DNA tuo myyntiin reaaliaikaisen tekoälypohjaisen keskustelubotin
DNA tuo markkinoille uuden asiakaspalveluratkaisun, joka pystyy käymään reaaliaikaisesti keskusteluja asiakkaiden kanssa ajasta, paikasta ja käytetystä kielestä riippumatta. Ratkaisu hyödyntää Genesys Cloud -asiakaspalveluratkaisua ja Microsoft OpenAI -teknologioita. DNA:n yritysasiakkaat voivat hyödyntää tätä sujuvaa ja reaaliaikaista teknologiaa asiakaspalvelussaan.

DNA:n kehittämä ratkaisu yhdistää asiakaspalvelun ja keskustelevan tekoälyn. Monikielisyys on keskustelubotin merkittäviä hyötyjä, asiakkaalle voidaan tarjota palvelua esimerkiksi asiakastietojärjestelmästä löytyvällä oletuskielellä tai asiakas voi itse valita sen, millä kielellä keskustelua botin kanssa jatkaa, mikä parantaa asiakaskokemusta. Ratkaisu on keskustelubottina Suomessa ensimmäinen laatuaan. DNA aikoo hyödyntää kehittämäänsä keskustelubottia myös omassa yritys- ja kuluttaja-asiakaspalvelussaan ja kehittää jatkuvasti erilaisia innovaatioita, joilla voidaan vastata sekä yhtiön omiin tarpeisiin että sen yritysasiakkaille tarjottavien asiakaspalveluratkaisuiden kysyntään.
“Tarjoamme reaaliaikaista keskustelubottia kaikille Genesys Cloud -ratkaisua hyödyntäville yrityksille. Kehittämämme ratkaisu mahdollistaa saumattoman kommunikoinnin Genesys Cloudin ja Microsoft OpenAI:n välillä. Keskustelubotti vastaa asiakkaiden kysymyksiin ilman viivettä millä kielellä hyvänsä. Keskustelubotti puhuu sujuvasti ja luontevasti, ja keskustelu tuntuu siltä, kuin sitä kävisi toisen ihmisen kanssa ja jopa ihmisen luonnollisessa puheessa olevat keskeytykset tai aiheen vaihtamiset huomioiden. Lopullinen keskustelubotti räätälöidään kunkin asiakkaan tarpeisiin”, kertoo DNA:n yritysliiketoiminnan johtaja Anna-Mari Ylihurula.
Ratkaisulla on lukuisia eri käyttömahdollisuuksia erilaisiin asiakaspalvelutilanteisiin kuten tukiverkkoasioinnit, laskutiedustelut ja eräpäivämuutokset sekä julkishallinnon monikielisten asiakaspalveluiden vaatimukset, samanaikaisesti keskustelevat tulkkipalvelut eri kielille tai pakettien sijaintitiedustelut.
"DNA on edelläkävijä modernien asiakaspalveluratkaisuiden ja tekoälypohjaisten keskustelubottien kehityksessä, ja on hienoa, että asiakaspalveluratkaisumme toimii saumattomasti yhteen DNA:n kehittämän innovaation kanssa. Lähtökohtaisesti kaikki Genesysin asiakkaat voivat nyt hyötyä tästä keskustelubotista. Keskustelubotti laajentaa asiakaspalvelun ympäri vuorokauden tapahtuvaksi”, sanoo Genesysin maajohtaja Kari Hamari.
“Jatkamme ratkaisun kehittämistä ja olemme sitoutuneet luomaan uusia tekoälyinnovaatioita, jotka parantavat asiakkaidemme asiakaspalvelua omille asiakkailleen ja tehostavat toimintaa. Ratkaisu tuo asiakkaillemme välittömästi lisäarvoa”, Ylihurula summaa.
Lisätietoja medialle:
Yritysliiketoiminnan johtaja Anna-Mari Ylihurula, DNA Oyj, puh. 044 044 7755, anna-mari.ylihurula@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
Maajohtaja Kari Hamari, Genesys Suomi, puh. 040 041 3435, kari.hamari@genesys.com
Kuvat

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työnantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 1 100 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi, Instagramissa ja Threadsissa @dna_fi sekä LinkedInissä @DNA-Oyj.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Ville Virtanen DNA:n strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
DNA vahvistaa strategista ja teknologista osaamistaan nimittämällä Ville Virtasen strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi 1. lokakuuta 2025 alkaen.
Ville Virtanen appointed DNA’s SVP, Strategy and AI, and member of Executive Management Team3.9.2025 09:00:00 EEST | Press release
DNA is strengthening its strategic and technological capabilities by appointing Ville Virtanen as SVP, Strategy and AI and member of the Executive Management Team, effective 1 October 2025.
DNA:n uusi tekoälybotti parantaa yritysten asiakaskokemusta1.9.2025 09:30:00 EEST | Tiedote
DNA Business Apuri on tekoälypohjainen työkalu, jolla yritykset voivat parantaa asiakaspalvelunsa tavoitettavuutta ja asiakaskokemustaan. DNA Business Apuri on luotettava ja tietoturvallinen tekoälybotti, joka on suunniteltu erityisesti Suomen markkinoille. Se auttaa varsinkin pieniä ja keskisuuria yrityksiä nostamaan asiakaskokemuksensa uudelle tasolle muun muassa automatisoimalla työläitä katalogihakuja, vastaamalla monimutkaisiin kyselyihin ja tarjoamalla palvelua myös niinä aikoihin, kun perinteinen asiakaspalvelu ei ole avoinna. Palvelu tulee DNA:n yritysasiakkaiden saataville 1.9.2025 lähtien.
DNA's new AI bot enhances customer experience for businesses1.9.2025 09:30:00 EEST | Press release
The DNA Business Apuri is an AI-based tool that allows companies to improve their customer service accessibility and overall customer experience. Designed specifically for the Finnish market, the DNA Business Apuri is a reliable and secure AI bot that helps especially small and medium-sized enterprises elevate their customer experience by automating tedious catalog searches, responding to complex inquiries, and providing service even when traditional customer support is closed. The service will be available to DNA's corporate customers starting September 1, 2025.
DNA:n elokuun 2025 myydyimmät puhelimet ja älykellot1.9.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Apple vei kärkipaikan sekä DNA:n kuluttaja- että yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla iPhone 16 Pro 5G -mallillaan myös elokuussa. Applen pienikokoinen iPhone 13 mini nappasi puolestaan ensimmäisen sijan käytettyjen puhelinten listalla. Xploran lasten kellopuhelimet ottivat kärkisijat elokuun myydyimpien älykellojen listalla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme