R-kioski kannustaa nyytti(pulli)en testaamiseen
R-kioski lähtee mukaan tärkeään asiaan jo ennen virallista eturauhassyöpäkuukautta. Marraskuun sijaan kampanja käynnistyy syyskuussa, kun Nyyttipulla palaa valikoimiin, tuttuun tapaan käsin muotoiltuna.

Suomessa noin 5 000 miestä sairastuu vuosittain eturauhassyöpään, joka on miesten yleisin syöpä. Varhainen toteaminen voi pelastaa henkiä, ja siksi R-kioski haluaa kiinnittää huomiota oireiden tunnistamiseen ja testauksen tärkeyteen.
Seuraavan neljän viikon aikana jokaisesta R-kioskista ostetusta Nyyttipullasta lahjoitetaan 10 senttiä Propo Suomen eturauhassyöpäyhdistyksen toimintaan. Keräysvarat tukevat sekä tietoisuuden lisäämistä, että syöpään sairastuneiden arkea.
Nyyttipullat leivotaan tänäkin vuonna tuttuun tapaan Leipomo Rostenissa Turussa, mutta valmistusprosessi on hieman muuttunut, jotta hyvän tekeminen olisi vieläkin herkullisempaa.
– Asiakkaamme ovat toivoneet entistä mehevämpää Nyyttipullaa, ja nyt sellainen on tarjolla. Samalla jokainen pulla vie meitä askeleen lähemmäs tärkeää tavoitetta: lisätä tietoisuutta ja tukea sairastuneita, kertoo tuotepäällikkö Jenna Hakala.
R-kioskien hyväntekeväisyyskilpailu
R-kioskit kilpailevat viikolla 37 kaikkien aikojen Nyyttipulla Royal Battlessa, jossa kioskit haastavat toisensa tekemään hyvää. Kisassa ratkaistaan, kuka onnistuu keräämään suurimman potin hyväntekeväisyyteen, eli kuka nousee ”ketjun suurimmaksi hyväntekijäksi”.
– Kilpailun ajan Nyyttipullan saa kioskeilta eurolla, koska haluamme tehdä osallistumisesta aidosti mahdollista kaikille, jatkaa Hakala.
Hyväntuulisella tempauksella huomiota vakavalle aiheelle
Nyyttipullasta kertyneet varat ohjataan Propo Suomen eturauhassyöpäyhdistys ry:lle. Propo on vuonna 1997 perustettu potilasjärjestö, joka kuuluu Suomen Syöpäyhdistykseen. Yhdistyksen tehtävä on tarjota luotettavaa tietoa ja käytännön tukea eturauhassyöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen.
– Meidän tärkein tavoitteemme on auttaa sairastuneita elämään hyvää elämää diagnoosista huolimatta. Vertaistuella on tässä iso merkitys, ja lahjoitusvaroilla pystymme järjestämään ryhmiä ja tapaamisia, joissa sairastuneet voivat löytää keskustelukumppaneita ja jakaa kokemuksiaan, sanoo toiminnanjohtaja Kimmo Järvinen.
Propo ry on ilahtunut siitä, että R-kioskin viime vuonna ensimmäistä kertaa järjestämä tempaus saa jatkoa. Nyyttipulla on koettu hyväntuuliseksi ja helposti lähestyttäväksi tavaksi nostaa esiin vakavaa ja monia koskettavaa aihetta ja samalla antaa jokaiselle mahdollisuus osallistua tärkeän asian tukemiseen herkullisella tavalla.
Yhteyshenkilöt
Heiju SimolaVastuullisuus- ja viestintäpäällikkö
Puh:0408431991Heiju.simola@r-kioski.fiwww.r-kioski.fiKuvat

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta R-kioski
R-kioski hakee uutta kasvua laajentamalla yhteistyötä Woltin kanssa4.11.2025 08:47:49 EET | Tiedote
Suomessa tilataan yhä useammin suosikkivälipalat ja energiajuomat suoraan kotiovelle, myös R-kioskilta. Verkkokaupan ja ruoan pikatoimitusten suosio kasvaa vauhdilla, ja R-kioski haluaa olla siellä, missä asiakkaatkin ovat. Siksi yritys panostaa digitaalisen myynnin kasvuun ja syventää yhteistyötään Woltin kanssa. Lokakuussa Wolt-kioskien määrä kasvoi merkittävästi, kun 65 uutta R-kioskia liittyi palveluun. Nyt R-kioski löytyy Woltista jo 135 toimipisteen voimin 49 eri paikkakunnalta.
R-kioski ja Frendie yhdistävät voimansa yksinäisyyttä vastaan "kaverikahveilla"30.10.2025 14:37:54 EET | Tiedote
R-kioski ja yhteiskunnallinen yritys Frendie aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on tarjota suomalaisille matalan kynnyksen mahdollisuuksia kohdata ja vähentää yksinäisyyttä.
R-kioskin uusi kauppias Linda Klimoff järjestää avajaistapahtuman Porin torin Ärrällä 23.10.20.10.2025 13:26:49 EEST | Tiedote
Porin torin R-kioskilla juhlistetaan uuden kauppiaan, Linda Klimoffin, aloitusta avajaistapahtumin torstaina 23. lokakuuta. Avajaisia vietetään koko päivän ajan ja paikalle saapuu myös Red Bull Tetris-teemaisella pop-up-tapahtumalla.
R-kioski aloittaa uuden luvun – uusi toimitusjohtaja luotsaamaan Suomen johtavan convenience-ketjun uudistumista22.9.2025 15:25:17 EEST | Tiedote
Suomen tunnetuin ja rakastetuin kioskibrändi, R-kioski, astuu uuteen aikakauteen. Tavoitteena on uudistua ja kasvaa entistä vahvemmaksi arjen helpottajaksi. Tämän matkan johtoon on nimitetty Niklas Lilius, joka ottaa vetovastuun toimitusjohtajana ja luotsaa R-kioskin seuraavaan aikakauteen.
Asiakkaat ryntäsivät R-kioskeille hakemaan ilmaisia hodareita3.9.2025 16:26:51 EEST | Tiedote
R-kioski juhlistaa Suomalaisen ruoan päivää jakamalla 20 000 ilmaista kotimaista hodaria asiakkaille. Suomalaisen ruoan päivä 4.9. nostaa oman maan ruoan ansaitusti valokeilaan. Toisinaan itsestäänselvyytenä pidetty maukas, ravitseva, puhdas ja riittävä ruoka ei synny itsestään. R-kioski haluaa nostaa valokeilaan osaavat ruokaketjun ammattilaiset, jotka varmistavat päivittäin kotimaisen ruoan saatavuuden, sesongeista ja maailman tuulista huolimatta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme