Lidl Suomi

Lidl on kasvattanut valikoimaansa 20 prosentilla – vakiovalikoimassa nyt 3000 tuotetta

Jaa

Lidl on laajentanut valikoimaansa jopa 500 uudella tuotteella. Kattavampi valikoima vastaa suoraan asiakkaiden toiveeseen saada kaikki tarvittava yhdestä ostopaikasta. Hyllyissä on nyt entistä enemmän kotimaisia tuotteita suosituilta Lidlin omilta merkeiltä sekä tutuilta brändeiltä.

Lidlin vakiovalikoima ylittää nyt 3000 tuotteen rajapyykin. Valikoimaa on kasvatettu asiakkaiden toiveita kuunnellen, ja sen ytimessä ovat entistä vahvemmin tuoreus ja kotimaiset tuotteet. Vakiovalikoiman lisäksi Lidlillä on edelleen viikoittain vaihtuvia erätuotteita sekä maateemaviikot.

Suurin osa uusista tuotteista on Lidlin omien merkkien tuotteita, jotka kattavat jopa 75 prosenttia valikoimasta. Tuotteita on lisätty kysynnän mukaan: esimerkiksi suosittuja Solevita-kylmämehuja on nyt saatavilla neljän sijaan jopa yksitoista eri vaihtoehtoa. Myös kotimaisia tuotteita on saatu valikoimaan, sillä Pohjolan Meijerin ruokakermaa saa nyt kolmessa eri maussa: pippuri, sipuli ja juusto. Lisäksi erätuotteina tunnettuja laadukkaita Deluxe-tuotteita on saatu pysyväksi osaksi vakiovalikoimaa. Samalla hyllyille on lisätty tuttuja brändituotteita.

– Olemme saaneet asiakkailtamme toiveita siitä, että meillä olisi kattavampi vakiovalikoima. Nyt vastaamme tähän palautteeseen ja olemme jo jonkin aikaa laajentaneet valikoimaamme. Haluamme, että asiakas saa kaiken tarvittavan yhdellä käynnillä, kuitenkin niin että selkeä valikoima ja fiksut hinnat säilyvät. Moni asiakas onkin yllättynyt siitä, kuinka monipuolisesti tuotteita meiltä nykyään löytyy, kertoo Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichs.

Tuotteita on lisätty erityisesti paistopisteelle ja hedelmä- ja vihannesosastolle, jotka ovat Lidlin tunnetuimpia vahvuuksia. Paistopisteen valikoima on kasvanut 40 tuotteesta jo yli 50 tuotteeseen. Samalla hedelmä- ja vihannesosastolle on otettu pysyvään valikoimaan aiemmin vain erätuotteina myytyjä suosikkeja. Koko osaston tuotevalikoima on nyt yhteensä noin 180 tuotetta.

– Emme ole lisänneet tuotteita sattumanvaraisesti, vaan olemme esimerkiksi seuranneet tarkkaan asiakaskäyttäytymistä sekä kuunnelleet asiakkaidemme palautteita ja tuotetoiveita. Jokaisen tuotteen pitää ansaita paikkansa hyllyssä, Heinrichs kertoo

Lisää kotimaisia tuotteita

Valikoiman kasvu tarkoittaa myös kattavammin kotimaisia tuotteita. Kotimaisuus korostuu erityisesti uusissa tuoretuotteissa, kuten tuorekalassa, lihajalosteissa, maitotuotteissa ja valmisruoissa, mutta myös paistopisteellä.

Merkittävä osuus Lidlin myynneistä, jopa 60 prosenttia, tulee kotimaisista tuotteista. Lidl tekee yhteistyötä yli 270 suomalaisen tavarantoimittajan kanssa. Panostus kotimaisuuteen on ollut pitkäjänteistä: 16 vuoden aikana suomalaisten tavarantoimittajien määrä on viisinkertaistunut.

– Kotimaisuus on asiakkaillemme tärkeää erityisesti tuoretuotteissa. Panostamme isosti kotimaisuuteen, ja nyt olemme entisestään lisänneet valikoimaan suomalaisille tuttuja ja tärkeitä tuotteita, Heinrichs jatkaa.

Esimerkkejä Lidlin valikoimaan lisätyistä tuotteista:

  • Elvi-merkitty Ilona-raejuusto, 1,65 €, 200 g
  • Freshona luomupavut suolavedessä, 0,85 €, 380 g
  • Hermanni kermajuusto 17%, 4,39 €, 450 g
  • Isokarin kuhafilee, 6,99 €, 200 g
  • Karlens Long Drink alkoholiton, 0,99 €, 0,33 l
  • Paistopisteen kotimainen toscapulla, 0,49 €, 65 g
  • Paistopisteen kotimainen maalaissämpylä, 1,19 €, 105 g
  • Jalotofun maustamaton luomutofu, 3,05 €, 270 g
  • Oululainen Reissumies 12kpl, 1,98 €, 705 g
  • Elovena kaurahiutaleet, 2,29 €, 1 kg
  • Vihannesosaston XXL Basilika

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5750 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Vuosi 2025 on määräaika monelle vastuullisuustavoitteelle – Lidlissä vastuullisuustyö etenee suunnitellusti25.9.2025 12:17:28 EEST | Tiedote

Lidl on julkaissut tiedot vastuullisuustyönsä etenemisestä tilikaudelta 2024. Useissa vastuullisuustavoitteissa maali on jo nurkan takana, kun tavoitevuodeksi on kirjattu 2025. Tavoitteet kuluvan tilikauden loppuun mennessä löytyvät esimerkiksi uusiutuvan polttoaineen käytölle sekä suolan ja sokerin vähentämiselle. Tavoitteita on saavutettu hyvässä vauhdissa, mutta osassa riittää vielä kirittävää loppuvuodelle.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye