OmaSp paransi sijoitustaan EPSI Ratingin henkilöasiakastutkimuksessa
OmaSp sijoittui henkilöasiakkaiden tyytyväisyydessä kolmannelle sijalle EPSI Ratingin tänään julkaisemassa tutkimuksessa. OmaSp:n tulos on selkeästi yli toimialan keskiarvon, ja lasku oli viime vuoteen verrattuna pienempi kuin toimialalla keskimäärin. Tuloksien mukaan OmaSp:n henkilöasiakkaat kokevat, että heitä arvostetaan, he saavat tarvitsemansa avun ja rahalleen vastinetta.

OmaSp:n yritysasiakkaiden tyytyväisyys oli sen sijaan selkeästi toimialan keskiarvon alapuolella.
”Hienosta sijoituksesta henkilöasiakkaiden tutkimustulosten osalta kuuluu kiitos asiakkaidemme kanssa päivittäin työskenteleville. Tapamme olla lähellä ja läsnä palvelulupauksemme mukaisesti saa kiitosta asiakkailta. Minulla on vahva usko tekemiseemme myös yritysten palveluissa ja panostamme vahvasti asiakaspalvelun parantamiseen,” sanoo toimitusjohtaja Karri Alameri.
EPSI Rating haastatteli tutkimusta varten pankkien henkilö- ja yritysasiakkaita aikavälillä 18.6.–1.9.2025.
Lisätietoja:
Pirjetta Soikkeli, viestintäjohtaja, puh. 040 750 0093
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pirjetta SoikkeliViestintäjohtaja
Puh:+358 40 750 0093pirjetta.soikkeli@omasp.fiKuvat

Tietoja julkaisijasta
OmaSp on vakavarainen ja kannattava suomalainen pankki. OmaSp palvelee ympäri Suomen 48 konttorissa ja digitaalisten palvelukanavien kautta yli 200 000 henkilö- ja yritysasiakasta yli 600 asiantuntijan voimin. OmaSp keskittyy pääasiassa vähittäispankkitoimintaan ja tarjoaa asiakkailleen monipuolisia pankkipalveluja sekä oman taseensa kautta, että välittäen yhteistyökumppaneidensa tuotteita. Välitetyt tuotteet käsittävät luotto-, sijoitus- ja lainaturvatuotteita. OmaSp harjoittaa myös kiinnitysluottopankkitoimintaa.
OmaSp:n keskeisenä tavoitteena on palvella asiakkaita henkilökohtaisesti ja olla lähellä ja läsnä sekä digitaalisissa että perinteisissä kanavissa. OmaSp pyrkii ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen henkilökohtaisen palvelun ja helpon saavutettavuuden kautta. Myös toiminnan ja palvelujen kehittäminen tapahtuu asiakaslähtöisesti. Henkilöstö on sitoutunutta, ja sen urakehitystä pyritään tukemaan monipuolisten tehtävien ja jatkuvan kehittymisen avulla. Merkittävä osa henkilöstöstä omistaa myös OmaSp:n osakkeita. omasp.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Säästöpankki Oyj
Nopeus ratkaisee asunto- ja yrityskaupoissa1.9.2025 07:55:39 EEST | Tiedote
Moni asunnon ostaja saattaa menettää tilaisuuden unelmakohteen hankintaan pankilta puuttuvan lainalupauksen vuoksi. Yrityksille oikea-aikaisen rahoituksen puute voi ratkaista yrityksen kehittämisen tai jopa yrityksen tulevaisuuden. Pankeilta toivotaan pelisilmää ja tilannetajua, jotta kaupat eivät tyssäisi väärin kohdennettujen resurssien tai aikailun takia. Riittävän ajoissa käynnistetty keskustelun avaus pankin asiantuntijan ja asiakkaan välillä hyödyttää molempia osapuolia ja sujuvoittaa lainaprosessia.
OmaSp:s officiella invigning firas under ledningen av den nya kontorsdirektören5.6.2025 14:21:59 EEST | Tiedote
Den officiella invigningen av OmaSp Vasa firas den 9–13 juni 2025. Banken öppnade ett kontor med heltäckande service vid Vasa torg på adressen Vasaesplanaden 18 i slutet av 2024. Som en följd av affären mellan Handelsbanken Finland och OmaSp i september övergick även Handelsbankens SME-kunder till OmaSp i slutet av året. I början av 2025 färdigställdes kontorslokalerna, tjänsterna kompletterades och ytterligare personal rekryterades, och den nya kontorsdirektören tillträdde sin tjänst i början av maj.
OmaSp:s officiella invigning firas under ledningen av den nya kontorsdirektören5.6.2025 14:13:54 EEST | Pressmeddelande
Den officiella invigningen av OmaSp Vasa firas den 9–13 juni 2025. Banken öppnade ett kontor med heltäckande service vid Vasa torg på adressen Vasaesplanaden 18 i slutet av 2024. Som en följd av affären mellan Handelsbanken Finland och OmaSp i september övergick även Handelsbankens SME-kunder till OmaSp i slutet av året. I början av 2025 färdigställdes kontorslokalerna, tjänsterna kompletterades och ytterligare personal rekryterades, och den nya kontorsdirektören tillträdde sin tjänst i början av maj.
OmaSp Vaasan virallisia avajaisia vietetään tuoreen konttorinjohtajan luotsaamana5.6.2025 14:13:54 EEST | Tiedote
OmaSp Vaasan virallisia avajaisia juhlitaan 9.–13.6.2025. Pankki avasi täyden palvelun konttorin kauppatorin kupeeseen osoitteeseen Vaasanpuistikko 18 loppuvuodesta 2024. Syyskuussa toteutuneen Handelsbanken Suomen ja OmaSp:n välisen liiketoimintakaupan myötä Handelsbankenin pk-yritysasiakkaat siirtyivät OmaSp:hen niin ikään loppuvuodesta. Konttorin tiloja viimeisteltiin, palveluja täydennettiin ja lisähenkilökuntaa rekrytoitiin vielä alkuvuodesta 2025 ja uusi konttorinjohtaja aloitti tehtävässään toukokuun alussa.
Kymmenvuotias OmaSp Savonlinna muuttaa syksyllä uusiin tiloihin10.4.2025 10:30:23 EEST | Tiedote
Kymmenvuotisjuhlaa viettävä OmaSp Savonlinna muuttaa uusiin tiloihin tulevana syksynä. Uusi konttori sijaitsee osoitteessa Tulliportinkatu 2. Pankin toiminta nykyisissä tiloissa Olavinkatu 44:ssä jatkuu keskeytyksettä muuttoon asti. Tavoitteena on pitää muutosta aiheutuva katko lyhyenä ja katkosta tiedotetaan asiakkaille jo hyvissä ajoin ennakkoon. Uuden konttorin virallisia avajaisia vietetään remontin valmistuttua syksyllä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme