Uudistuneen Finnish Comms Awards 2025 -kilpailun päätuomariksi Christina Forsgård
Suomen suurin ja arvostetuin viestintäkilpailu Finnish Comms Awards järjestetään jälleen syksyllä 2025 – nyt jo 14. kerran. Finnish Comms Awards jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan väliselle laadukkaalle ja pitkäjänteiselle yhteistyölle.

Kilpailun päätuomariksi valittiin Netprofilen perustaja Christina Forsgård. Forsgård, jonka ideasta koko Finnish Comms Awards -kilpailu on saanut alkunsa, on vakiinnuttanut asemansa suomalaisen viestintäalan pioneerina. Hänen asiantuntemuksensa keskittyy erityisesti kriisiviestintään, kyberuhkien hallintaan ja strategiseen viestintään. Forsgård tunnetaan myös aktiivisesta roolistaan viestintäalan globaalissa kehityksessä ja hän on viestinnän kansainvälisen kattojärjestön ICCOn Ethics Chair.
–Finnish Comms Awards on ainutlaatuinen siinä, että se tuo esiin viestintätoimistojen strategisia palveluja. Kyse ei ole vain kampanjoista, vaan strategisesta neuvonnasta, konsultoinnista ja valmentamisesta, joiden vaikutus ulottuu syvälle asiakkaan liiketoimintaan ja maineen rakentamiseen. Kilpailun tehtävä on nostaa näkyväksi taidokasta asiantuntijatyötä, joka usein jää pinnan alle. Uudistetut kategoriat seuraavat vaikuttamisen kentän kehitystä ja tekevät sen näkyväksi koko toimialalle. Haluamme pysähtyä juhlistamaan niitä taitoja, joilla oikeasti vaikutetaan, kommentoi Christina Forsgård, Netprofilen perustaja, päätuomari, Finnish Comms Awards 2025.
Tuomariston työskentelyä Christinan kanssa ohjaavat kilpailun sääntötuomarit Tiina Hosiokoski, Business Director, Communications, SEK ja Santtu Parkkonen, COB, strategist, partner, Mellakka Helsinki. Kilpailun tuomariston valitsee vuosittain kilpailun ohjausryhmä, Marketing Finlandin Viestintätoimistojen hallitus. Tuomaristoon kutsutaan viestinnän kokeneita ammattilaisia viestintätoimistoista, eri toimialoilta, mediasta sekä korkeakouluista.
Vuoden 2025 kilpailussa käynnistyy uusi aikakausi
Finnish Comms Awards 2025 on saanut uusia kategorioita, joissa strateginen osaaminen ja viestinnän luovat toteutukset nostetaan aiempaa laajemmin esiin. Kilpailukategorioiden uudistuksen taustalla on toiminta- ja mediaympäristöjen muutoksiin vastaaminen sekä viestintätoimistojen strategisten palvelujen selkeämpi esiintuominen.
Uudistetun pääkategoria 1:n kategorioissa palkitaan töitä, joissa viestintätoimisto on toiminut asiakkaan strategisena kumppanina: neuvonut, suunnitellut ja valmentanut heitä liiketoiminnan kannalta merkityksellisiin peliliikkeisiin.
Pääkategoria 2:n kategorioissa palkitaan töitä, joissa on taitavasti tai luovalla tavalla hyödynnetty viestinnän eri kanavia sekä luotu viestinnällisesti johdettuja kampanjoita. Uudet kategoriat ja niiden kuvaukset ovat nähtävissä Finnish Comms Awards -sivustolla.
Myös kilpailutöiden tuomarointia suoraviivaistetaan. Tänä vuonna pääkategoria 2:n töitä ei pitchata, vaan tuomaristo valitsee kategorioiden voittajat yhdessä tuomaristokokouksessa finalistien joukosta. Pääkategoria 1:n voittajat valitaan edelleen tuomarointipäivässä, jossa finalistit pitchaavat työt tuomaristolle.
VaLa ry jatkaa Finnish Comms Awardsin pääyhteistyökumppanina
Finnish Comms Awards 2025 -kilpailun pääyhteistyökumppanina aiempien vuosien tapaan toimii Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry. Kilpailussa palkitaan tänäkin vuonna omassa kategoriassaan Vuoden varainhankintateko, johon voivat osallistua kaikki yleishyödylliset yhteisöt. Vuoden varainhankintateko -kategorian ja VaLan kumppanina kilpailussa ovat Warner Bros. Discovery ja RadioMedia ry, jotka palkitsevat gaalassa voittajatyön laajalla näkyvyydellä ja kuuluvuudella.
–Pitkäaikaisen yhteistyömme aikana on palkittu jo viisi vaikuttavaa varainhankintatekoa, joissa viestinnän merkitys on ollut ratkaisevassa roolissa. Kilpailuun osallistuminen tarjoaa järjestöille arvokkaan mahdollisuuden kasvattaa tärkeän työnsä näkyvyyttä ja saada siitä asiantuntevaa palautetta FCA-tuomaristolta, kommentoi VaLan pääsihteeri Pia Tornikoski.
Vuoden 2025 kilpailun yhteistyökumppaneina toimivat myös Cision Finland Oy, ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry ja Viesti ry.
Brändit ja yhteistyö kilpailun ytimessä
Finnish Comms Awards on kilpailu, jossa palkitaan yhteistyön parhaat. Menestyvät organisaatiot ja brändit ovat kilpailun keskiössä – ne, jotka ovat rohkeasti kehittäneet viestintäänsä ja rakentaneet vaikuttavaa ja tuloksellista yhteistyötä.
Finnish Comms Awards – yhdessä vaikuttavampaa viestintää ja menestyviä brändejä!
Finnish Comms Awards 2025 -kilpailun aikataulu
Early Bird 26.5.–29.8.2025
Kilpailutöiden deadline 14.9.2025
Henkilöpalkintojen deadline 10.10.2025
Shortlista julkistetaan 2.10.2025
Tuomarointipäivä 22.10.2025
Finnish Comms Awards -gaala 6.11.2025
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Christina ForsgårdFounder of NetprofileNetprofile
Christina Forsgård on Finnish Comms Awards -kilpailun pääarkkitehti
Riikka-Maria LemminkiToimitusjohtajaMarketing Finland
Puh:0405781974riikka-maria.lemminki@marketingfinland.fiPia TornikoskiPääsihteeriVaLa ry
Puh:040 596 3763paasihteeri@vala.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.
Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.
Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry
Finnish Comms Awards 2025 palkitsi viestinnän parhaimmiston – vuoden 2025 voittajat julki6.11.2025 23:05:33 EET | Tiedote
Suomen johtava viestintäalan kilpailu, Finnish Comms Awards, järjestettiin jo 14. kerran ja kilpailun ennätyksellinen vuosi huipentui 6.11.2025 pidettyyn gaalaan. Gaalasta on muodostunut vuoden merkittävin viestintäalan juhla, jossa palkittiin vaikuttavimmat viestintäteot ja juhlistettiin alan edelläkävijöitä. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointiteot24.10.2025 11:10:00 EEST | Tiedote
Vuoden 2025 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 38 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Annika Payn KONEelta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.
Finnish Comms Awards 2025 finalistit valittu ennätyksellisen kovatasoisesta osallistujajoukosta2.10.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Finnish Comms Awards houkutteli tänä vuonna ennätysmäärän osallistujia. Kilpailuun jätettiin peräti 173 viestintätyötä lähes 30 eri toimistosta, joista kilpailun loppusuoralle valittiin 90 kilpailuhakemusta 20 eri toimistosta. Eniten shortlistalle päässeitä töitä oli seuraavilta toimistoilta: United Imaginations (25), SEK (12) TBWA\Helsinki (9) ja Mellakka Helsinki (7). Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, torstaina 6.11.2025. Kilpailu järjestetään 14. kerran ja järjestäjänä toimii Marketing Finland yhteistyössä VaLa ry:n kanssa.
SUOMI TEKI HISTORIAA: Ennätyksellinen palkintosaalis Cannes Lions 2025 -kilpailusta27.6.2025 12:52:28 EEST | Tiedote
Suomalaiset loistivat tänä kesänä Cannes Lionsin kirkkaimmissa valokeiloissa. Suomelle kertyi vuoden 2025 kilpailusta historiallinen 13 leijonan palkintosaalis, johon mahtui mukaan niin kulta-, hopea- ja pronssileijonia kuin myös yksi kilpailun kirkkaimmista palkinnoista: Grand Prix.
Somevaikuttajat lyöttäytyivät yhteen: "Haluamme itse nostaa alamme tasoa ja mainetta"25.4.2025 14:24:07 EEST | Tiedote
Suomen kokeneimmista vaikuttajista koostuva Marketing Finlandin työryhmä on koottu edistämään ja kehittämään vaikuttajamarkkinoinnin alaa vaikuttajien näkökulmasta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme