Mellakasta Suomen suurin vaikuttajamarkkinointitoimisto
Mellakka Helsinki ostaa vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypementin – kokonaisuuden liikevaihto lähes 13 miljoonaan

Mellakka Helsinki ostaa vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypementin. Kaupassa siirtyy koko liiketoiminta ja henkilöstö. Hypementin suurimpia asiakkaita ovat muun muassa Kotipizza ja Coca-Cola.
“Sekä Mellakka Helsinki että Hypement kasvoivat viime vuoden aikana useita kymmeniä prosentteja. Se on osoitus siitä, että ne tekevät hyvää työtä ja ovat ajassa kiinni. Kun kaksi kovaa yhdistetään, syntyy kivikova. Kun ajattelee koko Mellakka-perhettä, niin meillä on kasassa Suomen suurin vaikuttajamarkkinointitoimisto niin asiantuntijamäärällä kuin 13 miljoonaan nousevalla liikevaihdolla mitattuna”, Mellakka Helsingin hallituksen puheenjohtaja Santtu Parkkonen sanoo.
IAB:n mukaan vaikuttajamarkkinointi on kasvanut Suomessa jo vuosia verkko- ja ulkomainonnan rinnalla, siinä missä moni muu mainonnan muoto on laskusuhdanteessa. Mediakulutus on siirtynyt vuosi vuodelta voimakkaammin sosiaaliseen mediaan, joka on vaikuttajienkin alusta. Verrattuna moniin brändeihin, vaikuttajilla on kyky saada ihmiset liikkeelle ja synnyttää ilmiöitä. Mutta ilmiötä ei synny, jos vaikuttajamarkkinointia ostetaan kuin mediatilaa.
“Vaikuttajamarkkinointi on merkittävä osa modernia PR:ää, ja se on ollut Mellakan keinovalikossa alusta asti. Brändejä ei rakenneta enää yksisuuntaisella viestinnällä, vaan vuorovaikutteisuudella, dialogilla ja elämyksellisyydellä. Tässä kaikessa vaikuttajilla on huomattava rooli. Kaupan myötä vaikuttajaosaamisemme vahvistuu entisestään, ja uskallan luvata, että meillä on kyky tehdä PR:ää Suomen mittakaavassa poikkeuksellisen laajasti”, Mellakka Helsingin toimitusjohtaja Annina Pikkumäki sanoo.
Mellakka Helsinki on aina ollut toimistokentällä kokonaisvaltaisuudellaan hieman poikkeuksellinen tekijä. Viestintä, sosiaalinen media, markkinointi, vaikuttajatekeminen ja tapahtumat yhdistyvät Mellakan työssä strategisesti, ennakkoluulottomasti ja yllättävästi vaikuttavuuden maksimoimiseksi.
"Vaikuttajamarkkinointi kasvaa ja monipuolistuu jatkuvasti – kyse ei ole enää vain somen kaupallisista yhteistöistä, vaan kaikesta markkinointiviestinnästä, missä vaikuttajien persoonaa, osaamista ja vaikuttavuutta hyödynnetään. Yhdessä pystymme toteuttamaan entistä merkittävämpiä ja vaikuttavampia kokonaisuuksia asiakkaillemme" sanoo Hypementin perustajaosakas Max Kolu.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Haastattelupyynnöt
Matti Tuomela
Media Relations Consultant
matti.tuomela@mellakka.fi
0405137220
Kuvat

Linkit
Mellakka Helsinki on vuonna 2012 perustettu PR- ja viestintätoimisto, johon kuuluu emoyhtiön lisäksi manageritoimisto Mellakka Management ja tapahtumatoimisto Mellakka Events. Yritysten liikevaihto oli viime vuonna 11 miljoonaa euroa, ja ne työllistivät 40 ihmistä. Vuonna 2016 perustetun Hypementin liikevaihto oli viime vuonna 1,6 miljoonaa euroa, ja se työllisti 5 ihmistä. Sekä Hypement että Mellakka-yhtiöt kuuluvat N2-konserniin, josta osan omistaa maailman suurin markkinointiviestintäkonserni WPP.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mellakka Helsinki
Solmu Brewery avasi oman panimoravintolan Lauttasaareen30.10.2024 10:01:00 EET | Tiedote
“Ruokalistalla tulee olemaan rentoa, mutta erittäin varteenotettavaa merihenkistä ruokaa”, ruoat suunnitellut Sylvester Soisalo sanoo.
Helsingissä sijaitseva legendaarinen skeittipuisto uudistuu – avajaiset heinäkuun lopussa5.7.2023 08:15:00 EEST | Tiedote
Perinteisen katuskeittauksen tyylistä inspiroitunut skeittipuisto Ponke’s Park saa uuden elämän paikallisten yrittäjien yhteisellä ponnistuksella. Eiran merellisissä maisemissa sijaitseva skeittipuisto uusitaan asfalttia myöten.
Suomen suurimman manageritoimiston toimitusjohtaja vaihtuu: “Markkina on kypsä uusille avauksille”7.6.2023 09:16:42 EEST | Tiedote
Manageritoimisto Mellakka Managementin toimitusjohtaja Emma Alftan jättää tehtävänsä elokuusta alkaen. Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty pitkän uran markkinointiviestinnässä tehnyt Vivan Daaboul. Alftan jatkaa yhtiössä managerina.
Suomalainen metaversumiosaaja Burst yhteistyöhön yhdysvaltalaisen jättiagentuurin kanssa23.5.2023 08:30:00 EEST | Tiedote
Burst pääsee Endeavor Groupin yhteistyön kautta kehittämään metaversumielämyksiä maailman suurimmille artisteille ja tapahtumille.
Joulutusindeksi: joulun tunnelmointi on virallisesti käynnistynyt ympäri Suomen30.11.2022 08:28:53 EET | Tiedote
Nämä ovat Suomen todellisten joulufanien suosikkielokuvat ja -kappaleet.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme