Lidl Suomi

Lidliltä massiivinen kansainvälinen brändikampanja – kertoo miksi Lidlissä asiointi kannattaa

Jaa

Lidl on käynnistänyt ensimmäisen kansainvälisen brändikampanjansa 31 maassa sloganilla ”Lidl. Se kannattaa”. Uusi slogan ja kampanja alleviivaavat Lidlin ydinlupausta asiakkaille: jokaisella on oikeus laadukkaaseen, vastuulliseen ja halpaan ruokaan.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavarakaupan ketjuista. Nyt 31 maassa toimiva Lidl päräyttää ilmoille kaikissa maissa samanaikaisesti kampanjan, jonka viesti on yksinkertainen: Lidlissä käynti kannattaa, koska Lidlistä saa parasta vastinetta rahalle.

– Haluamme tehdä näkyväksi sitä lisäarvoa, mitä tuotamme asiakkaille, työntekijöille ja muille sidosryhmillemme. Laadukkaat omat merkit, tuoreus, hintojen ja toimintatapojen haastaminen sekä vastuulliset teot ovat meidän liiketoiminnan ytimessä. Tähän tiivistyy uusi sloganimme ”Se kannattaa”, joka lanseerataan syyskuussa alkavassa kampanjassamme, kertoo Suomessa Lidlin markkinoinnista ja asiakkuuksista vastaava johtaja Meri Aalto

Enemmän kuin vain halpoja hintoja: lisäarvoa yhteiskunnalle

Slogan ”se kannattaa” viittaa paljon muuhunkin kuin asiakaslupaukseen parhaasta hinta-laatusuhteesta. Kampanjassa tuodaan esille myös sitä, miten arvot ja vastuullisuus ohjaavat Lidlin toimintaa.

– Ruokakauppana meillä on etuoikeus olla mukana miljoonien ihmisten arjessa ja juhlassa, ruokapöydässä ja toisaalta monissa elämän käännekohdissa. Haluamme tukea ja arvostaa sitä, mikä on ihmisille oikeasti merkityksellistä. Oleellisena osana tähän liittyy myös hyvä yrityskansalaisuus ja se miten omalla toiminnallamme voimme edistää myös yhteiskunnallista kehitystä. Tästä aiomme jatkossa kertoa entistä enemmän, Aalto jatkaa.

Näkyvä kampanja

Lokakuun loppuun kestävä brändikampanja on kattavasti näkyvillä eri kanavissa televisiossa, sosiaalisessa mediassa, ulkomainonnassa ja yhteistyössä vaikuttajien kanssa. 

”Haluamme tavoittaa ihmiset siellä, missä he ovat. Haluamme herättää tunteita ja tavoittaa suomalaiset selkeillä viesteillä siitä, miksi ostosten teko Lidlissä kannattaa ja mitä hyvää se ostoskorin ulkopuolella tarkoittaa”, Aalto summaa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5750 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Lidliltä uusi aluevaltaus: avaa ravintolan Henri Alénin kanssa27.10.2025 07:18:51 EET | Tiedote

Lidl avaa Lidlerie-nimisen ravintolan Finnjävelin tiloihin. Lidleriessä on tarjolla Lidl-myymälöiden tutuista raaka-aineista valmistettuja huipputason menuja, joiden annokset Henri Alén on suunnitellut. Menun sisältämät annokset maksavat vain niiden valmistuksessa käytetyn tuotteiden hinnan verran. Esimerkiksi neljän ruokalajin illallisen saa vain 12,69 eurolla. Juomapuolella on todellisia erikoisuuksia: tarjolla on Lidl-viinejä, joita myydään Lidleissä niissä maissa, joissa viinejä saa myydä ruokakaupoissa. Ravintola on auki 25.–29.11.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye