Compass Group tuo Sydänmerkin ravintoloihinsa
Yhteistyö Sydänmerkin kanssa tukee terveellisiä valintoja. Compass Group Suomi ottaa
käyttöön Sydänmerkin osana ravintolapalveluidensa kehittämistä. Yhteistyö tuo
asiakkaille entistä helpomman ja visuaalisesti tunnistettavan tavan valita terveellisiä
aterioita työpaikka- ja oppilaitosravintoloissa.

Sydänmerkki on luotettava ja suomalaisille tuttu merkki, joka kertoo ravitsemuksellisesti
tasapainoisesta ja suositusten mukaisesta valinnasta myös ravintolassa. Compass Groupin
tavoitteena on, että jopa 50 % uudesta reseptiikasta täyttää Sydänmerkki-aterian kriteerit,
mikä tarkoittaa konkreettista askelta kohti terveellisempää ja vastuullisempaa
ruokapalvelua.
"Olemme innoissamme voidessamme tarjota asiakkaillemme entistä selkeämmin terveellisiä
valintoja. Sydänmerkki tuo näkyväksi sen työn, jota teemme päivittäin laadukkaan ja
vastuullisen ruoan eteen," kertoo Kirsi-Maria Hoikka, Compass Groupin johtava
ravitsemusasiantuntija.
Yhteistyö tukee kansallisia ravitsemustavoitteita
”Mahdollisuus valita terveellinen ateria vaivattomasti Sydänmerkin avulla, on hieno
vastuullisuusteko. Ravitsemuksellisesti laadukas ruoka edistää terveyttä sekä tuo vireyttä ja
jaksamista niin työpäiviin, opiskeluihin kuin leikkien lomaan”, ruokapalveluiden asiantuntija
Mari Olli Suomen Sydänliitosta sanoo
Yhteistyö Sydänmerkin kanssa tukee paitsi Compassin omia vastuullisuustavoitteita, myös
laajempia kansallisia pyrkimyksiä edistää terveellistä ruokailua suomalaisissa arjen
ympäristöissä.
Sydänmerkin käyttöönotto tarjoaa asiakkaille konkreettisen työkalun terveellisten valintojen
tekemiseen ja vahvistaa Compassin asemaa edelläkävijänä ravitsemuspalveluiden
kehittämisessä.
Käytännön toimet näkyvät ravintoloissa
Terveellisten vaihtoehtojen tunnistettavuuden parantamiseksi ravintoloihin tuodaan näkyvää
ja selkeää viestintää Sydänmerkki-aterioista, jotta asiakkaat voivat tehdä tietoisia valintoja
helposti. Samalla ravintolahenkilöstölle järjestetään koulutuksia, joiden avulla he voivat
tukea asiakkaita terveellisten vaihtoehtojen äärellä ja vastata Sydänmerkkiin liittyviin
kysymyksiin. Compass seuraa aktiivisesti Sydänmerkki-aterioiden osuutta tarjonnassa sekä
niiden vaikutuksia asiakastyytyväisyyteen, mikä tukee jatkuvaa kehittämistä ja
vastuullisuustavoitteiden toteutumista.
Sydänmerkki on elintarvikepakkauksista ja ravintoloista löytyvä ravitsemuslaadusta kertova merkki. Sydänmerkki-ateria on terveellisen ravintolaruuan merkintäjärjestelmä. Sydänmerkkiä voidaan käyttää ravintolassa, jossa tarjolla on terveellisiä, suositusten mukaisia aterioita. Sydänmerkin taustaorganisaatiot ovat Sydänliitto ja Diabetesliitto.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Siiri SintonenViestinnän asiantuntijaCompass Group Suomi
Puh:0505180999siiri.sintonen@compass-group.fiCompass Group Suomi
Monipuoliset ravintolamme palvelevat erilaisissa kohteissa ympäri Suomen. Compass Group Suomi tarjoaa laadukkaita ruoka- ja monipalveluita, joista asiakkaan on aina vaivatonta valita vastuullisesti. Kotimaiset ja sesonginmukaiset raaka-aineet ovat meillä etusijalla. Palvelemme asiakkaitamme suurella sydämellä, aina turvallisuus, terveys ja hyvinvointi etusijalla. Tuomme iloa ja virkistystä päivään koululaisille, opiskelijoille, työntekijöille, senioreille, hoivaa tarvitseville sekä tapahtumakävijöille paikan päällä tai mukaan otettuna. Meillä jokaisen työpanosta arvostetaan: rakennamme yhdessä uusia toimintatapoja sekä parempaa henkilöstö- ja asiakaskokemusta. Meitä compassilaisia on Suomessa yli 3000. Palvelubrändejämme Suomessa ovat Amica ja Food & Co.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Compass Group Finland Oy
Tutkimus: Arjen suuret muutokset, teknologia ja palvelujen heikentyminen huolestuttavat suomalaisia26.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Arki2030-tutkimuksessa lähes 90 prosenttia arvioi, että suuri osa seniorikansalaisista elää viiden vuoden kuluttua ilman fyysisiä kohtaamisia. Joka neljäs uskoo maksuttoman kouluruoan jäävän pian historiaan.
Food & Co lounasravintolat uudistuvat15.4.2025 05:55:00 EEST | Tiedote
Food & Co on uudistanut brändiään korostaen vastuullisuutta, elämyksellisyyttä ja yhteisöllisyyttä. Food & Co -ravintolat ovat kehittymässä viihtyisiksi kohtaamispaikoiksi, joissa asiakaskokemus on keskiössä. Vuoden alusta lähtien on uudistettu 40 ravintolaa, ja muutokset jatkuvat. Tavoitteena on ylittää asiakkaiden odotukset maistuvan ruoan ja henkilökohtaisen palvelun avulla. Yhteensä Food & Co ravintoloita on 350 ympäri Suomen.
Kortteliravintola LaBra avautui keskustaan11.4.2025 14:24:12 EEST | Tiedote
Kortteliravintola LaBra avasi ovensa Helsingin Eerikinkadulla, tarjoten maanläheisiä makuja ja korttelitunnelmaa historiallisen, 100-vuotiaan rakennuksen kivijalassa. Ravintola yhdistää Välimeren lämmön ja pohjoismaiset vivahteet. Keittiömestari Serpil Yilmaz korostaa rohkeita makuja ja tuoreita raaka-aineita. LaBra palvelee lounas- ja illallisaikaan.
Sibeliustalo juhlii 25-vuotista taivaltaan uuden ravintolakumppanin kanssa16.12.2024 14:04:17 EET | Tiedote
Lahden Sibeliustalo täyttää 25 vuotta 9. maaliskuuta 2025 ja lähtee juhlavuoteen uuden ravintolakumppanin, Compass Group Suomen, kanssa. Compass Group tuo Sibeliustaloon vahvan ruokaosaamisensa sekä palveluratkaisut, jotka palvelevat niin konserttikävijöitä, kokousvieraita kuin lounasasiakkaitakin. Asiakaskokemukseen ja tapahtumakäynnin sujuvuuteen panostetaan. Konserttiasiakkaille tämä näyttäytyy mm. palvelupolkujen selkiyttämisenä sekä räätälöityinä myyntipisteratkaisuina. Finlandia-klubilla voi tilauksen jatkossa tehdä ennakolta varattuun pöytään, myös keikan aikana.
Joka neljäs kärsii yksinäisyydestä töissä – työyksinäisyys on globaali ilmiö16.10.2024 00:00:00 EEST | Tiedote
Kansainvälinen tutkimus paljastaa, että sosiaaliset kohtaamiset lisäävät tuottavuutta ja vähentävät sairauspoissaoloja. Monella ei ole työpaikalla yhtään ystävää. Nuoret kokevat tilanteen pahimpana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme