Pulla, joka merkitsee enemmän – tukea mielenterveydelle Mielinauha-kampanjassa
Tänä keväänä Mielinauha-kampanja kutsuu meitä pysähtymään ja muistuttamaan, kuinka tärkeää meidän on pitää huolta toisistamme ja tukea heitä, joiden taakka tuntuu tällä hetkellä liian raskaalta yksin kantaa. Kuten kampanjan sanoma kertoo: ”Ei anneta yhdenkään liekin hiipua”, vaan ymmärretään mielenterveyden merkitys ja kerätään yhdessä varoja MIELI ry:n työhön mielen hyvinvoinnin ja kriisiauttamisen tukemiseksi. Nyt kaikilla halukkailla on mahdollisuus osallistua kampanjaan pienellä, itsellekin mieleisellä teolla, pullan ostamisella.

Paikkoja, joissa saa olla oma itsensä
Maailman myllerryksessä, kiireen ja epävarmuuden keskellä, tarvitsemme yhä enemmän pieniä hetkiä, joissa voimme hengähtää. Paikkoja, joissa ei tarvitse esittää ja joissa voi pysähtyä, vaihtaa muutaman sanan ja tuntea olevansa osa jotakin.
Yksi tällainen kohtaamispaikka voi löytyä yllättävästäkin arjen pysähdyksestä. Monille esimerkiksi R-kioskeilla käynti ei ole vain asiointia, se on mahdollisuus tulla kohdatuksi aidosti. Myyjä, joka muistaa nimesi. Hetki, jolloin joku kysyy mitä sinulle oikeasti kuuluu.
“Tulen kioskille ihanien myyjien takia ja koska valikoima on juuri oikea. Auton saan oven eteen, ja käyn usein ostamassa ja lähettämässä lahjoja lapsenlapsille”, kertoo kanta-asiakas Maritta.
“Arjen kaikki yhteydet painottuvat nykyään kioskille. On ollut vaikeampiakin aikoja, ja silloin nämä kohtaamiset ovat olleet tuki.”
Mielinauha-kampanja muistuttaa meitä siitä, kuinka arvokasta on olla olemassa toiselle – pienissä hetkissä, arjen keskellä.
Pulla, jolla on merkitys
Osana kampanjaa on myynnissä erityinen leivonnainen: Mielipulla – kinuskihyrrä, jonka sisällä on ripaus makeutta ja suuri merkitys. Jokaisesta myydystä pullasta ohjataan 10 senttiä MIELI ry:n työhön. Kampanja on käynnissä viikoilla 21–24.
“Pullan ostaminen on pieni teko, mutta sillä on iso merkitys. Sillä hetkellä tulee kohdattua – ja usein kerrottua itsestään jotakin tärkeää”, Maritta kuvailee.
Tukea sinne, missä sitä eniten tarvitaan
MIELI ry on maailman vanhin mielenterveysalan kansalaisjärjestö, joka edistää mielenterveyttä ja tarjoaa kriisiapua ympäri Suomen. Kampanja tuo näkyväksi sen, että mielen hyvinvointi ei ole itsestäänselvyys – ja että jokainen voi olla osa toisen tukiverkostoa.
"Olemme MIELI ry:ssä kiitollisia, että R-kioski on lähtenyt mukaan keväiseen Mielinauha-kampanjaamme. Mielipulla on sympaattinen esimerkki tavasta olla mukana tukemassa mielenterveystyötä ja kriisiauttamista Suomessa. Arjen herkkuhetkessä kioskilta ostetun pullan äärellä voi olla myös hyvä pysähtyä juttelemaan kaverin kanssa, kysyä kuulumisia, kohdata ja olla läsnä. Se on välittämistä, jonka varaan meidän kaikkien mielenterveys rakentuu", toteaa MIELI ry:n viestinnän asiantuntija Jutta Kajander.
Yhteyshenkilöt
Heiju SimolaVastuullisuus- ja viestintäpäällikkö
Puh:0408431991Heiju.simola@r-kioski.fiwww.r-kioski.fiKuvat

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta R-kioski
EMBARGO Yllätyspaljastus: Helsingin asematunnelissa sijaitsevan pop up -ravintola Pysäkin takaa löytyy R-kioski23.5.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
KUTSU AVAJAISTILAISUUTEEN MEDIAN EDUSTAJILLA 22.5. klo 17 ///Jutun embargo on 23.5. klo 9.00!/// Huhtikuun lopulla Helsingin rautatieaseman asematunneliin avautui katuruokaravintola nimeltä Pysäkki, joka keräsi nopeasti huomiota korkeatasoisilla annoksillaan ja mielenkiintoisilla makuyhdistelmillään. Ravintolan taustalla on huippukokki Serko Rantanen, mutta todellinen yllätys paljastui vasta eilen kutsuvierastilaisuudessa: Pysäkin perustaja on R-kioski Oy yhteistyössä Aki Wahlmanin luotsaaman Foody Allen Oy:n kanssa.
Pirkanmaa on Suomen jätskimaakunta9.5.2025 13:01:45 EEST | Tiedote
Suomalaiset eivät odota helteitä ennen kuin tarttuvat tuuttiin. Suomi kuuluu jäätelön kulutuksessa maailman kärkikastiin ja erityisesti Tampereen seutu on noussut R-kioskin myyntitilastoissa esiin todellisena jäätelön ykkösalueena.
R-kioski lanseeraa ensimmäisen oman lonkeronsa – Ronkelo valtaa kioskien kylmäkaapit toisena pääsiäispäivänä20.4.2025 12:07:20 EEST | Tiedote
Pian kaikilta R-kioskeilta saa Ärrän omaa nimikkolonkeroa – Ronkeloa.
Paimion R-kioskissa uusi ilme – Tervetuloa avajaisiin 11.4.4.4.2025 10:54:23 EEST | Tiedote
Paimion R-kioski on kokenut kasvojenkohotuksen ja päivitetty näyttävästi 2020-luvulle! Uudistettu kioski tarjoaa entistä viihtyisämmät tilat sekä entistäkin paremman valikoiman asiakkailleen. Erityisesti kioskin makeis- ja ruokavalikoima on saanut kattavan päivityksen! Uudistuksen kunniaksi järjestämme avajaiset torstaina 11.4. klo 7.30 alkaen. Tarjolla on kahvia, kakkua, tuotemaistiaisia ja lapsille jaetaan ilmapalloja – tervetuloa viettämään iloista päivää kanssamme! Samalla viikolla kioskin kauppias Kalle Partanen juhlii myös omaa merkkipaaluaan – hänelle tulee täyteen 4 vuotta R-kauppiaana. Tervetuloa tutustumaan uusiin tiloihin ja juhlistamaan kanssamme!
Dallaspulla-battle saapui R-kioskeille – kioskit kohtaavat herkullisessa kamppailussa viikolla 13!24.3.2025 13:27:44 EET | Ilmoitus
R-kioskeilla ympäri Suomen käydään ennen näkemättömiä mittelöitä, kun Dallaspulla-battle käynnistyi tänään! Tässä hauskassa ja kilpailuhenkisessä tapahtumassa osa kioskeista ottaa mittaa toisistaan myymällä herkullisia Dallaspullia – ja vain toinen kioskipareista voi nousta voittajaksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme