Lidliltä massiivinen kansainvälinen brändikampanja – kertoo miksi Lidlissä asiointi kannattaa
Lidl on käynnistänyt ensimmäisen kansainvälisen brändikampanjansa 31 maassa sloganilla ”Lidl. Se kannattaa”. Uusi slogan ja kampanja alleviivaavat Lidlin ydinlupausta asiakkaille: jokaisella on oikeus laadukkaaseen, vastuulliseen ja halpaan ruokaan.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavarakaupan ketjuista. Nyt 31 maassa toimiva Lidl päräyttää ilmoille kaikissa maissa samanaikaisesti kampanjan, jonka viesti on yksinkertainen: Lidlissä käynti kannattaa, koska Lidlistä saa parasta vastinetta rahalle.
– Haluamme tehdä näkyväksi sitä lisäarvoa, mitä tuotamme asiakkaille, työntekijöille ja muille sidosryhmillemme. Laadukkaat omat merkit, tuoreus, hintojen ja toimintatapojen haastaminen sekä vastuulliset teot ovat meidän liiketoiminnan ytimessä. Tähän tiivistyy uusi sloganimme ”Se kannattaa”, joka lanseerataan syyskuussa alkavassa kampanjassamme, kertoo Suomessa Lidlin markkinoinnista ja asiakkuuksista vastaava johtaja Meri Aalto.
Enemmän kuin vain halpoja hintoja: lisäarvoa yhteiskunnalle
Slogan ”se kannattaa” viittaa paljon muuhunkin kuin asiakaslupaukseen parhaasta hinta-laatusuhteesta. Kampanjassa tuodaan esille myös sitä, miten arvot ja vastuullisuus ohjaavat Lidlin toimintaa.
– Ruokakauppana meillä on etuoikeus olla mukana miljoonien ihmisten arjessa ja juhlassa, ruokapöydässä ja toisaalta monissa elämän käännekohdissa. Haluamme tukea ja arvostaa sitä, mikä on ihmisille oikeasti merkityksellistä. Oleellisena osana tähän liittyy myös hyvä yrityskansalaisuus ja se miten omalla toiminnallamme voimme edistää myös yhteiskunnallista kehitystä. Tästä aiomme jatkossa kertoa entistä enemmän, Aalto jatkaa.
Näkyvä kampanja
Lokakuun loppuun kestävä brändikampanja on kattavasti näkyvillä eri kanavissa televisiossa, sosiaalisessa mediassa, ulkomainonnassa ja yhteistyössä vaikuttajien kanssa.
”Haluamme tavoittaa ihmiset siellä, missä he ovat. Haluamme herättää tunteita ja tavoittaa suomalaiset selkeillä viesteillä siitä, miksi ostosten teko Lidlissä kannattaa ja mitä hyvää se ostoskorin ulkopuolella tarkoittaa”, Aalto summaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäLidlin viestintä palvelee mediaa arkisin klo 9-16.
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5750 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Jyväskylän Keljon Lidl uudistuu – myymälä kiinni tiistaina 18.11.12.11.2025 08:07:00 EET | Tiedote
Jyväskylän Keljon Lidl on yksi vanhimmista Lidl-myymälöistä Suomessa. Nyt perinteikäs myymälä kokee pikaisen mutta mittavan remonttiin, missä päivitetään myymälän hyllyjärjestystä ja tekniikkaa.
Lidlin outlet-verkosto laajenee: uusin avataan Ouluun Karjasiltaan10.11.2025 11:32:44 EET | Tiedote
Lidl avaa maanantaina 10.11. Ouluun toisen outletin, jossa myydään käyttötavaroiden loppueriä hyvillä alennuksilla. Uusi outlet sijaitsee Karjasillan myymälässä ja on auki päivittäin myymälän aukioloaikojen mukaisesti.
Lidlin joulukampanja muistuttaa yhdessäolon ja välittämisen tärkeydestä3.11.2025 15:41:24 EET | Tiedote
Tänä jouluna Lidlin joulumainos muistuttaa yhdessäolon ja välittämisen tärkeydestä. Kampanja on johdonmukainen jatko aiemmin syksyllä lanseeratulle kansainväliselle "Lidl. Se kannattaa." -kampanjalle.
Lahteen rakennetaan Suomen kolmas puu-Lidl – rakennusmateriaalilla on iso ilmastovaikutus31.10.2025 08:47:31 EET | Tiedote
Lahteen on alettu rakentaa viidettä Lidl-myymälää. Sen on määrä avautua alkukesällä 2026. Myymälän erikoisuutena on sen rakennusmateriaali: myymälä rakennetaan teräsristikoiden sijaan puusta. Puu näkyy selvästi myymälän julkisivussa ja sisätiloissa.
Lidliltä uusi aluevaltaus: avaa ravintolan Henri Alénin kanssa27.10.2025 07:18:51 EET | Tiedote
Lidl avaa Lidlerie-nimisen ravintolan Finnjävelin tiloihin. Lidleriessä on tarjolla Lidl-myymälöiden tutuista raaka-aineista valmistettuja huipputason menuja, joiden annokset Henri Alén on suunnitellut. Menun sisältämät annokset maksavat vain niiden valmistuksessa käytetyn tuotteiden hinnan verran. Esimerkiksi neljän ruokalajin illallisen saa vain 12,69 eurolla. Juomapuolella on todellisia erikoisuuksia: tarjolla on Lidl-viinejä, joita myydään Lidleissä niissä maissa, joissa viinejä saa myydä ruokakaupoissa. Ravintola on auki 25.–29.11.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme