Compass Group Finland Oy

Compass Group tuo Sydänmerkin ravintoloihinsa

Jaa

Yhteistyö Sydänmerkin kanssa tukee terveellisiä valintoja. Compass Group Suomi ottaa

käyttöön Sydänmerkin osana ravintolapalveluidensa kehittämistä. Yhteistyö tuo

asiakkaille entistä helpomman ja visuaalisesti tunnistettavan tavan valita terveellisiä

aterioita työpaikka- ja oppilaitosravintoloissa.

Buffetpöytä, jossa on erilaisia salaatteja ja kastikkeita kirkkaissa kulhoissa.
Sydänmerkin käyttöönotto tarjoaa Compass Groupin asiakkaille konkreettisen työkalun terveellisten valintojen tekemiseen. Terhi Hytönen Compass Group Suomi

Sydänmerkki on luotettava ja suomalaisille tuttu merkki, joka kertoo ravitsemuksellisesti

tasapainoisesta ja suositusten mukaisesta valinnasta myös ravintolassa. Compass Groupin

tavoitteena on, että jopa 50 % uudesta reseptiikasta täyttää Sydänmerkki-aterian kriteerit,

mikä tarkoittaa konkreettista askelta kohti terveellisempää ja vastuullisempaa

ruokapalvelua.

"Olemme innoissamme voidessamme tarjota asiakkaillemme entistä selkeämmin terveellisiä

valintoja. Sydänmerkki tuo näkyväksi sen työn, jota teemme päivittäin laadukkaan ja

vastuullisen ruoan eteen," kertoo Kirsi-Maria Hoikka, Compass Groupin johtava

ravitsemusasiantuntija.

Yhteistyö tukee kansallisia ravitsemustavoitteita

”Mahdollisuus valita terveellinen ateria vaivattomasti Sydänmerkin avulla, on hieno

vastuullisuusteko. Ravitsemuksellisesti laadukas ruoka edistää terveyttä sekä tuo vireyttä ja

jaksamista niin työpäiviin, opiskeluihin kuin leikkien lomaan”, ruokapalveluiden asiantuntija

Mari Olli Suomen Sydänliitosta sanoo

Yhteistyö Sydänmerkin kanssa tukee paitsi Compassin omia vastuullisuustavoitteita, myös

laajempia kansallisia pyrkimyksiä edistää terveellistä ruokailua suomalaisissa arjen

ympäristöissä.

Sydänmerkin käyttöönotto tarjoaa asiakkaille konkreettisen työkalun terveellisten valintojen

tekemiseen ja vahvistaa Compassin asemaa edelläkävijänä ravitsemuspalveluiden

kehittämisessä.

Käytännön toimet näkyvät ravintoloissa

Terveellisten vaihtoehtojen tunnistettavuuden parantamiseksi ravintoloihin tuodaan näkyvää

ja selkeää viestintää Sydänmerkki-aterioista, jotta asiakkaat voivat tehdä tietoisia valintoja

helposti. Samalla ravintolahenkilöstölle järjestetään koulutuksia, joiden avulla he voivat

tukea asiakkaita terveellisten vaihtoehtojen äärellä ja vastata Sydänmerkkiin liittyviin

kysymyksiin. Compass seuraa aktiivisesti Sydänmerkki-aterioiden osuutta tarjonnassa sekä

niiden vaikutuksia asiakastyytyväisyyteen, mikä tukee jatkuvaa kehittämistä ja

vastuullisuustavoitteiden toteutumista.

Sydänmerkki on elintarvikepakkauksista ja ravintoloista löytyvä ravitsemuslaadusta kertova merkki. Sydänmerkki-ateria on terveellisen ravintolaruuan merkintäjärjestelmä. Sydänmerkkiä voidaan käyttää ravintolassa, jossa tarjolla on terveellisiä, suositusten mukaisia aterioita. Sydänmerkin taustaorganisaatiot ovat Sydänliitto ja Diabetesliitto.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Compass Group Suomi

Monipuoliset ravintolamme palvelevat erilaisissa kohteissa ympäri Suomen. Compass Group Suomi tarjoaa laadukkaita ruoka- ja monipalveluita, joista asiakkaan on aina vaivatonta valita vastuullisesti. Kotimaiset ja sesonginmukaiset raaka-aineet ovat meillä etusijalla. Palvelemme asiakkaitamme suurella sydämellä, aina turvallisuus, terveys ja hyvinvointi etusijalla. Tuomme iloa ja virkistystä päivään koululaisille, opiskelijoille, työntekijöille, senioreille, hoivaa tarvitseville sekä tapahtumakävijöille paikan päällä tai mukaan otettuna. Meillä jokaisen työpanosta arvostetaan: rakennamme yhdessä uusia toimintatapoja sekä parempaa henkilöstö- ja asiakaskokemusta. Meitä compassilaisia on Suomessa yli 3000. Palvelubrändejämme Suomessa ovat Amica ja Food & Co.

Compass Groupin logo

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Compass Group Finland Oy

Food & Co lounasravintolat uudistuvat15.4.2025 05:55:00 EEST | Tiedote

Food & Co on uudistanut brändiään korostaen vastuullisuutta, elämyksellisyyttä ja yhteisöllisyyttä. Food & Co -ravintolat ovat kehittymässä viihtyisiksi kohtaamispaikoiksi, joissa asiakaskokemus on keskiössä. Vuoden alusta lähtien on uudistettu 40 ravintolaa, ja muutokset jatkuvat. Tavoitteena on ylittää asiakkaiden odotukset maistuvan ruoan ja henkilökohtaisen palvelun avulla. Yhteensä Food & Co ravintoloita on 350 ympäri Suomen.

Sibeliustalo juhlii 25-vuotista taivaltaan uuden ravintolakumppanin kanssa16.12.2024 14:04:17 EET | Tiedote

Lahden Sibeliustalo täyttää 25 vuotta 9. maaliskuuta 2025 ja lähtee juhlavuoteen uuden ravintolakumppanin, Compass Group Suomen, kanssa. Compass Group tuo Sibeliustaloon vahvan ruokaosaamisensa sekä palveluratkaisut, jotka palvelevat niin konserttikävijöitä, kokousvieraita kuin lounasasiakkaitakin. Asiakaskokemukseen ja tapahtumakäynnin sujuvuuteen panostetaan. Konserttiasiakkaille tämä näyttäytyy mm. palvelupolkujen selkiyttämisenä sekä räätälöityinä myyntipisteratkaisuina. Finlandia-klubilla voi tilauksen jatkossa tehdä ennakolta varattuun pöytään, myös keikan aikana.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye