Lidliltä massiivinen kansainvälinen brändikampanja – kertoo miksi Lidlissä asiointi kannattaa
Lidl on käynnistänyt ensimmäisen kansainvälisen brändikampanjansa 31 maassa sloganilla ”Lidl. Se kannattaa”. Uusi slogan ja kampanja alleviivaavat Lidlin ydinlupausta asiakkaille: jokaisella on oikeus laadukkaaseen, vastuulliseen ja halpaan ruokaan.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavarakaupan ketjuista. Nyt 31 maassa toimiva Lidl päräyttää ilmoille kaikissa maissa samanaikaisesti kampanjan, jonka viesti on yksinkertainen: Lidlissä käynti kannattaa, koska Lidlistä saa parasta vastinetta rahalle.
– Haluamme tehdä näkyväksi sitä lisäarvoa, mitä tuotamme asiakkaille, työntekijöille ja muille sidosryhmillemme. Laadukkaat omat merkit, tuoreus, hintojen ja toimintatapojen haastaminen sekä vastuulliset teot ovat meidän liiketoiminnan ytimessä. Tähän tiivistyy uusi sloganimme ”Se kannattaa”, joka lanseerataan syyskuussa alkavassa kampanjassamme, kertoo Suomessa Lidlin markkinoinnista ja asiakkuuksista vastaava johtaja Meri Aalto.
Enemmän kuin vain halpoja hintoja: lisäarvoa yhteiskunnalle
Slogan ”se kannattaa” viittaa paljon muuhunkin kuin asiakaslupaukseen parhaasta hinta-laatusuhteesta. Kampanjassa tuodaan esille myös sitä, miten arvot ja vastuullisuus ohjaavat Lidlin toimintaa.
– Ruokakauppana meillä on etuoikeus olla mukana miljoonien ihmisten arjessa ja juhlassa, ruokapöydässä ja toisaalta monissa elämän käännekohdissa. Haluamme tukea ja arvostaa sitä, mikä on ihmisille oikeasti merkityksellistä. Oleellisena osana tähän liittyy myös hyvä yrityskansalaisuus ja se miten omalla toiminnallamme voimme edistää myös yhteiskunnallista kehitystä. Tästä aiomme jatkossa kertoa entistä enemmän, Aalto jatkaa.
Näkyvä kampanja
Lokakuun loppuun kestävä brändikampanja on kattavasti näkyvillä eri kanavissa televisiossa, sosiaalisessa mediassa, ulkomainonnassa ja yhteistyössä vaikuttajien kanssa.
”Haluamme tavoittaa ihmiset siellä, missä he ovat. Haluamme herättää tunteita ja tavoittaa suomalaiset selkeillä viesteillä siitä, miksi ostosten teko Lidlissä kannattaa ja mitä hyvää se ostoskorin ulkopuolella tarkoittaa”, Aalto summaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäLidlin viestintä palvelee mediaa arkisin klo 9-16.
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5750 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Lidlin kansainvälinen yhteistyökumppanuus UEFA Eurooppa-liigan ja UEFA Konferenssiliigan kanssa jatkuu18.9.2025 09:45:05 EEST | Tiedote
Lidl jatkaa virallisena kumppanina kaudella 2025–2026.
Lidl täysjyvän asialla – valikoimaan lisätty kotimaisia täysjyvätuotteita4.9.2025 15:36:04 EEST | Tiedote
Suomi on täysjyvän luvattu maa puhtaan kauran ja rukiin ansiosta, mutta suomalaiset syövät täysjyvää aivan liian vähän. Lidlissä on ryhdytty toimeen tämän korjaamiseksi: yhtiö on asettanut kunnianhimoinen tavoitteen täysjyvän lisäämiseksi. Lidl on hiljattain lisännyt valikoimaansa uusia, kotimaisia täysjyvää sisältäviä tuotteita.
Takaisinveto: Dafgårdsin pakasteaterioissa pakkausmerkintävirhe4.9.2025 13:15:58 EEST | Tiedote
Lidl vetää myynnistä erät ruotsalaisen Dafgårdsin valmistamia Wallenbergin pihvejä sekä janssoninkiusausta. Kyseessä on pakasteena myytävät valmisateriat. Takaisinveto tehdään, koska näiden kahden tuotteen tuotepakkauksiin on tarroitettu suomenkieliset ainesosaluettelot virheellisesti ristiin. Näin ollen suomenkieliset tiedot ainesosista ja allergeeneista eivät pidä paikkansa ja tuotteet voivat olla haitaksi allergikoille. Muille tuotteet ovat turvallisia käyttää.
Dubai-suklaavillitys saa jatkoa – trendimaku saapuu nyt croissantin muodossa Lidlin paistopisteille4.9.2025 11:35:00 EEST | Tiedote
Dubai-suklaan ystävät saavat iloisia uutisia, kun Lidl tuo paistopisteelle pistaasitäytteisen, kataifilla ja suklaalla kuorrutetun Dubai-croissantin. Trendimaun ilmiömäinen suosio on saanut Lidlin asiakkaat innostumaan muistakin Dubai-makumaailman tuotteista, kuten Dubai-suklaatyylisestä jäätelöstä. Uutuuscroissantit saapuvat Lidleihin torstaina 4. syyskuuta.
Hollywood-tähdet Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller Parkside-kampanjan kasvoina29.8.2025 13:19:42 EEST | Tiedote
Hollywood kohtaa käsityötaidon Lidlin Parkside-työkalujen kampanjassa, kun Arnold Schwarzenegger ja Ralf Moeller esiintyvät ensimmäistä kertaa yhdessä. He rohkaisevat sekä kokeneita nikkareita että aloittelijoita humoristisella tyylillä puuhastelemaan itse ja ottamaan ohjat omiin käsiinsä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme