Hämeenkylän Alkolle uusi ilme

Jaa

Vantaan Hämeenkylän Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan.

Hämeenkylän Alkon myymälä remontoidaan syyskuussa. Myymälä on avoinna lauantaihin 13. syyskuuta klo 18 saakka ja avataan uudistettuna perjantaina 26. syyskuuta klo 9. Remontin aikana asiakkaat voivat asioida lähialueen Alkoissa, joiden tiedot löytyvät Alkon verkkosivuilta.

”Uudistuksen myötä Hämeenkylän myymälästä tulee entistä elämyksellisempi. Haluamme inspiroida asiakkaitamme juomavalinnoissa ja tarjota sesongin kiinnostavimmat uutuudet. Olemme koko kansan sommelier – juomien asiantuntija. Meiltä saa asiantuntevan palvelun ja parhaat juomasuositukset erilaisten ruokien makupareiksi”, palvelupäällikkö Anna Lähteenmäki kertoo.

Valikoima, joka vie maailmalle ja tuo trendit lähelle

Hämeenkylän Alko on erikoismyymälä, jossa on laaja ja monipuolinen 1 600 tuotteen valikoima, joista viinejä noin 900, panimotuotteita 300, väkeviä 350 ja alkoholittomia 70. Lisäksi myymälässä on kuukausittain vaihtuvia erikoiseriä, jotka tuovat myymälään harvinaisuuksia ja nousevia trendejä maailmalta ja kotimaasta.

”Esimerkiksi syyskuun erikoiserissä on muun muassa Douron ja Valpolicellan viiniaarteita sekä kiinnostavia viskejä eri puolilta maailmaa. Teemoitetut erikoiserät saapuvat myyntiin aina kuun vaihteessa, ja ne ovat todellisia löytöjä juomien ystäville.”

Syksyn juomat tuovat täyteläisyyttä ja tunnelmaa

Alkon syksyn valikoimassa korostuvat täyteläiset punaviinit, aromikkaat valkoviinit ja syksyyn sopivat oluet.

”Syksyllä suositaan usein täyteläisiä ja runsasmakuisia punaviinejä, kuten Pinot Noiria, Merlot'ta tai Cabernet Sauvignonia, jotka sopivat hyvin yhteen esimerkiksi riistan, sienien ja muiden syksyisten ruokien kanssa. Valkoviineissä voi syksyllä valita hieman täyteläisempiä vaihtoehtoja.”

”Oktoberfest-oluet ovat syksyn klassikko – niiden pehmeä, karamellimainen makeus sopii täydellisesti paahdetun possun, makkaran ja juuresten kanssa. Hämeenkylän myymälään saapuu viisi erilaista, aitoa Oktoberfest-olutta, jotka ovat saatavilla näin elokuun viimeisestä viikosta alkaen.”

Vastuullisempi juomavalinta on nyt entistä helpompi tehdä

Alko on ottanut käyttöön uuden Sertifioitu vaihtoehto -merkinnän, joka auttaa asiakkaita tekemään vastuullisempia juomavalintoja. Vastuullisuusmerkintöjä on kattokonseptin alla kolmenlaisia: viljely, tuotanto ja työolot. Sertifioitu vaihtoehto -merkinnän saa vain sellainen tuote, jolla on kolmannen osapuolen varmentama sertifiointi.

”Vastuullisuus on tärkeä tuotteen valintakriteeri yhä useammalle asiakkaalle. Kokonaisuus on rakennettu selkeäksi, jotta vastuullisemman valinnan tekeminen olisi asiakkaalle mahdollisimman helppoa.”

”Myymälässä Sertifioitu vaihtoehto -tuotteet tunnistaa hyllypuhujasta, eli tuotteen hintalapun yhteydessä olevasta merkinnästä. Lisäksi hintalapussa tarkennetaan väritunnisteiden avulla, mitkä vastuullisuusmerkinnät tuote on saanut. Aina kannattaa myös kysyä meidän myyjiltämme vinkkejä ja apuja, meillä on palvelu aina lähellä!”

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Linkit

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva yli 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 369 myymälää, yli 100 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2024 Alkon liikevaihto oli 1,1 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 47 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

”Mutku kaikki muutkin…” – sanothan ei, kun nuori pyytää alkoholia18.8.2025 08:10:00 EEST | Tiedote

Alkoholin hankkiminen on nuorille helppoa ja moni nuori saa ensimmäiset alkoholiannoksensa nimenomaan aikuisilta. Alkoholin ostaminen alaikäiselle antaa viestin siitä, että alkoholi kuuluisi nuoren elämään. Alko kampanjoi alkoholin välittämisen riskeistä ja kannustaa aikuisia kieltäytymään alkoholin ostamisesta alaikäisille. Paperit kysytään Alkon myymälöissä joka kolmas sekunti.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye