Joka kolmas suomalainen ostaa urheiluvaatteita ruokakaupasta – Lidlin Crivit haastaa markettilaadun ja kalliin treenipukeutumisen
Suomalaiset shoppailevat mieluusti vaatteita ruokakauppareissun yhteydessä. Nyt Lidl reagoi ilmiöön kokoamalla kaikki myymälöidensä urheilu- ja ulkoiluvaatteet uudistuneen Crivit-brändin alle, ja kannustaa kaikkia liikkumaan. Laadukas urheiluvaatetus on nyt helposti ja edullisesti saatavilla – samalla kun ostetaan maitoa ja leipää.

Lidlin kuluttajakyselyn* mukaan joka kolmas suomalainen ostaa mielellään urheiluvaatteita ja -jalkineita ruokakaupoista, kun arjen tavarat löytyvät samasta paikasta. Ilmiö linkittyy laajempaan yhteiskunnalliseen trendiin, jossa arkea helpottavat ja edulliset vaihtoehdot ohjaavat ostosten tekoa.
Nyt Lidl vastaa ilmiöön uudistamalla monelle tutun urheiluvaatteisiin keskittyvän Crivit-merkin.
– Liikkumisen esteet ovat usein yllättävän arkisia: ajankäyttö, budjetti tai tunne siitä, että varusteiden täytyy olla kalliita tai ammattilaistasoisia. Haluamme purkaa esteitä ja kannustaa kaikkia liikkumaan sekä kokeilemaan uusia lajeja. Crivitin uudistus tekee liikunnan aloittamisesta helppoa ja tarjoaa vaihtoehtoja kaikille liikunnasta kiinnostuneille, ilman isoa hintalappua tai erikoisliikkeissä käyntiä, kertoo Lidlin markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.
Uudistuksen jälkeen kaikki Lidlin urheilu- ja ulkoilutuotteet myydään Crivit-merkkisinä, eli myös muiden merkkien urheilutuotteet siirtyvät Crivitin alle. Tuotesarjassa on vaatteita, jalkineita ja välineitä eri lajeihin, kuten salille, pyöräilyyn, retkeilyyn, juoksuun, vesiurheiluun ja vapaa-aikaan.
Voiko markettilaatuun luottaa?
Vaikka osa kuluttajista suhtautuu edelleen kriittisesti markettipukeutumisen laatuun, asenteet ovat muuttumassa. Vaatimukset eivät ole vähentyneet, vaan päinvastoin. Crivit panostaakin uudistuksen myötä entistä enemmän materiaaleihin ja käytännöllisyyteen.
– Teemme urheilusta kohtuuhintaista kaikille, mutta emme tingi laadusta. Yhtenä päätavoitteenamme on osoittaa, että myös ruokakaupoista voi löytyä käytännöllisiä ja tyylikkäitä urheiluvaatteita, jotka kilpailevat laadullaan muiden brändien kanssa, Aalto jatkaa.
Lidl kannustaa suomalaisia parempiin elintapoihin
Hyvinvoinnista on tullut tärkeä osa suomalaisten arkea. Crivitin urheilutuotteet on suunniteltu tukemaan kaikkien – ei pelkästään huippu-urheilijoiden – arkiaktiivisuutta.
– Meille hyvinvointi ei ole vain trendi, vaan teemme oikeasti terveellisistä valinnoista helppoja ja houkuttelevia. Olipa kyse sitten tuoreista kasviksista, täysjyvävaihtoehdoista tai arjen pienistä liikuntahetkistä, tuemme suomalaisten hyvinvointia, Aalto kommentoi.
Lisäksi Lidl panostaa lasten, nuorten ja perheiden liikunnallisiin harrastuksiin. Lidl on toiminut Jääkiekkoliiton pääyhteistyökumppanina vuodesta 2022, ja kulkeekin leijonien matkassa aina Leijona-kiekkokoulusta maajoukkueisiin asti.
Uusi mallisto paljastetaan juoksuhaasteen merkeissä Narinkkatorilla
Crivitin uusi ilme nähdään ensimmäisenä 22.5. myyntiin tulevassa juoksumallistossa. Mallisto esitellään näyttävällä tempauksella Helsingin Narinkkatorilla 22.–23.5., missä Lidl haastaa suomalaiset virtuaaliseen juoksuhaasteeseen Helsingistä Sodankylään – aina Suomen eteläisimmästä Lidlistä pohjoisimpaan. Haasteeseen voi osallistua kuka tahansa juosten tai kävellen juoksumatolla, ja voittajille on luvassa tuotepalkintoja.
*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kuluttajakyselyyn. Kyselyyn on vastannut 1500 suomalaista kuluttajaa huhtikuussa 2024. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl tuo kruunuttomat ananakset kaikkiin myymälöihinsä – myy paremmin kuin perinteinen ananas19.5.2025 08:34:17 EEST | Tiedote
Lidl testasi kruunuttomien ananasten myyntiä kolmasosassa myymälöitään kahdeksan viikon ajan. Testijakson tulokset olivat positiiviset, ja asiakkaat ottivat kruunuttoman ananaksen ilolla vastaan. Lidl on päättänyt ottaa kruunuttomat ananakset myyntiin kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään. Kruunuttomassa ananaksessa on niin asiakkaalle kuin ympäristöllekin monia etuja.
Lidlin kotimaiset kanatuotteet saavat uudet pakkaukset – bongasitko jo hyllystä?15.5.2025 08:37:00 EEST | Tiedote
Lidlin oman Kanamestari-tuotesarjan pakkaukset uudistuvat kevään aikana. Uudistuksessa yhtenäistetään tuotesarjan ilmettä ja nostetaan tuotteiden nimet paremmin esiin, jotta tuote on helpompi tunnistaa. Uusia pakkauksia hallitsee keltainen väri, joka näkyy myös myymälöiden kanahyllyn kalustossa.
Erityinen uutuustuote Lidlin paistopisteelle – sateenkaarimunkki juhlistaa yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta14.5.2025 13:02:45 EEST | Tiedote
Lidl tuo myyntiin ajankohtaisen ja kantaa ottavan paistopistetuotteen: sydämenmuotoinen, sateenkaarilipulla koristeltu munkki muistuttaa euroviisujen alla ja pride-viikolla kaikkien oikeudesta olla sellainen kuin on. Lidl on Helsinki Priden pääyhteistyökumppani ja virallinen ruokakauppa.
Lidl ja WWF Suomi aloittivat yhteistyön: kestävän ruokavalion edistämistä ja uusi kosteikko Snappertunaan13.5.2025 13:27:13 EEST | Tiedote
Lidl on solminut yhteistyön WWF Suomen kanssa. Kolmivuotisen yhteistyön tavoitteena on kannustaa suomalaisia kestävämpään ruokavalioon. Lidl myös osallistuu Suomen luonnon ennallistamiseen: Lidl tukee hanketta, jossa rakennetaan uusi kosteikko Snappertunaan ehkäisemään rehevöittävien ravinteiden valumista Itämereen.
Lidl muutti maaliskuussa muovikassien hintaa – mitä tapahtui muovikassien myynnille?8.5.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Lidl päätti maaliskuussa ravistella suomalaisten arkisia ostotottumuksia nostamalla muovikassin hinnan 30 sentistä 39 senttiin. Tämän seurauksena muovikasseja on ostettu vähemmän ja muovikassittomien ostoskertojen määrä on kasvanut 2,6 prosenttiyksiköllä, mikä kertoo ostokäyttäytymisen hitaasta mutta positiivisesta muutoksesta. Lidl aikoo jatkossakin ohjata kuluttajia valitsemaan muovikassin tilalle oman kassin ja keskittyä muillakin keinoin muovijätteen vähentämiseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme