Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.

Jyväskylän Sokkarin Alkon myymälä remontoidaan lokakuussa. Myymälä on avoinna lauantaihin 4. lokakuuta klo 15 saakka ja uudistetun myymälän avajaisia vietetään 24. lokakuuta klo 12. Remontin aikana asiakkaat voivat asioida lähialueen Alkoissa, joiden tiedot löytyvät Alkon verkkosivuilta.
”Uudistuksen myötä Sokkarin myymälästä tulee entistäkin selkeämpi ja elämyksellisempi. Henkilökuntamme haluaa inspiroida asiakkaita erilaisissa juomavalinnoissa. Meiltä saa jatkossakin tutun, asiantuntevan palvelun ja toimivat juomasuositukset erilaisten ruokien makupareiksi”, palvelupäällikkö Anssi Varonen sanoo.
Valikoima, joka vie maailmalle ja tuo trendit lähelle
Sokkarin Alko on erikoismyymälä, jossa on laaja ja monipuolinen 1800 tuotteen valikoima, joista viinejä on noin 1000, panimotuotteita 300, väkeviä 450 ja alkoholittomia 50. Lisäksi myymälässä on kuukausittain vaihtuvia erikoiseriä, jotka tuovat myymälään harvinaisuuksia ja nousevia trendejä maailmalta ja kotimaasta.
”Esimerkiksi syyskuun erikoiserissä on Douron ja Valpolicellan viiniaarteita sekä kiinnostavia viskejä eri puolilta maailmaa. Teemoitetut erikoiserät saapuvat myyntiin aina kuun vaihteessa, ja ne ovat todellisia löytöjä juomien ystäville. Erikoiserien rinnalla myös rajallisesti saatavilla olevat pienerät jatkavat myymälässä. Meillä Sokkarilla panostetaan erityisesti myös laajaan valikoimaan pieniä pullokokoja", kertoo Varonen.
"Kuuntelemme mielellämme asiakkaiden toiveita ja vastaamme kysyntään muokkaamalla valikoimaa sesonkien mukaan.”
Prost! Syksy toi myymälään aidot Oktoberfest-oluet
Syksyn tullen Oktoberfest-oluet ovat saapuneet Alkoon. Aidot müncheniläiset festarioluet tuovat mukanaan pehmeän maltaisia makuja, jotka sopivat niin syksyisiin illanistujaisiin kuin perinteiseksi saunaolueksi.
”Oktoberfest-oluet ovat syksyn klassikko. Niiden pehmeä, karamellimainen makeus sopii täydellisesti paahdetun possun, makkaran ja juuri nyt parhaimmillaan olevien juuresten kanssa. Tule kysymään myyjiltämme olutvinkkejä – autamme mielellämme!”, Varonen vinkkaa.
Alkon glögikausi käynnistyy syyskuussa – tarjolla kaikkea perinteisistä fantasiaglögeihin
Alkoissa glögikausi alkaa 25. syyskuuta, kun runsas glögien valikoima saapuu myymälöihin. Valikoimassa on tänä vuonna niin rakastettuja klassikoita kuin uusia, rohkeita makuyhdistelmiä.
”Glögi on suomalaisille paljon enemmän kuin vain juoma – se on tunnelmaa, tuoksua ja muistoja. Moni aloittaa glögikauden jo alkusyksystä, heti kun niitä taas saa. Meille Sokkarin myymälään saadaan myyntiin 25 erilaista glögiä, alkoholilla ja ilman”, Varonen kertoo.
”Perinteiset glögityylit, kuten väkevöidyt punaviiniglögit ja vähemmän makeat glühweinit, ovat säilyttäneet suosionsa. Niistä haetaan tuttuutta ja perinteitä. Moni haluaa testailla myös erikoisempia trendimakuja – jokaiselle glöginystävälle löytyy varmasti mieluinen vaihtoehto.”
Vastuullisempi juomavalinta on nyt entistä helpompi tehdä
Alko on ottanut käyttöön uuden Sertifioitu vaihtoehto -merkinnän, jolla auttaa asiakkaita tekemään vastuullisempia juomavalintoja. Vastuullisuusmerkintöjä on kattokonseptin alla kolmenlaisia: viljely, tuotanto ja työolot. Sertifioitu vaihtoehto -merkinnän saa vain sellainen tuote, jolla on kolmannen osapuolen varmentama sertifiointi.
”Vastuullisuus on tärkeä tuotteen valintakriteeri yhä useammalle asiakkaalle. Kokonaisuus on rakennettu selkeäksi, jotta vastuullisemman valinnan tekeminen olisi asiakkaalle mahdollisimman helppoa”, korostaa Varonen.
”Myymälässä Sertifioitu vaihtoehto -tuotteet tunnistaa tuotteen hintalapun yhteydessä olevasta merkinnästä. Lisäksi hintalapussa tarkennetaan väritunnisteiden avulla, mitkä vastuullisuusmerkinnät tuote on saanut. Aina kannattaa myös kysyä meidän myyjiltämme vinkkejä ja apuja, meillä on palvelu aina lähellä!”
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Linkit
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva yli 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 369 myymälää, yli 100 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2024 Alkon liikevaihto oli 1,1 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 47 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Alkon kysely: glögi, punaviini, kinkku ja yhdessäolo – suomalaisen joulupöydän sydän sykkii perinteille26.11.2025 07:34:00 EET | Tiedote
Alkon tuore kysely paljastaa, että suomalainen joulu rakentuu vahvoista perinteistä. Tutut makumuistot tekevät joulusta joulun – punaviini, glögi, kinkku ja laatikot pitävät pintansa. Rinnalle nousevat kuitenkin myös kasvisvaihtoehdot, kansainväliset vivahteet ja perinteisistä poikkeavat juomat. Lähes neljä viidestä vastaajasta kertoo käyttävänsä joulun juomiin saman verran rahaa kuin aiemmin. Lahjapullo saa maksaa 15–30 euroa.
Uuden sadon juhla on täällä – Beaujolais Nouveau myyntiin Alkossa 20.11.18.11.2025 07:35:00 EET | Tiedote
Uuden sadon Beaujolais Nouveau -punaviinit vapautuvat myyntiin ympäri maailmaa torstaina 20.11. Alkon valikoimaan saapuu kaksi raikasta ja hedelmäistä Beujolais Nouveau -punaviiniä, jotka tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden maistaa kuluvan satokauden tuoreita makuja. Tuotteet ovat vähittäismyynnissä vain Alkoissa.
Alko antaa nuorille äänen: Etiketistä Zetiketin erikoisnumero17.11.2025 07:25:34 EET | Tiedote
Marraskuussa Alkon myymälöissä ei jaossa olekaan Etiketti-lehti, vaan Zetiketti. Lehden tekijäjoukossa oli Etiketin 60-vuotisen taipaleen kunniaksi mukana joukko Z-sukupolven edustajia. Elämisen tahdin hidastaminen, yksinäisyys ja ruoan hinta nousivat nuorten puheissa esiin.
Varkauden Alko muuttaa uusiin tiloihin6.11.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Varkauden Alko muuttaa Prisman yhteyteen. Myymälä on suljettuna 24.–25. marraskuuta ja avautuu uudessa sijainnissa 26. marraskuuta.
Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimus: Alkon asiakaskokemus sijoittui toiselle sijalle30.10.2025 14:10:52 EET | Tiedote
Alkon asiakaskokemus sijoittui toiselle sijalle 30.10. julkistetussa Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimuksessa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme