Lidlin kotimaiset kanatuotteet saavat uudet pakkaukset – bongasitko jo hyllystä?
Lidlin oman Kanamestari-tuotesarjan pakkaukset uudistuvat kevään aikana. Uudistuksessa yhtenäistetään tuotesarjan ilmettä ja nostetaan tuotteiden nimet paremmin esiin, jotta tuote on helpompi tunnistaa. Uusia pakkauksia hallitsee keltainen väri, joka näkyy myös myymälöiden kanahyllyn kalustossa.

Kanamestari on Lidlin oma tuotemerkki 100-prosenttisesti kotimaisille kanatuotteille. Kaikki Kanamestarin tuotteet ovat Suomessa kasvatettua kotimaisten siipikarjatilojen lihaa. Tuotesarjaan kuuluu 33 tuotetta sekä lisäksi eräluontoisesti useita lisää.
Kanamestarin nykyinen pakkausilme on vuodelta 2017. Kuluttajakyselyn* mukaan Kanamestari on yksi Lidlin tunnetuimmista omista merkeistä. Merkin vahvuuksina pidetään pakkausten selkeyttä, tuotteiden tunnistamista, kotimaisuutta ja yhdenmukaisuutta. Lidl lähti päivittämään pakkausten ulkonäköä vahvuuksien pohjalta, tuoden pakkaukset kuitenkin nykypäivään.
Uusissa pakkauksissa myyntinimi on selkeämmin esillä. Tuotteiden pääväri on keltainen, ja maut erotellaan toisistaan väripalkeilla ja -osioilla: esimerkiksi vaaleansininen väriraita kertoo, että kana on miedosti suolattu, oranssi viittaa hunajan makuun, violetti puolestaan yrtti-valkosipulin makuun. Sama keltainen värimaailma näkyy myymälässä kanahyllyn kalusteissa.
– Kanamestari-tuotemerkin alla on laadukkaita, kotimaisia broilerituotteita, jotka on ensiluokkaisesti leikattu ja esikäsitelty kotikeittiöiden perus- ja erikoistarpeisiin. Laatu tarkoittaa, että tunnemme tuotantoketjun. Valikoimaan kuuluu arjen perustuotteita, kuten maustamattomia ja marinoituja fileetuotteita, sekä useita erilaisia maustettuja tuotteita, joilla saa helposti vaihtelua ruoan laittoon. Kanamestari on asiakkaidemme kovasti pitämä tuoteryhmä, ja toivottavasti asiakkaamme ihastuvat myös uusiin pakkauksiin! kertoo Lidlin osto-osaston ostaja Teemu Karppanen.
Ensimmäiset uudet Kanamestari-pakkaukset voi jo bongata Lidlin hyllyiltä. Pakkaukset vaihtuvat kevään ja kesän aikana sitä mukaa, kun vanhat pakkaukset saadaan käytettyä loppuun.
*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kahteen kyselyyn. Ensimmäiseen on vastannut 2000 suomalaista kuluttajaa syyskuussa 2023, ja toiseen 1000 kuluttajaa joulukuussa 2023. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Erityinen uutuustuote Lidlin paistopisteelle – sateenkaarimunkki juhlistaa yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta14.5.2025 13:02:45 EEST | Tiedote
Lidl tuo myyntiin ajankohtaisen ja kantaa ottavan paistopistetuotteen: sydämenmuotoinen, sateenkaarilipulla koristeltu munkki muistuttaa euroviisujen alla ja pride-viikolla kaikkien oikeudesta olla sellainen kuin on. Lidl on Helsinki Priden pääyhteistyökumppani ja virallinen ruokakauppa.
Lidl ja WWF Suomi aloittivat yhteistyön: kestävän ruokavalion edistämistä ja uusi kosteikko Snappertunaan13.5.2025 13:27:13 EEST | Tiedote
Lidl on solminut yhteistyön WWF Suomen kanssa. Kolmivuotisen yhteistyön tavoitteena on kannustaa suomalaisia kestävämpään ruokavalioon. Lidl myös osallistuu Suomen luonnon ennallistamiseen: Lidl tukee hanketta, jossa rakennetaan uusi kosteikko Snappertunaan ehkäisemään rehevöittävien ravinteiden valumista Itämereen.
Lidl muutti maaliskuussa muovikassien hintaa – mitä tapahtui muovikassien myynnille?8.5.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Lidl päätti maaliskuussa ravistella suomalaisten arkisia ostotottumuksia nostamalla muovikassin hinnan 30 sentistä 39 senttiin. Tämän seurauksena muovikasseja on ostettu vähemmän ja muovikassittomien ostoskertojen määrä on kasvanut 2,6 prosenttiyksiköllä, mikä kertoo ostokäyttäytymisen hitaasta mutta positiivisesta muutoksesta. Lidl aikoo jatkossakin ohjata kuluttajia valitsemaan muovikassin tilalle oman kassin ja keskittyä muillakin keinoin muovijätteen vähentämiseen.
Takaisinveto: Kanakeitossa jäämiä sinapista2.5.2025 12:24:09 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erän kanakeittoa. Takaisinveto tehdään, koska tuotteessa on jäämiä sinapista, mutta kyseistä allergeenia ei mainita tuotteen aineosaluettelossa. Tuote voi näin ollen olla vaarallinen niille, jotka ovat allergisia sinapille. Muille tuote on turvallinen käyttää. Takaisinveto koskee erää, jolla on viimeinen käyttöpäivä 10.5.2025.
Nämä maut voittivat Lidlin jäätelökilpailun – asiakkaiden suunnittelemat jäätelöt nyt myynnissä28.4.2025 08:37:44 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat ahkeraa jäätelönsyöjäkansaa: 99 prosenttia syö kesäisin jäätelöä, ja 62 prosenttia vähintään kerran viikossa.* Lidlin kesän jäätelöissä on tänä vuonna kaksi erityistä uutuutta. Viime kesänä Lidl järjesti asiakkailleen jäätelösuunnittelukilpailun. Kaksi voittajatuuttia on valittu ja nyt myynnissä Lidleissä ympäri maan: päärynä & suolainen kinuski sekä kirsikka & lakritsi. Lidlin uutuusjäätelöissä maistuu myös vadelma, trendituote mochit sekä kevyemmät vaihtoehdot proteiinijäätelö ja mehujää.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme