Lidl Suomi

Joka kolmas suomalainen ostaa urheiluvaatteita ruokakaupasta – Lidlin Crivit haastaa markettilaadun ja kalliin treenipukeutumisen

Jaa

Suomalaiset shoppailevat mieluusti vaatteita ruokakauppareissun yhteydessä. Nyt Lidl reagoi ilmiöön kokoamalla kaikki myymälöidensä urheilu- ja ulkoiluvaatteet uudistuneen Crivit-brändin alle, ja kannustaa kaikkia liikkumaan. Laadukas urheiluvaatetus on nyt helposti ja edullisesti saatavilla – samalla kun ostetaan maitoa ja leipää.

Lidlin kuluttajakyselyn* mukaan joka kolmas suomalainen ostaa mielellään urheiluvaatteita ja -jalkineita ruokakaupoista, kun arjen tavarat löytyvät samasta paikasta. Ilmiö linkittyy laajempaan yhteiskunnalliseen trendiin, jossa arkea helpottavat ja edulliset vaihtoehdot ohjaavat ostosten tekoa.

Nyt Lidl vastaa ilmiöön uudistamalla monelle tutun urheiluvaatteisiin keskittyvän Crivit-merkin.

– Liikkumisen esteet ovat usein yllättävän arkisia: ajankäyttö, budjetti tai tunne siitä, että varusteiden täytyy olla kalliita tai ammattilaistasoisia. Haluamme purkaa esteitä ja kannustaa kaikkia liikkumaan sekä kokeilemaan uusia lajeja. Crivitin uudistus tekee liikunnan aloittamisesta helppoa ja tarjoaa vaihtoehtoja kaikille liikunnasta kiinnostuneille, ilman isoa hintalappua tai erikoisliikkeissä käyntiä, kertoo Lidlin markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.

Uudistuksen jälkeen kaikki Lidlin urheilu- ja ulkoilutuotteet myydään Crivit-merkkisinä, eli myös muiden merkkien urheilutuotteet siirtyvät Crivitin alle. Tuotesarjassa on vaatteita, jalkineita ja välineitä eri lajeihin, kuten salille, pyöräilyyn, retkeilyyn, juoksuun, vesiurheiluun ja vapaa-aikaan.

Voiko markettilaatuun luottaa?

Vaikka osa kuluttajista suhtautuu edelleen kriittisesti markettipukeutumisen laatuun, asenteet ovat muuttumassa. Vaatimukset eivät ole vähentyneet, vaan päinvastoin. Crivit panostaakin uudistuksen myötä entistä enemmän materiaaleihin ja käytännöllisyyteen.

– Teemme urheilusta kohtuuhintaista kaikille, mutta emme tingi laadusta. Yhtenä päätavoitteenamme on osoittaa, että myös ruokakaupoista voi löytyä käytännöllisiä ja tyylikkäitä urheiluvaatteita, jotka kilpailevat laadullaan muiden brändien kanssa, Aalto jatkaa.

Lidl kannustaa suomalaisia parempiin elintapoihin

Hyvinvoinnista on tullut tärkeä osa suomalaisten arkea. Crivitin urheilutuotteet on suunniteltu tukemaan kaikkien – ei pelkästään huippu-urheilijoiden – arkiaktiivisuutta.

– Meille hyvinvointi ei ole vain trendi, vaan teemme oikeasti terveellisistä valinnoista helppoja ja houkuttelevia. Olipa kyse sitten tuoreista kasviksista, täysjyvävaihtoehdoista tai arjen pienistä liikuntahetkistä, tuemme suomalaisten hyvinvointia, Aalto kommentoi.

Lisäksi Lidl panostaa lasten, nuorten ja perheiden liikunnallisiin harrastuksiin. Lidl on toiminut Jääkiekkoliiton pääyhteistyökumppanina vuodesta 2022, ja kulkeekin leijonien matkassa aina Leijona-kiekkokoulusta maajoukkueisiin asti.

Uusi mallisto paljastetaan juoksuhaasteen merkeissä Narinkkatorilla

Crivitin uusi ilme nähdään ensimmäisenä 22.5. myyntiin tulevassa juoksumallistossa. Mallisto esitellään näyttävällä tempauksella Helsingin Narinkkatorilla 22.–23.5., missä Lidl haastaa suomalaiset virtuaaliseen juoksuhaasteeseen Helsingistä Sodankylään – aina Suomen eteläisimmästä Lidlistä pohjoisimpaan. Haasteeseen voi osallistua kuka tahansa juosten tai kävellen juoksumatolla, ja voittajille on luvassa tuotepalkintoja.

*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kuluttajakyselyyn. Kyselyyn on vastannut 1500 suomalaista kuluttajaa huhtikuussa 2024. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Lidl tuo kruunuttomat ananakset kaikkiin myymälöihinsä – myy paremmin kuin perinteinen ananas19.5.2025 08:34:17 EEST | Tiedote

Lidl testasi kruunuttomien ananasten myyntiä kolmasosassa myymälöitään kahdeksan viikon ajan. Testijakson tulokset olivat positiiviset, ja asiakkaat ottivat kruunuttoman ananaksen ilolla vastaan. Lidl on päättänyt ottaa kruunuttomat ananakset myyntiin kaikkiin myymälöihinsä Hangosta Sodankylään. Kruunuttomassa ananaksessa on niin asiakkaalle kuin ympäristöllekin monia etuja.

Lidl muutti maaliskuussa muovikassien hintaa – mitä tapahtui muovikassien myynnille?8.5.2025 07:30:00 EEST | Tiedote

Lidl päätti maaliskuussa ravistella suomalaisten arkisia ostotottumuksia nostamalla muovikassin hinnan 30 sentistä 39 senttiin. Tämän seurauksena muovikasseja on ostettu vähemmän ja muovikassittomien ostoskertojen määrä on kasvanut 2,6 prosenttiyksiköllä, mikä kertoo ostokäyttäytymisen hitaasta mutta positiivisesta muutoksesta. Lidl aikoo jatkossakin ohjata kuluttajia valitsemaan muovikassin tilalle oman kassin ja keskittyä muillakin keinoin muovijätteen vähentämiseen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye