Pulla, joka merkitsee enemmän – tukea mielenterveydelle Mielinauha-kampanjassa
Tänä keväänä Mielinauha-kampanja kutsuu meitä pysähtymään ja muistuttamaan, kuinka tärkeää meidän on pitää huolta toisistamme ja tukea heitä, joiden taakka tuntuu tällä hetkellä liian raskaalta yksin kantaa. Kuten kampanjan sanoma kertoo: ”Ei anneta yhdenkään liekin hiipua”, vaan ymmärretään mielenterveyden merkitys ja kerätään yhdessä varoja MIELI ry:n työhön mielen hyvinvoinnin ja kriisiauttamisen tukemiseksi. Nyt kaikilla halukkailla on mahdollisuus osallistua kampanjaan pienellä, itsellekin mieleisellä teolla, pullan ostamisella.

Paikkoja, joissa saa olla oma itsensä
Maailman myllerryksessä, kiireen ja epävarmuuden keskellä, tarvitsemme yhä enemmän pieniä hetkiä, joissa voimme hengähtää. Paikkoja, joissa ei tarvitse esittää ja joissa voi pysähtyä, vaihtaa muutaman sanan ja tuntea olevansa osa jotakin.
Yksi tällainen kohtaamispaikka voi löytyä yllättävästäkin arjen pysähdyksestä. Monille esimerkiksi R-kioskeilla käynti ei ole vain asiointia, se on mahdollisuus tulla kohdatuksi aidosti. Myyjä, joka muistaa nimesi. Hetki, jolloin joku kysyy mitä sinulle oikeasti kuuluu.
“Tulen kioskille ihanien myyjien takia ja koska valikoima on juuri oikea. Auton saan oven eteen, ja käyn usein ostamassa ja lähettämässä lahjoja lapsenlapsille”, kertoo kanta-asiakas Maritta.
“Arjen kaikki yhteydet painottuvat nykyään kioskille. On ollut vaikeampiakin aikoja, ja silloin nämä kohtaamiset ovat olleet tuki.”
Mielinauha-kampanja muistuttaa meitä siitä, kuinka arvokasta on olla olemassa toiselle – pienissä hetkissä, arjen keskellä.
Pulla, jolla on merkitys
Osana kampanjaa on myynnissä erityinen leivonnainen: Mielipulla – kinuskihyrrä, jonka sisällä on ripaus makeutta ja suuri merkitys. Jokaisesta myydystä pullasta ohjataan 10 senttiä MIELI ry:n työhön. Kampanja on käynnissä viikoilla 21–24.
“Pullan ostaminen on pieni teko, mutta sillä on iso merkitys. Sillä hetkellä tulee kohdattua – ja usein kerrottua itsestään jotakin tärkeää”, Maritta kuvailee.
Tukea sinne, missä sitä eniten tarvitaan
MIELI ry on maailman vanhin mielenterveysalan kansalaisjärjestö, joka edistää mielenterveyttä ja tarjoaa kriisiapua ympäri Suomen. Kampanja tuo näkyväksi sen, että mielen hyvinvointi ei ole itsestäänselvyys – ja että jokainen voi olla osa toisen tukiverkostoa.
"Olemme MIELI ry:ssä kiitollisia, että R-kioski on lähtenyt mukaan keväiseen Mielinauha-kampanjaamme. Mielipulla on sympaattinen esimerkki tavasta olla mukana tukemassa mielenterveystyötä ja kriisiauttamista Suomessa. Arjen herkkuhetkessä kioskilta ostetun pullan äärellä voi olla myös hyvä pysähtyä juttelemaan kaverin kanssa, kysyä kuulumisia, kohdata ja olla läsnä. Se on välittämistä, jonka varaan meidän kaikkien mielenterveys rakentuu", toteaa MIELI ry:n viestinnän asiantuntija Jutta Kajander.
Yhteyshenkilöt
Heiju SimolaVastuullisuus- ja viestintäpäällikkö
Puh:0408431991Heiju.simola@r-kioski.fiwww.r-kioski.fiKuvat

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta R-kioski
R-kioskin uusi kauppias Linda Klimoff järjestää avajaistapahtuman Porin torin Ärrällä 23.10.20.10.2025 13:26:49 EEST | Tiedote
Porin torin R-kioskilla juhlistetaan uuden kauppiaan, Linda Klimoffin, aloitusta avajaistapahtumin torstaina 23. lokakuuta. Avajaisia vietetään koko päivän ajan ja paikalle saapuu myös Red Bull Tetris-teemaisella pop-up-tapahtumalla.
R-kioski aloittaa uuden luvun – uusi toimitusjohtaja luotsaamaan Suomen johtavan convenience-ketjun uudistumista22.9.2025 15:25:17 EEST | Tiedote
Suomen tunnetuin ja rakastetuin kioskibrändi, R-kioski, astuu uuteen aikakauteen. Tavoitteena on uudistua ja kasvaa entistä vahvemmaksi arjen helpottajaksi. Tämän matkan johtoon on nimitetty Niklas Lilius, joka ottaa vetovastuun toimitusjohtajana ja luotsaa R-kioskin seuraavaan aikakauteen.
R-kioski kannustaa nyytti(pulli)en testaamiseen8.9.2025 13:03:52 EEST | Tiedote
R-kioski lähtee mukaan tärkeään asiaan jo ennen virallista eturauhassyöpäkuukautta. Marraskuun sijaan kampanja käynnistyy syyskuussa, kun Nyyttipulla palaa valikoimiin, tuttuun tapaan käsin muotoiltuna.
Asiakkaat ryntäsivät R-kioskeille hakemaan ilmaisia hodareita3.9.2025 16:26:51 EEST | Tiedote
R-kioski juhlistaa Suomalaisen ruoan päivää jakamalla 20 000 ilmaista kotimaista hodaria asiakkaille. Suomalaisen ruoan päivä 4.9. nostaa oman maan ruoan ansaitusti valokeilaan. Toisinaan itsestäänselvyytenä pidetty maukas, ravitseva, puhdas ja riittävä ruoka ei synny itsestään. R-kioski haluaa nostaa valokeilaan osaavat ruokaketjun ammattilaiset, jotka varmistavat päivittäin kotimaisen ruoan saatavuuden, sesongeista ja maailman tuulista huolimatta.
R-kioski juhlii 115-vuotista taivaltaan avaamalla uudenlaisen, ruokaan keskittyvän kioskin Helsingin Elielinaukiolle28.8.2025 13:09:44 EEST | Tiedote
Suomalaisen kioskikulttuurin ikoni, R-kioski, täyttää tänä vuonna 115 vuotta. Merkkipäivän kunniaksi ketju avasi uudenlaisen pilottikioskin Helsingin päärautatieaseman Elielinaukiolle tänään, 28.8.2025 klo 6. Uudistus tuo asiakkaille entistä ruokaisamman valikoiman, uudenlaisia juomavaihtoehtoja sekä modernimman ja mutkattomamman asiointikokemuksen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme