Joka kolmas suomalainen ostaa urheiluvaatteita ruokakaupasta – Lidlin Crivit haastaa markettilaadun ja kalliin treenipukeutumisen
Suomalaiset shoppailevat mieluusti vaatteita ruokakauppareissun yhteydessä. Nyt Lidl reagoi ilmiöön kokoamalla kaikki myymälöidensä urheilu- ja ulkoiluvaatteet uudistuneen Crivit-brändin alle, ja kannustaa kaikkia liikkumaan. Laadukas urheiluvaatetus on nyt helposti ja edullisesti saatavilla – samalla kun ostetaan maitoa ja leipää.

Lidlin kuluttajakyselyn* mukaan joka kolmas suomalainen ostaa mielellään urheiluvaatteita ja -jalkineita ruokakaupoista, kun arjen tavarat löytyvät samasta paikasta. Ilmiö linkittyy laajempaan yhteiskunnalliseen trendiin, jossa arkea helpottavat ja edulliset vaihtoehdot ohjaavat ostosten tekoa.
Nyt Lidl vastaa ilmiöön uudistamalla monelle tutun urheiluvaatteisiin keskittyvän Crivit-merkin.
– Liikkumisen esteet ovat usein yllättävän arkisia: ajankäyttö, budjetti tai tunne siitä, että varusteiden täytyy olla kalliita tai ammattilaistasoisia. Haluamme purkaa esteitä ja kannustaa kaikkia liikkumaan sekä kokeilemaan uusia lajeja. Crivitin uudistus tekee liikunnan aloittamisesta helppoa ja tarjoaa vaihtoehtoja kaikille liikunnasta kiinnostuneille, ilman isoa hintalappua tai erikoisliikkeissä käyntiä, kertoo Lidlin markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.
Uudistuksen jälkeen kaikki Lidlin urheilu- ja ulkoilutuotteet myydään Crivit-merkkisinä, eli myös muiden merkkien urheilutuotteet siirtyvät Crivitin alle. Tuotesarjassa on vaatteita, jalkineita ja välineitä eri lajeihin, kuten salille, pyöräilyyn, retkeilyyn, juoksuun, vesiurheiluun ja vapaa-aikaan.
Voiko markettilaatuun luottaa?
Vaikka osa kuluttajista suhtautuu edelleen kriittisesti markettipukeutumisen laatuun, asenteet ovat muuttumassa. Vaatimukset eivät ole vähentyneet, vaan päinvastoin. Crivit panostaakin uudistuksen myötä entistä enemmän materiaaleihin ja käytännöllisyyteen.
– Teemme urheilusta kohtuuhintaista kaikille, mutta emme tingi laadusta. Yhtenä päätavoitteenamme on osoittaa, että myös ruokakaupoista voi löytyä käytännöllisiä ja tyylikkäitä urheiluvaatteita, jotka kilpailevat laadullaan muiden brändien kanssa, Aalto jatkaa.
Lidl kannustaa suomalaisia parempiin elintapoihin
Hyvinvoinnista on tullut tärkeä osa suomalaisten arkea. Crivitin urheilutuotteet on suunniteltu tukemaan kaikkien – ei pelkästään huippu-urheilijoiden – arkiaktiivisuutta.
– Meille hyvinvointi ei ole vain trendi, vaan teemme oikeasti terveellisistä valinnoista helppoja ja houkuttelevia. Olipa kyse sitten tuoreista kasviksista, täysjyvävaihtoehdoista tai arjen pienistä liikuntahetkistä, tuemme suomalaisten hyvinvointia, Aalto kommentoi.
Lisäksi Lidl panostaa lasten, nuorten ja perheiden liikunnallisiin harrastuksiin. Lidl on toiminut Jääkiekkoliiton pääyhteistyökumppanina vuodesta 2022, ja kulkeekin leijonien matkassa aina Leijona-kiekkokoulusta maajoukkueisiin asti.
Uusi mallisto paljastetaan juoksuhaasteen merkeissä Narinkkatorilla
Crivitin uusi ilme nähdään ensimmäisenä 22.5. myyntiin tulevassa juoksumallistossa. Mallisto esitellään näyttävällä tempauksella Helsingin Narinkkatorilla 22.–23.5., missä Lidl haastaa suomalaiset virtuaaliseen juoksuhaasteeseen Helsingistä Sodankylään – aina Suomen eteläisimmästä Lidlistä pohjoisimpaan. Haasteeseen voi osallistua kuka tahansa juosten tai kävellen juoksumatolla, ja voittajille on luvassa tuotepalkintoja.
*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kuluttajakyselyyn. Kyselyyn on vastannut 1500 suomalaista kuluttajaa huhtikuussa 2024. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Veikö lokki jäätelösi? Lidl vastaa kesäriesaan Lokkivakuutuksella4.7.2025 13:15:31 EEST | Tiedote
Joka kolmas Lidlin kyselyyn vastanneista on nähnyt, kun lokki nappaa eväät suoraan kädestä. Lähes joka viides on kokenut saman omakohtaisesti. Lidl päätti tarttua tähän kesäiseen riesaan tuomalla Helsingin Kolmen sepän aukiolle Lokkivakuutuspisteen, josta lokin viemän jäätelön tilalle saa uuden.
Lidl avasi 13 uutta outlet-osastoa käyttötavaroille eri puolille Suomea2.7.2025 15:26:19 EEST | Tiedote
Kesäkuussa Lidl toi 13 myymäläänsä uudet pop-up-outletit, jotka tarjoavat laajan valikoiman käyttötavaroiden loppueriä jopa 30–70 prosentin alennuksella. Uudet osastot ovat osa Lidlin myymäläkonseptin kehittämistä, jossa panostetaan entistä enemmän ostamisen helppouteen, monipuoliseen valikoimaan ja asiakkaiden toiveisiin.
Lidleissä tehtiin toukokuun aikana ennätysmäärä muovikassittomia ostoksia25.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Toukokuussa yli 77 prosenttia ostoskerroista ei sisältänyt muovikassia. Muovikassin hinnankorotus näyttää kannustaneen oman kassin käyttöön, sillä muovikassittomien ostosten määrä on kasvanut helmikuusta toukokuun loppuun tasaisesti joka viikko. Lidl jatkaa työtä muovijätteen vähentämiseksi yhdessä koko alan kanssa.
Juhannusviikolla Lidlistä ostetaan makkaraa jopa nelinkertainen määrä19.6.2025 11:55:00 EEST | Tiedote
Juhannus on kesän suurin ruokajuhla, ja sen viettoon liittyy vahvasti yhdessäolo, grillaus ja kesäherkut. Lidlin kuluttajakysely paljastaa, että kesägrillistä löytyy useimmiten makkaraa, kanaa ja tuoreita kasviksia. Makkaran myynti jopa nelinkertaistuu juhannusviikolla, mutta myös kasviksia ja kasvipohjaisia grillattavia ostetaan enemmän.
Lidleissä juhannuksen alla pidennetyt aukiolot – näillä vinkeillä juhannusostoksille18.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Juhannus on yksi ruokakaupan suurimmista sesongeista. Lidlit palvelevat asiakkaita koko juhannuksen, ja useimmat myymälät ovat keskiviikkona ja torstaina auki pidennetyin aukioloajoin aamusta iltakymmeneen. Juhannusostosten teko on mahdollisimman sujuvaa, kun suunnittelee ostokset ja tarkistaa tarjoukset etukäteen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme