hoitoon ja palveluihin liittyviä lomakkeita
-
saada hyvinvointiin ja terveyteen liittyvää tietoa ja neuvontaa.
Keski-Suomen hyvinvointialueen mobiilisovellus tarjoaa samat verkkopalvelut kuin hyvinvointialueen uudistettu verkkopalvelu. Kaikki verkkopalvelut löytyvät osoitteesta www.hyvaks.fi/asioi-verkossa.
Sovelluksen latauslinkit
Yhteyshenkilöt
Jari PorrasmaaDigijohtajaKeski-Suomen hyvinvointialue
Puh:044 307 1561jari.porrasmaa@hyvaks.fiSari NurmivaaraPalvelupäällikköKeski-Suomen hyvinvointialue
Puh:050 473 1118sari.nurmivaara@hyvaks.fiSanna-Riikka KoponenViestintäpäällikköViestintäpalvelut
Keski-Suomen hyvinvointialue
Keski-Suomen hyvinvointialue vastaa noin 273 000 keskisuomalaisen sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluista.
Keskeinen tehtävämme on keskisuomalaisten hyvinvoinnin, terveyden ja turvallisuuden edistäminen yhteistyössä kuntien, järjestöjen, yritysten ja muiden toimijoiden kanssa. Tavoitteenamme on se, että keskisuomaisten kokemus hyvinvoinnista, terveydestä ja turvallisuudesta on maan kärkeä. Haluamme olla ihmislähtöisin hyvinvointialue ja tukea keskisuomalaisten hyvää arkea.
Hyvinvointialue on Keski-Suomen suurin työnantaja, jonka palveluksessa työskentelee noin 12 500 ammattilaista. Tarjoamme mahdollisuuksia ammatilliseen kehittymiseen ja monipuolisiin urapolkuihin.
Palveluiden tiedot, toimipisteet ja yhteystiedot löytyvät Keski-Suomen hyvinvointialueen verkkosivuilta osoitteesta www.hyvaks.fi.
Viestintäpalveluiden yhteissähköposti: viestinta(at)hyvaks.fi.
Facebook: @hyvaks, X: @hyvaks, Instagram: @hyvaks, LinkedIn: Keski-Suomen hyvinvointialue,YouTube: Keski-Suomen hyvinvointialue
#hyvaks #hyväarkikaikille
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keski-Suomen hyvinvointialue
Tiivistyvällä TKKI-yhteistyöllä luodaan Keski-Suomen elinvoimaa9.5.2025 08:40:15 EEST | Tiedote
TKKI-neuvottelukunnassa korostui hyvinvointialueen, korkeakoulujen, oppilaitosten, ja muiden kumppaneiden tiivistyvä yhteistyö tutkimuksen, koulutuksen, innovaatioiden ja alueellisen vetovoiman edistämiseksi. Koulutus ja osaaminen ovat Keski-Suomen merkittävimpiä vahvuuksia, joiden kautta luodaan Keski-Suomen elinvoimaa.
Keski-Suomen pelastuslaitos jatkotiedote8.5.2025 17:16:03 EEST | Tiedote
Keski-Suomen pelastuslaitos Tiedote 8.5.2025 Rakennuspalo keskisuuri, Verkkalantie, Petäjävesi Verkkalantien rakennuspalon alkupalo sammutettu. Ei henkilövahinkoja. Palon epäillään syttyneen latauksessa olleesta akusta. Jälkisammutus edelleen käynnissä. Kohteessa on yhteensä 5 pelastuslaitoksen yksikköä. Lisätietoja: klo 17.30 jälkeen päivystävältä palomestarilta puh. 0500 542 112
Keski-Suomen pelastuslaitos onnettomuustiedote8.5.2025 16:56:35 EEST | Tiedote
Keski-Suomen pelastuslaitos Tiedote 8.5.2025 Rakennuspalo keskisuuri, Verkkalantie, Petäjävesi. Kaksikerroksisessa omakotitalossa syttynyt tulipalo. Sammutustoimet käynnissä. Lisätietoja: klo 17:30 jälkeen päivystävältä palomestarilta puh. 0500 542 112
Sosiaalialan arjen tieto näkyväksi sosiaalisella raportoinnilla8.5.2025 09:50:44 EEST | Tiedote
Keski-Suomen hyvinvointialueen sosiaalipalvelujen työntekijät ovat lokakuusta 2024 lähtien voineet kirjata sosiaalisen raportoinnin lomakkeella tietoa asiakastyössä havaituista ilmiöistä ja niiden vaikutuksista asiakkaiden hyvinvointiin ja arkeen. Tavoitteena on kerätä asiakastyöstä nousevaa tietoa esimerkiksi palvelujärjestelmän toiminnasta ja yhteiskunnallisista ongelmista. Kerätty tieto välitetään päätöksenteon sekä kehittämis- ja tutkimustyön tueksi.
Keski-Suomen pelastuslaitos onnettomuustiedote7.5.2025 14:59:25 EEST | Tiedote
Ruoka kärähti hellalla Jyväskylässä
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme