Lidlin kokeilu paistopisteellä: tuotteet puoleen hintaan ilta-alessa kesän ajan
Lidlin paistopisteellä testataan kesän ajan ilta-alennusta, jossa iltakahdeksalta jäljellä olevat tuotteet myydään puoleen hintaan. Tavoitteena on painaa ruokahävikkiin päätyvän ruoan määrä entistä alemmas.

Lidlin paistopisteellä on käynnissä kesän ajan testi, jonka tavoitteena on vähentää ruokahävikkiä.
Kaikki paistopisteen tuotteet myydään 50 prosentin alennuksella klo 20 alkaen. Aiemmin myymättä jääneitä paistopistetuotteita on myyty seuraavana päivänä hukka-alessa. Kaikki tuotteet eivät kuitenkaan sovellu myytäväksi enää seuraavana päivänä, joten ilta-ale on tehokkaampi keino saada paistopisteen tuotteet myytyä viimeiseen muruun asti. Jokainen paistopistetuote myydään illan tunteina alennuksella.
– Noin kolmannes suomalaisten ilmastovaikutuksista tulee ruuasta. Hävikintorjunta onkin yksi ruokakaupan keskeisistä ilmastoteoista, johon olemme panostaneet jo paljon muun muassa hukka-alella, alelaputetuilla tuotteilla ja lahjoittamalla tuotteita hyväntekeväisyyteen. Nyt haluamme kokeilla kesän ajan millainen vaikutus paistopistetuotteiden hinnanalennuksella on hävikin määrän vähentämiseen, sanoo Lidlin vastuullisuuspäällikkö Annu Puurula.
Paistopisteen ilta-ale on käytössä kaikissa Lidl-myymälöissä Suomessa joka päivä 3.6.–1.9.2025 klo 20 alkaen. Asiakas saa alennuksen automaattisesti klo 20 alkaen tavalliselta ja pikakassalta. Testijakson päätteeksi analysoidaan testin vaikutuksia hävikkiin ja asiakastyytyväisyyteen sekä tehdään päätös mahdollisesta jatkosta.
Lidlin vastuullisuusohjelman mukaan tavoitteena on pitää ruokahävikin määrä alle 1,5 prosentissa. Lidlissä ruokahävikkiin päätyy tällä hetkellä 1,48 % ruokakiloista eli 14,8 grammaa yhtä kilogrammaa kohden. Paiston ilta-ale on yksi uusi keino ruokahävikin vähentämiseen.
Suosittu hukka-ale jatkuu edelleen. Jos paistopisteen tuotteita jää myymättä myymälän sulkeuduttua, hukka-aleen sopivat paistopisteen tuotteet myydään seuraavana päivänä alennettuun hintaan.
Faktat: paistopisteen tuotteet puoleen hintaan iltaisin
- Paistopisteen tuotteet myydään -50 % alennuksella joka päivä klo 20.00 alkaen. Jos myymälä sulkeutuu tätä ennen, ilta-alea ei ole.
- Alennus koskee sekä paistopisteestä itse otettavia että valmiiksi pussitettuja paistopisteen tuotteita.
- Alennus ei koske konditoriatuotteita, eikä rasiaan pakattuja donitseja.
- Alennus lasketaan tuotteen normaalihinnasta.
- Alennus tulee automaattisesti kassasta, myös pikakassalta, klo 20.00 alkaen.
- Kyseessä on 3.6.–1.9.2025 kestävä kokeilu jokaisessa Suomen Lidl-myymälässä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidl täysjyvän asialla – valikoimaan lisätty kotimaisia täysjyvätuotteita4.9.2025 15:36:04 EEST | Tiedote
Suomi on täysjyvän luvattu maa puhtaan kauran ja rukiin ansiosta, mutta suomalaiset syövät täysjyvää aivan liian vähän. Lidlissä on ryhdytty toimeen tämän korjaamiseksi: yhtiö on asettanut kunnianhimoinen tavoitteen täysjyvän lisäämiseksi. Lidl on hiljattain lisännyt valikoimaansa uusia, kotimaisia täysjyvää sisältäviä tuotteita.
Takaisinveto: Dafgårdsin pakasteaterioissa pakkausmerkintävirhe4.9.2025 13:15:58 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erät ruotsalaisen Dafgårdsin valmistamia Wallenbergin pihvejä sekä janssoninkiusausta. Kyseessä on pakasteena myytävät valmisateriat. Takaisinveto tehdään, koska näiden kahden tuotteen tuotepakkauksiin on tarroitettu suomenkieliset ainesosaluettelot virheellisesti ristiin. Näin ollen suomenkieliset tiedot ainesosista ja allergeeneista eivät pidä paikkansa ja tuotteet voivat olla haitaksi allergikoille. Muille tuotteet ovat turvallisia käyttää.
Dubai-suklaavillitys saa jatkoa – trendimaku saapuu nyt croissantin muodossa Lidlin paistopisteille4.9.2025 11:35:00 EEST | Tiedote
Dubai-suklaan ystävät saavat iloisia uutisia, kun Lidl tuo paistopisteelle pistaasitäytteisen, kataifilla ja suklaalla kuorrutetun Dubai-croissantin. Trendimaun ilmiömäinen suosio on saanut Lidlin asiakkaat innostumaan muistakin Dubai-makumaailman tuotteista, kuten Dubai-suklaatyylisestä jäätelöstä. Uutuuscroissantit saapuvat Lidleihin torstaina 4. syyskuuta.
Hollywood-tähdet Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller Parkside-kampanjan kasvoina29.8.2025 13:19:42 EEST | Tiedote
Hollywood kohtaa käsityötaidon Lidlin Parkside-työkalujen kampanjassa, kun Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller esiintyvät ensimmäistä kertaa yhdessä. He rohkaisevat sekä kokeneita nikkareita että aloittelijoita humoristisella tyylillä puuhastelemaan itse ja ottamaan ohjat omiin käsiinsä.
Lidlin tilinpäätös 2024: panostuksia asiakkaisiin ja työntekijöihin28.8.2025 14:30:00 EEST | Tiedote
Lidlin 28.2.2025 päättyneen tilikauden tilinpäätös on julkaistu. Lidlin liikevaihto kasvoi 1,1 prosenttia ja oli yhteensä 2 021 miljoonaa euroa. Lidl työllistää 5 750 suomalaista, teki investointeja 56,8 miljoonalla eurolla ja maksoi yhteisöveroa 8,5 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme