Jenni Homer Erikoiskaupan liitto ETU ry:n uudeksi toimitusjohtajaksi
Jenni Homer on nimitetty Erikoiskaupan liitto ETU ry:n toimitusjohtajaksi. Vähittäiskaupan johtajana Nanso Groupilla toiminut Homer aloittaa tehtävässään 17.11.2025.

Erikoiskaupan liitto ETU ry:n hallitus on nimittänyt Jenni Homerin liiton uudeksi toimitusjohtajaksi. Homer aloittaa tehtävässä 17.11.2025.
Homerilla on laaja-alainen näkemys suomalaisesta vähittäis- ja erikoiskaupasta ja sen toimintaympäristön muutoksista sekä vahva kokemus strategialähtöisestä liiketoiminnasta ja muutosjohtamisesta. Hän siirtyy tehtävään Nanso Groupin vähittäiskaupan johtajan paikalta.
"Erikoiskaupan liitto tekee tärkeää työtä koko toimialan puolestapuhujana ja uudistajana. On hienoa päästä johtamaan liittoa aikana, jolloin erikoiskauppa kohtaa merkittäviä muutoksia, mutta myös suuria mahdollisuuksia. Odotan innolla yhteistyötä jäsenistön, sidosryhmien ja henkilöstön kanssa erikoiskaupan kilpailukyvyn vahvistamiseksi", kertoo Homer.
Erikoiskaupan liiton hallituksen puheenjohtaja Petri Salon mukaan Homer tuo liittoon osaamista ja näkemystä, joita erikoiskaupan murroksessa tässä ajassa erityisesti tarvitaan.
"Erikoiskaupan ala joutuu jatkuvasti sopeutumaan muuttuviin markkinaolosuhteisiin ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin. Myös liiton strategian toteuttaminen edellyttää vahvaa muutosjohtamista. Homerilla on näyttöjä kyvystä edistää innovaatioita ja johtaa organisaatiota muutostilanteissa, mikä on arvokas voimavara liiton tulevaisuudelle", Salo toteaa.
Liiton nykyinen toimitusjohtaja Ulla Pöllänen on siirtymässä eläkkeelle. Pöllänen jatkaa Erikoiskaupan liitossa ylimenokauden ajan, varmistaen sujuvan siirtymän.
”Jatkamme täysillä töitä strategian toimeenpanon eteen, jotta hyvä vauhti ei hiljene. On hienoa, että Homer tuo pian oman osaamisensa ja näkemyksensä liiton käyttöön”, Pöllänen sanoo.
Yhteyshenkilöt
Petri Salo, hallituksen puheenjohtaja, Erikoiskaupan liitto ETU ry
petri.salo@ajasto.fi
+358 50 362 3600
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Erikoiskaupan liitto Etu auttaa erikoiskaupan toimijoita menestymään niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Vuonna 1920 perustettu Erikoiskaupan liitto edustaa 13 kaupan ja terveyden toimialaa. Liiton jäsenyhdistyksiin kuuluu yli 900 yritystä, jotka työllistävät yli 40 000 työntekijää. www.etu.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Erikoiskaupan liitto Etu ry
Kulutustutkimus mursi myytin – eläkeläiset eivät juokse alennusten perässä30.10.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Erikoiskauppatutkimus 2025 selvitti ikääntyneiden suomalaisten kulutustottumuksia. Ikääntyneille kuluttajille laatu on hintaa tärkeämpi tekijä ostospäätöksissä.
Moni ikääntynyt kuluttaja korostaa laatua enemmän kuin hintaa9.10.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset 55 vuotta täyttäneet kuluttajat korostavat laatua ostopäätöksissään. Laatu ostopäätöksen tärkeimpänä tekijänä korostuu erityisesti kodinkoneissa ja elektroniikassa sekä terveystuotteissa.
Erikoiskaupan heinäkuu jäi kesäkuuta vaimeammaksi – loppuvuodelle odotetaan lievää kasvua8.10.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Erikoiskaupan heinäkuun myyntiluvut jäivät odotettua vaisummiksi vahvan kesäkuun jälkeen. Näkymät loppuvuodelle ovat edelleen maltillisen positiiviset. Erikoiskaupan liiton tilastopalvelu ennustaa erikoiskauppojen liikevaihdon kasvavan lievästi vuoden 2025 jälkipuoliskolla.
Kiertokauppa kasvanut vauhdilla – uhkaako Kiina-krääsä myös second hand -markkinoita?18.9.2025 07:30:00 EEST | Tiedote
Jo 66 prosenttia suomalaisista ja 81 prosenttia alle 30-vuotiaista on vuoden aikana ostanut käytettyjä tuotteita. Kiertokaupan kuluttajamarkkina on kasvanut kahdessa vuodessa 56 prosenttia noin 1,4 miljardiin euroon. Samalla kuitenkin Kiina-krääsä, eli EU:n ulkopuolisten halpaverkkokauppojen kuten Temun ja Sheinin tarjonta, on alkanut tukkia myös kiertokaupan kanavia, ja pahimmillaan se uhkaa kiertotalouden toteutumista kaupassa.
Kotimainen verkkokauppa elpymässä – toisella vuosineljänneksellä kasvua lähes viisi prosenttia10.9.2025 10:41:47 EEST | Tiedote
Suomessa toimivien verkkokauppojen myynti kasvoi lähes viisi prosenttia huhti-kesäkuussa viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Jatkossa verkkokaupat odottavat kasvua varsinkin kansainvälisiltä markkinoilta, vaikka geopolitiikan käänteet huolestuttavatkin. Suurimmiksi kansainvälisen kasvun esteiksi verkkokaupat näkevät muun muassa markkinointiresurssit ja -osaamisen. Myös verkkokauppatoimitusten hinnoittelua ihmetellään.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme