Tampereen Tesoman koulu Hese-kisojen voittoon
Tampereella Pyynikin stadionilla järjestettiin eilen (20.5.25) Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton (SUL) Hese-kisojen finaali, jossa koululaiset kilpailivat sukkula- ja kierrosviestissä, pituushypyssä ja junnukeihäässä.

Finaalissa kultaa voitti Tesoman koulu 6A Tampereelta. Hopeaa sai Langinkosken koulu 6D Kotkasta ja pronssia Mukkulan koulu 6C Lahdesta.
”Tunnelmat ovat upeat ja helpottuneet. Olen opettanut tätä luokkaa kolmannelta luokalta lähtien, ja teimme yhdessä sopimuksen, että tähtäämme Hese-kisojen finaalin voittoon. Viime vuonna olimme hopealla, ja tänä vuonna kirkastimme mitalin kultaiseksi”, Tesoman koulun 6A-luokan opettaja Jussi Kaihlajärvi kertoo.
”Emme ole keskittyneet pelkästään yleisurheiluun, vaan olemme harjoitelleet monipuolisesti eri urheilulajeja jo useamman vuoden ajan. Samalla olemme pitäneet tekemisessä mukana koko ajan liikunnan ilon. Tällaiset kisat vahvistavat luokan yhteishenkeä, ja vastaavia tapahtumia saisi ehdottomasti olla enemmän. Olen valtavan ylpeä koko luokasta”, Kaihlajärvi hymyilee.
Miljoona liikutettua lasta
Hese-kisoihin osallistui tänä vuonna 119 luokkaa, joista 19 kisasi finaalissa Tampereella.
– Hese-kisoista on muodostunut myös meille heseläisille tärkeä perinne, ja on ollut todella hienoa tehdä SUL:n kanssa yhteistyötä jo 21 vuoden ajan. On liikuttavaa tarjota nuorille urheilun parissa upeita muistoja, jotka toivottavasti kestävät vuosien ajan ja samalla antavat kipinän liikunnan jatkamiseen myös tulevaisuudessa, Hesburgerin viestintäpäällikkö Petteri Pohjonen sanoo.
– Ihanat fiilikset! Olen nyt ensimmäistä kertaa Hese-kisoissa, ja osasin odottaa hienoa tapahtumaa, mutta odotukset ylittyivät. Tunnelma on ollut huikea ja kannustus on raikunut koko finaalipäivän. On ollut ilo seurata oppilaiden iloa ja innostusta. Tällaiset hetket jäävät mieleen pitkäksi aikaa, SUL:n nuorisopäällikkö Tiia Viherlinna hymyilee.
Vuodesta 2004 järjestetyt Hese-kisat ovat osa Suomen Urheiluliiton ja Hesburgerin yhteistä H-hetki koululiikuntaohjelmaa. Ohjelma liikuttaa vuosittain noin 85 000 koululaista, ja vuosien varrella se on tavoittanut jo lähes miljoona lasta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri PohjonenViestintäpäällikkö
Puh:+358 (0)40 761 3201petteri.pohjonen@hesburger.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta, Puolasta ja Romaniasta. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla noin 3100 työntekijää. Vuoden 2024 verollinen myynti Suomessa oli 295 miljoonaa euroa ja ulkomailla 193,6 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Hesburgerilla ennätysvilkas kesärekrytointi – hakijoita yli kaksinkertainen määrä26.8.2025 09:45:30 EEST | Tiedote
Hesburgerin kesärekrytointi rikkoi tänä vuonna ennätyksiä sekä hakijoiden että uusien työntekijöiden määrässä. Lisäksi ketju sai tänä kesänä yli tuhat hakemusta koululaisten Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme


