Lidl Suomi

Lidlin kokeilu paistopisteellä: tuotteet puoleen hintaan ilta-alessa kesän ajan

Jaa

Lidlin paistopisteellä testataan kesän ajan ilta-alennusta, jossa iltakahdeksalta jäljellä olevat tuotteet myydään puoleen hintaan. Tavoitteena on painaa ruokahävikkiin päätyvän ruoan määrä entistä alemmas.

Lidl kokeilee ilta-alea paistopisteen tuotteissaan.
Lidl kokeilee ilta-alea paistopisteen tuotteissaan.

Lidlin paistopisteellä on käynnissä kesän ajan testi, jonka tavoitteena on vähentää ruokahävikkiä.

Kaikki paistopisteen tuotteet myydään 50 prosentin alennuksella klo 20 alkaen. Aiemmin myymättä jääneitä paistopistetuotteita on myyty seuraavana päivänä hukka-alessa. Kaikki tuotteet eivät kuitenkaan sovellu myytäväksi enää seuraavana päivänä, joten ilta-ale on tehokkaampi keino saada paistopisteen tuotteet myytyä viimeiseen muruun asti. Jokainen paistopistetuote myydään illan tunteina alennuksella.

– Noin kolmannes suomalaisten ilmastovaikutuksista tulee ruuasta. Hävikintorjunta onkin yksi ruokakaupan keskeisistä ilmastoteoista, johon olemme panostaneet jo paljon muun muassa hukka-alella, alelaputetuilla tuotteilla ja lahjoittamalla tuotteita hyväntekeväisyyteen. Nyt haluamme kokeilla kesän ajan millainen vaikutus paistopistetuotteiden hinnanalennuksella on hävikin määrän vähentämiseen, sanoo Lidlin vastuullisuuspäällikkö Annu Puurula.

Paistopisteen ilta-ale on käytössä kaikissa Lidl-myymälöissä Suomessa joka päivä 3.6.–1.9.2025 klo 20 alkaen. Asiakas saa alennuksen automaattisesti klo 20 alkaen tavalliselta ja pikakassalta. Testijakson päätteeksi analysoidaan testin vaikutuksia hävikkiin ja asiakastyytyväisyyteen sekä tehdään päätös mahdollisesta jatkosta. 

Lidlin vastuullisuusohjelman mukaan tavoitteena on pitää ruokahävikin määrä alle 1,5 prosentissa. Lidlissä ruokahävikkiin päätyy tällä hetkellä 1,48 % ruokakiloista eli 14,8 grammaa yhtä kilogrammaa kohden. Paiston ilta-ale on yksi uusi keino ruokahävikin vähentämiseen.

Suosittu hukka-ale jatkuu edelleen. Jos paistopisteen tuotteita jää myymättä myymälän sulkeuduttua, hukka-aleen sopivat paistopisteen tuotteet myydään seuraavana päivänä alennettuun hintaan.

Faktat: paistopisteen tuotteet puoleen hintaan iltaisin

  • Paistopisteen tuotteet myydään -50 % alennuksella joka päivä klo 20.00 alkaen. Jos myymälä sulkeutuu tätä ennen, ilta-alea ei ole.
  • Alennus koskee sekä paistopisteestä itse otettavia että valmiiksi pussitettuja paistopisteen tuotteita.
  • Alennus ei koske konditoriatuotteita, eikä rasiaan pakattuja donitseja.
  • Alennus lasketaan tuotteen normaalihinnasta.
  • Alennus tulee automaattisesti kassasta, myös pikakassalta, klo 20.00 alkaen.
  • Kyseessä on 3.6.–1.9.2025 kestävä kokeilu jokaisessa Suomen Lidl-myymälässä. 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Lidl-lenkkarit saavat haastajan – Lidl-clogsit ovat tämän kesän ykköskengät2.6.2025 15:14:00 EEST | Tiedote

Lidlin uusi kesämallisto tarjoaa värikkään asun Suomen vaihtelevaan kesäsäähän, niin festareille kuin mökille. Mallistosta löytyy kesän ehdottomat luottokengät, Lidl-clogsit sekä sadeviitta, reppu, urheilusukat, sandaalit ja juomapullo. Festarikesän pelastava mallisto tulee myyntiin eräluontoisena Lidleihin 5.6. alkaen*. Aiemmat Lidl-brändätyt vaatteet ja asusteet ovat olleet asiakkaiden suursuosikkeja.

Vegeviikko tuo kasvisvaihtoehdot grilliin ja arkeen – Lidl ravistelee kasvisruoan erityisruokavalioleimaa26.5.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Lähes kolmasosa suomalaisista aikoo lisätä kasviproteiinien käyttöä tänä vuonna*. Lidl haluaa hälventää kasvisruoan erityisruokavalioleimaa ja tavoittelee kasviproteiinien myynnin tuplaamista vuoteen 2030 mennessä. Osana tavoitettaan Lidl käynnistää jälleen vegeviikon, jonka valikoimassa näkyvät erityisesti asiakkaiden toivomat grillattavat kasvisvaihtoehdot.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye