Joka kolmas suomalainen ostaa urheiluvaatteita ruokakaupasta – Lidlin Crivit haastaa markettilaadun ja kalliin treenipukeutumisen
Suomalaiset shoppailevat mieluusti vaatteita ruokakauppareissun yhteydessä. Nyt Lidl reagoi ilmiöön kokoamalla kaikki myymälöidensä urheilu- ja ulkoiluvaatteet uudistuneen Crivit-brändin alle, ja kannustaa kaikkia liikkumaan. Laadukas urheiluvaatetus on nyt helposti ja edullisesti saatavilla – samalla kun ostetaan maitoa ja leipää.

Lidlin kuluttajakyselyn* mukaan joka kolmas suomalainen ostaa mielellään urheiluvaatteita ja -jalkineita ruokakaupoista, kun arjen tavarat löytyvät samasta paikasta. Ilmiö linkittyy laajempaan yhteiskunnalliseen trendiin, jossa arkea helpottavat ja edulliset vaihtoehdot ohjaavat ostosten tekoa.
Nyt Lidl vastaa ilmiöön uudistamalla monelle tutun urheiluvaatteisiin keskittyvän Crivit-merkin.
– Liikkumisen esteet ovat usein yllättävän arkisia: ajankäyttö, budjetti tai tunne siitä, että varusteiden täytyy olla kalliita tai ammattilaistasoisia. Haluamme purkaa esteitä ja kannustaa kaikkia liikkumaan sekä kokeilemaan uusia lajeja. Crivitin uudistus tekee liikunnan aloittamisesta helppoa ja tarjoaa vaihtoehtoja kaikille liikunnasta kiinnostuneille, ilman isoa hintalappua tai erikoisliikkeissä käyntiä, kertoo Lidlin markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.
Uudistuksen jälkeen kaikki Lidlin urheilu- ja ulkoilutuotteet myydään Crivit-merkkisinä, eli myös muiden merkkien urheilutuotteet siirtyvät Crivitin alle. Tuotesarjassa on vaatteita, jalkineita ja välineitä eri lajeihin, kuten salille, pyöräilyyn, retkeilyyn, juoksuun, vesiurheiluun ja vapaa-aikaan.
Voiko markettilaatuun luottaa?
Vaikka osa kuluttajista suhtautuu edelleen kriittisesti markettipukeutumisen laatuun, asenteet ovat muuttumassa. Vaatimukset eivät ole vähentyneet, vaan päinvastoin. Crivit panostaakin uudistuksen myötä entistä enemmän materiaaleihin ja käytännöllisyyteen.
– Teemme urheilusta kohtuuhintaista kaikille, mutta emme tingi laadusta. Yhtenä päätavoitteenamme on osoittaa, että myös ruokakaupoista voi löytyä käytännöllisiä ja tyylikkäitä urheiluvaatteita, jotka kilpailevat laadullaan muiden brändien kanssa, Aalto jatkaa.
Lidl kannustaa suomalaisia parempiin elintapoihin
Hyvinvoinnista on tullut tärkeä osa suomalaisten arkea. Crivitin urheilutuotteet on suunniteltu tukemaan kaikkien – ei pelkästään huippu-urheilijoiden – arkiaktiivisuutta.
– Meille hyvinvointi ei ole vain trendi, vaan teemme oikeasti terveellisistä valinnoista helppoja ja houkuttelevia. Olipa kyse sitten tuoreista kasviksista, täysjyvävaihtoehdoista tai arjen pienistä liikuntahetkistä, tuemme suomalaisten hyvinvointia, Aalto kommentoi.
Lisäksi Lidl panostaa lasten, nuorten ja perheiden liikunnallisiin harrastuksiin. Lidl on toiminut Jääkiekkoliiton pääyhteistyökumppanina vuodesta 2022, ja kulkeekin leijonien matkassa aina Leijona-kiekkokoulusta maajoukkueisiin asti.
Uusi mallisto paljastetaan juoksuhaasteen merkeissä Narinkkatorilla
Crivitin uusi ilme nähdään ensimmäisenä 22.5. myyntiin tulevassa juoksumallistossa. Mallisto esitellään näyttävällä tempauksella Helsingin Narinkkatorilla 22.–23.5., missä Lidl haastaa suomalaiset virtuaaliseen juoksuhaasteeseen Helsingistä Sodankylään – aina Suomen eteläisimmästä Lidlistä pohjoisimpaan. Haasteeseen voi osallistua kuka tahansa juosten tai kävellen juoksumatolla, ja voittajille on luvassa tuotepalkintoja.
*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kuluttajakyselyyn. Kyselyyn on vastannut 1500 suomalaista kuluttajaa huhtikuussa 2024. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Hollywood-tähdet Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller Parkside-kampanjan kasvoina29.8.2025 13:19:42 EEST | Tiedote
Hollywood kohtaa käsityötaidon Lidlin Parkside-työkalujen kampanjassa, kun Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller esiintyvät ensimmäistä kertaa yhdessä. He rohkaisevat sekä kokeneita nikkareita että aloittelijoita humoristisella tyylillä puuhastelemaan itse ja ottamaan ohjat omiin käsiinsä.
Lidlin tilinpäätös 2024: panostuksia asiakkaisiin ja työntekijöihin28.8.2025 14:30:00 EEST | Tiedote
Lidlin 28.2.2025 päättyneen tilikauden tilinpäätös on julkaistu. Lidlin liikevaihto kasvoi 1,1 prosenttia ja oli yhteensä 2 021 miljoonaa euroa. Lidl työllistää 5 750 suomalaista, teki investointeja 56,8 miljoonalla eurolla ja maksoi yhteisöveroa 8,5 miljoonaa euroa.
Lidl tuo mullistavan keittiölaitteen Suomeen - Monsieur Cuisine haastaa kotikeittiön luottolaitteet27.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
Lidl tuo Suomeen eurooppalaiskodeissa suursuosion saavuttaneen Monsieur Cuisine Smart -keittiölaitteen rajoitettuna eränä. Se yhdistää useiden keittiökoneiden toiminnot ja tuo älykästä ruoanlaittoa suomalaisten arkeen. Vastaavaa kokkausta nopeuttavaa ja helpottavaa keittiölaitetta ei ole juuri nähty ennen Suomen markkinoilla.
Henri Alén ja Lidl laittoivat hynttyyt yhteen – Alénin annoksia Lidlien hyllyille25.8.2025 12:59:29 EEST | Tiedote
Suomalaisten rakastama huippukokki Henri Alén ja Lidl ovat solmineet kaksivuotisen yhteistyön. Yhteistyö polkaistaan käyntiin neljällä premium-valmisruoalla, jotka Alén on Lidlin asiakkaille suunnitellut. Suomessa valmistetut valmisruoat ovat saatavilla 27.8. alkaen kaikista Lidleistä ympäri maan.
Näin koulujen alku näkyy ruokakaupassa7.8.2025 12:41:28 EEST | Tiedote
Ruokakaupan myynneistä näkee, mitä suomalaisessa yhteiskunnassa on meneillään. Nyt kun kesälomat päättyvät ja jälkikasvu menee kouluun, myös kaupassakäynti muuttuu ja sieltä ostetaan eri asioita. Arjen alkaessa ostoskärryt täyttyvät arkisista tuotteista ja kaupassa asioidaan eri aikaan kesään verrattuna. Kaupasta tarttuu elokuussa mukaan enemmän esimerkiksi valmisruokia ja välipaloja arjen kiireisiin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme