Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.

Kotimaiset käyttötavaraa tarjoavat verkkokaupat Prisma.fi ja Sokos.fi pärjäävät kilpailussa globaaleja verkkokauppajättejä vastaan hyvin ja kasvavat vauhdilla. Prisman verkkokauppa tuplasi myyntinsä vuonna 2024 edellisvuoteen verrattuna. Sokoksen verkkokaupan myynti kasvoi 2024 noin 30% edellisestä vuodesta ja on tuplaantunut vuoteen 2022 verrattuna.
– Maailmalta löytyy verkkokauppoja loputtomilta tuntuvilla valikoimilla ja uskomattomankin alhaisilla hinnoilla. Ulkomaiset verkkokauppajätit ovat suosittuja, mutta moni asiakas myös tunnistaa haasteet, jotka liittyvät tuotteiden turvallisuuteen ja laatuun, kuljetusten vastuullisuuteen ja palautusmääriin. Me pärjäämme kilpailussa, koska panostamme omiin vahvuuksiimme, S-ryhmän erikoiskaupan ketjujohtaja Mika Laakso painottaa.
– Meillä on lyömätön kilpailuvaltti eli Suomen tunnetuimpien ja luotetuimpien brändien lisäksi maan laajin toimipaikkaverkosto ja valjastamme sen nyt asiakkaidemme hyödyksi: toimitamme tuotteet nopeammin, lähemmäs ja varmemmin S-ryhmän käyttötavarakaupan johtaja Virpi Viinikainen kertoo.
Käyttötavaran verkkokaupan tuotteet kuljetetaan myymälöiden noutolokerikoihin tai infopisteisiin samalla rekkakyydillä, joka tuo tuotteita myymälään.
Nopea myymälänouto onnistuu jo nyt 81 Prismassa, 21 Sokoksessa ja 9 Emotionissa
Myymälänoudon laajentamista ruokakauppoihin pilotoidaan tänä vuonna ja kun toimitusketju ja järjestelmät saadaan toimimaan saumattomasti, käynnistyy verkoston levitys.
– Jokainen suomalainen asuu keskimäärin maksimissaan kahden kilometrin päässä S-ryhmän ruokakaupasta. Myymälänoudon laajentumisen myötä jokainen suomalainen asuu näin myös lähellä Prismaa ja Sokosta, Virpi Viinikainen pohtii.
S-ryhmän oma myymälänouto on edullinen, tarjolla on verkkokauppojen koko ajan laajeneva ja kivijalkamyymälöitä vielä monipuolisempi valikoima. S-ryhmän omalla myymälänoudolla asiakas saa pakettinsa myös juuri siihen myymälään, jonka on tilausvaiheessa valinnut.
Tällä hetkellä Prisman ja Sokoksen verkkokauppojen paketit voi tilata näiden ketjujen myymälöihin – myös ristiin niin, että Prismoista voi noutaa Sokoksen verkkokaupan paketit ja Sokoksista Prisman käyttötavaraverkkokaupan paketit. Prismoissa on lisäksi saatavilla 2h pikanouto, jossa verkosta voi tilata kunkin Prisman myymälävalikoimaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Virpi Viinikainen, S-ryhmän käyttötavarakaupan johtaja, virpi.viinikainen@sok.fi, 050 527 2881
Mika Laakso, S-ryhmän erikoiskaupan ketjujohtaja, mika.laakso@sok.fi, 050 463 3990
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Kuvat

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä ja Åhléns hankintayhteistyöhön – ruotsalaistavaratalon omien merkkien suosikkituotteet täydentävät jatkossa Sokoksen ja Prisman valikoimaa28.5.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
SOK on solminut hankintayhteistyösopimuksen ruotsalaisen Åhléns-tavarataloketjun kanssa. Yhteistyö tuo Sokos-tavarataloihin, Prismoihin sekä sokos.fi- ja prisma.fi-verkkokauppoihin Åhlénsin suosittuja oma merkki -tuotteita naisten ja miesten muodin sekä kodin tuotealueilta. Ensimmäiset maistiaiset uudesta valikoimasta saapuvat myymälöihin kesän alussa.
Yli 1300 suomalaista vastasi: Näin paljon valmistujaislahjaan tulee käyttää rahaa – tällaisia ovat kevään suosikkilahjat28.5.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Kevään valmistujaislahjoihin tulisi käyttää suurimman osan mielestä vähintään 30 euroa, mutta enintään 100 euroa, kertoo Prisman asiakasomistajilleen teettämä tuore kyselytutkimus. Yli 1300 vastaajaa kertoivat myös, mitkä ovat heidän mielestään sopivimmat valmistujaislahjat sekä parhaat omalle kohdalle osuneet lahjat ja huomionosoitukset valmistumisen kunniaksi. Prisman asiantuntija ennakoi, että tänä vuonna suosituimpien lahjojen joukossa ovat astia- ja aterinsarjat.
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme