Makkara on suomalaisen grillin selvä ykkönen – Lidl tuo myyntiin lihaisia ja juustoisia makkaroita
Suomalaisista yli 80 prosenttia grillaa kesäisin. Grillaajista 87 prosenttia grillaa makkaraa, ja kysyttäessä grillin suosikkia nousee makkara ykköseksi.* Suomalaiset arvostavat grillimakkaroissa lihaisuutta ja juustoisuutta. Tätä ajatellen Lidl tuo kesäksi useita makkaroita, joissa maistuu eri juustot emmentalista sinihomejuustoon. Makkaravalikoiman kruununa on tosi lihaisa Urho-makkara, jonka lihapitoisuus on 87 prosenttia.

Makkara kuuluu olennaisena osana suomalaisten kesään: sitä grillataan ja nautitaan nuotiolla. Kysyttäessä grillisuosikkia on makkara selvä voittaja: makkara on 32 prosentille grillin tärkein tuote, ja toisella sijalla on kana 17 prosentilla. Jaetulla kolmannella sijalla on naudanliha, sianliha ja halloumi, joista jokainen on 10 prosentille grillin tärkein tuote.
Lidlin hyllyiltä löytyy tänä kesänä useita juustoisia makkaroita yhdistettynä eri makuihin. Makumakkaroiden lihapitoisuus on pääasiassa 72 prosenttia. Lihaisimmat makkarat ovat tänä kesänä Urho-makkara, jossa on lihaa 87 prosenttia sekä tulinen chili-makkara, jossa lihaa on 88 prosenttia.
– Juustoiset makkarat maistuvat suomalaisille, joten tuomme niitä tähän kesään useassa eri maussa. Juustojen makupareina maistuvat eri mausteet kuten valkosipuli ja jalapeno, jotka tuovat särmää täyteläiseen juustoon. Maksimaalista lihapitoisuutta kaipaavalle nappivalinta on tulinen suomalaisesta lihasta valmistettu Urho-makkara. Veikkaan Urhostamme kesän 2025 hittimakkaraa, kertoo Lidlin makkaroiden valikoimapäällikkö Siiri Oivanen.
Kaikki Lidlin makkarat on valmistettu Suomessa ja ne ovat laktoosittomia ja gluteenittomia.
Lisätietoja ja tuotenäytteet medialle: media@lidl.fi, 09 23456400
*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kyselyyn, johon on vastannut yli tuhat suomalaista kuluttajaa. Vastaukset on kerätty maaliskuussa 2025. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.
Lidlin kesän 2025 uutuusmakkarat
Urho tosi lihaisa
3,35 € | 400 g | Lihapitoisuus 87 % (kotimaista lihaa)
Sulava sulatejuusto-chili
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 65 %
Särmikäs cheddar-jalapeno
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Edelliskesän paluun tekevät hitit:
Polttava tulinen chili
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 88 %
Railakas sinihomejuusto-valkosipuli
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Juustoinen emmental-paprika
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Paahteinen pekoni-paahdettu sipuli
2,45 € | 320 g | Lihapitoisuus 72 %
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl täysjyvän asialla – valikoimaan lisätty kotimaisia täysjyvätuotteita4.9.2025 15:36:04 EEST | Tiedote
Suomi on täysjyvän luvattu maa puhtaan kauran ja rukiin ansiosta, mutta suomalaiset syövät täysjyvää aivan liian vähän. Lidlissä on ryhdytty toimeen tämän korjaamiseksi: yhtiö on asettanut kunnianhimoinen tavoitteen täysjyvän lisäämiseksi. Lidl on hiljattain lisännyt valikoimaansa uusia, kotimaisia täysjyvää sisältäviä tuotteita.
Takaisinveto: Dafgårdsin pakasteaterioissa pakkausmerkintävirhe4.9.2025 13:15:58 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erät ruotsalaisen Dafgårdsin valmistamia Wallenbergin pihvejä sekä janssoninkiusausta. Kyseessä on pakasteena myytävät valmisateriat. Takaisinveto tehdään, koska näiden kahden tuotteen tuotepakkauksiin on tarroitettu suomenkieliset ainesosaluettelot virheellisesti ristiin. Näin ollen suomenkieliset tiedot ainesosista ja allergeeneista eivät pidä paikkansa ja tuotteet voivat olla haitaksi allergikoille. Muille tuotteet ovat turvallisia käyttää.
Dubai-suklaavillitys saa jatkoa – trendimaku saapuu nyt croissantin muodossa Lidlin paistopisteille4.9.2025 11:35:00 EEST | Tiedote
Dubai-suklaan ystävät saavat iloisia uutisia, kun Lidl tuo paistopisteelle pistaasitäytteisen, kataifilla ja suklaalla kuorrutetun Dubai-croissantin. Trendimaun ilmiömäinen suosio on saanut Lidlin asiakkaat innostumaan muistakin Dubai-makumaailman tuotteista, kuten Dubai-suklaatyylisestä jäätelöstä. Uutuuscroissantit saapuvat Lidleihin torstaina 4. syyskuuta.
Hollywood-tähdet Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller Parkside-kampanjan kasvoina29.8.2025 13:19:42 EEST | Tiedote
Hollywood kohtaa käsityötaidon Lidlin Parkside-työkalujen kampanjassa, kun Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller esiintyvät ensimmäistä kertaa yhdessä. He rohkaisevat sekä kokeneita nikkareita että aloittelijoita humoristisella tyylillä puuhastelemaan itse ja ottamaan ohjat omiin käsiinsä.
Lidlin tilinpäätös 2024: panostuksia asiakkaisiin ja työntekijöihin28.8.2025 14:30:00 EEST | Tiedote
Lidlin 28.2.2025 päättyneen tilikauden tilinpäätös on julkaistu. Lidlin liikevaihto kasvoi 1,1 prosenttia ja oli yhteensä 2 021 miljoonaa euroa. Lidl työllistää 5 750 suomalaista, teki investointeja 56,8 miljoonalla eurolla ja maksoi yhteisöveroa 8,5 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme