Hotellilegendan vauhti kiihtyy kohti kesää – nyt avautuivat modernit tapahtumatilat ja uusia huoneita
Original Sokos Hotel Vantaa saavutti avaamisen jälkeen ensimmäisinä vilkkaina viikonloppuina huippumyynnit, ja varausaste on ollut siitä asti korkealla tasolla niin hotellissa, ravintoloissa kuin kokousosastollakin. Kesää kohden vauhti kiihtyy. Uudistushankkeen toinen vaihe on nyt valmistunut ja suuret, modernit tapahtumatilat ovat vihdoin varattavissa. Myös uusia huonevaihtoehtoja on avautunut, muun muassa odotetut perhehuoneet.

Hotelli oli suljettuna lähes vuoden ja avautui asiakkaille marraskuussa 2024. Ensimmäisessä vaiheessa uudistettiin hotellihuoneet, vastaanotto sekä kokoustilat ja ravintolat. Nyt valmistuneessa toisessa vaiheessa uudistettiin hotellin laajennussiiven sata hotellihuonetta sekä modernit kokous- ja tapahtumatilat.
Huoneista odotetuimpia ovat erityisesti pitkäaikaismatkustajille tai kesälomareissaajille sopivat perhehuoneet. Kiinnostava uutuus on myös näyttävä Tikkurila Festivaali -teemahuone.
– Hotellin suosio ja myynti on ylittänyt kaikki odotuksemme. Uudistuneet huoneet ja kokoustilat tuovat lisää kapasiteettia ja uudistus kaikkinensa on saanut valtavasti kehuja niin kanta-asiakkailta kuin uusiltakin asiakkailta. Tästä vauhti vain kiihtyy: kesällä odotamme vieraaksi perheitä nauttimaan Helsingin ja Vantaan kesätapahtumista ja nähtävyyksistä sekä tietenkin uusista perhehuoneistamme. Heinäkuussa hemmottelemme lapsia ja aikuisia rakentamalla suuren leikkihuoneen, hotellinjohtaja Martin Andergård juttelee.
Hotellin perintö velvoittaa
Original Sokos Hotel Vantaa palvelee laajaa asiakaskuntaa jo neljättä vuosikymmentä ja on toiminut ensimmäisenä pysäkkinä pääkaupunkiseudulle saapuville matkaajille.
– Meidän hotellimme on ollut kohtaamispaikka yrityksille ja järjestöille, lähialueen asukkaille ja matkailijoille, ja monien tärkeiden hetkien näyttämö. Olemme myös merkittävä työllistäjä majoitus- ja ravintola-alalla ja tulemme olemaan sitä myös tulevaisuudessa, Andergård painottaa.
Hotelli perustettiin vuonna 1991 ja jo silloin strategiaksi valittiin tarjota asiakkaille rentoutumisen ja vapaa-ajan keidas, riippumatta matkan tarkoituksesta. Nykyään legendaariseen hotelliin matkaavat yhä uudelleen niin työmatkalaiset, vapaa-ajan matkustajat, kokoustajat ja ravintola-asiakkaat.
– Original Sokos Hotel Vantaa on tunnettu ainutlaatuisesta tunnelmastaan ja unohtumattomista kokemuksista, joita se on tarjonnut asiakkailleen ja vierailleen. Tämä perintö velvoittaa – nykyisen tiimin tehtävänä on vaalia ja vahvistaa sitä entisestään, Andergård alleviivaa.
Vantaa kiihdyttää kasvuvauhtia ja houkuttelee vieraita
Hotellikiinteistön omistajan KEVAn tuella on myös ollut suuri merkitys hotellin kehittymiselle.
– Sokos Hotel Vantaa on pitkäaikainen klassikko, jonka kunnosta on tärkeää pitää hyvää huolta. Olemme ylpeitä pitkäjänteisestä yhteistyöstämme Sokotel Oy:n kanssa, mikä on mahdollistanut tämän merkittävän peruskorjauksen ja varmistaa hotellin viihtyvyyden ja vetovoiman tulevaisuudessakin, Kevan kiinteistövarallisuuspäällikkö Markus Mikkola toteaa.
Kysyntää hotellin palveluille lisää myös Vantaan vetovoiman ja suosion kasvu. Vantaan kaupunki on olennainen osa suurta metropolialuetta, johon myös Helsinki kuuluu. Vantaan vetovoima kasvaa ja tarjoaa niin asukkaille kuin vierailijoille koko ajan enemmän nähtävää ja koettavaa.
– Upeasti uudistunut hotelli Vantaa kiihdyttää tätä kasvuvauhtia ja houkuttelee uusiakin asiakkaita, Andergärd toteaa.
Original Sokos Hotel Vantaa
- 266 uudistettua huonetta, saunaosasto ja kuntosalitilat
- Viisi ravintola: uudistettu Amarillo, Rosso Pizza, Tulisuudelma, Pub Hertas ja Night
- 14 modernia kokous- ja juhlatilaa: kapasiteetti kuudesta 400 henkeen
- Auditorio ja luova kokoustila Visio
- Ravintoloissa, kokoustiloissa, terassilla, saunoissa ja aulassa yhteensä 3 507 anniskelupaikkaa
- Kahden kerroksen pysäköintihalli
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoa sekä tutustumisvierailut hotelliin: Martin Andergård, hotellinjohtaja Original Sokos Hotel Vantaa, martin.andergard@sok.fi, 050 388 3350
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Linkit
Sokotel Oy
Sokotel Oy on osa S-ryhmää. Me operoimme Suomessa 14 Sokos Hotellia, seitsemää Radisson Blu -hotellia sekä uutta Radisson RED Helsinkiä. Sokotel toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Tallinnassa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme