Messukeskus

I love me rikkoi ennätyksiä lähes 67 000 kävijällä - kohtaamiset mukana tekemässä brändeistä ilmiöitä

Jaa

Ilmiöksi kohonnut I love me -messut rikkoi jälleen ennätyksiä ja toi viikonloppuna lähes 67 000 kävijää Helsingin Messukeskukseen. Pohjois-Euroopan suurimmassa hyvän olon tapahtumassa tutustuttiin kauneuden, muodin, hyvinvoinnin ja terveyden tuoreimpiin ilmiöihin ja trendeihin, tehtiin ostoksia ja iloittiin kohtaamisista.  

I love me 2025 esitteli viikonloppuna kauneuden, muodin, hyvinvoinnin ja terveyden kasvavat ilmiöt ja kiinnostavat brändit. Rakastettu tapahtuma toi kolmen päivän aikana yhteen 66 964 kävijää, yli 400 näytteilleasettajaa ja 200 esiintyjää. Kävijämäärä ylitti samalla tapahtuman edellisen vuoden ennätyksen reilulla 6296:lla kävijällä, tehden kasvua yli 10 %.

I love me on vakiinnuttanut asemansa paitsi Pohjois-Euroopan suurimpana tapahtumana, myös brändimarkkinoinnin elinvoimaisena näyttämönä, jossa kohtaamiset muuttuvat konkreettisiksi tuloksiksi. Tapahtuma tarjoaa yrityksille mahdollisuuden kohdata yleisönsä kasvokkain, testata uusia konsepteja ja rakentaa brändiä aidon vuorovaikutuksen kautta.

"I love me -tapahtuma toimii ainutlaatuisena kohtaamisalustana muodin, kauneuden, hyvinvoinnin ja terveyden toimialoille. Tapahtuma tarjoaa brändeille mahdollisuuden kohdata asiakkaat aidosti ja kasvotusten, vahvistaa tunnettuuttaan, edistää kaupallisia tavoitteitaan sekä rakentaa merkityksellisiä asiakassuhteita. Haluamme olla mukana mahdollistamassa myös kotimaisten brändien kansainvälistymistä – tarjoamalla puitteet, joissa suomalainen osaaminen pääsee esiin ja verkostoituminen yli rajojen mahdollistuu. Juuri nämä aidot ja monialaiset kohtaamiset tekevät tapahtumasta korvaamattoman." painottaa Helsingin Messukeskuksen liiketoimintapäällikkö Noora Haatainen.

I love me:ssä brändit kohtaavat yleisönsä – ja tekevät vaikutuksen

I love me on vakiinnuttanut paikkansa kohtaamisalustana, jossa kauneuden, muodin, hyvinvoinnin ja terveyden suunnannäyttäjäbrändit tekevät lanseerauksia, kasvattavat tunnettuutta ja tapaavat sekä uusia että tuttuja asiakkaita.

Yksi muotialan uusista tulokkaista, Itgoes, hyödynsi messuja monipuolisesti brändinsä esittelyyn ja suoran asiakaspalautteen keräämiseen. Toukokuussa 2024 perustettu brändi teki messudebyyttinsä vain muutama kuukausi perustamisensa jälkeen I love me:ssä. Tänä vuonna yritys käytti tapahtuman tarjoamat näkyvyysmahdollisuudet tehokkaasti hyväkseen – mukaan lukien huomionosoituksen Sami Sykön valinnoissa, Vuoden himotus -kategoriassa, joka toi brändille laajasti lisähuomiota.

“Halusimme päästä lähelle kuluttajaa ja näyttää, mistä Itgoesissa on kyse. Olemme uusi brändi, eikä meillä ollut mukana messutarjouksia – halusimme nähdä, miten konseptimme toimii sellaisenaan. Vastaanotto ylitti odotukset: asiakkaat löysivät meidät, innostuivat ja antoivat palautetta, joka vahvisti, että olemme oikealla tiellä. Kommentit kuten ‘tätä olen etsinyt’ ja ‘tämä on pakko saada’ kertovat, että olemme tavoittaneet juuri oikean yleisön. Tapahtuma mahdollistaa myös laajan näkyvyyden valtakunnallisesti, ei vain pääkaupunkiseudulla, ja tuo yhteen juuri ne ihmiset, jotka jakavat saman arvomaailman”, Itgoes yrityksen perustajat Emmi Pihlapuro ja Jesperi Järvinen kertovat.

I love me -tapahtuma tarjoaa brändeille mahdollisuuden paitsi näkyä, myös kohdata asiakkaansa merkityksellisellä tavalla. Tämän hyödynsi erinomaisesti kotimainen hius- ja ihonhoitotuotteisiin erikoistunut verkkokauppa Bloom by Johanna, joka loi messuosastostaan elämyksellisen tilan, jossa yhdistyivät visuaalisuus, asiantuntemus ja aito kohtaaminen.

“I love me on ollut meille mahtava tilaisuus kiteyttää brändimme ydin visuaaliseksi elämykseksi. Halusimme luoda osaston, jossa asiakkaan on hyvä olla – ei vain ostamassa, vaan mukana kokemassa. Meille oli tärkeää tuoda paikalle tuotteidemme lisäksi laaja tiimi asiantuntijoita, jotta voimme tarjota asiakkaille aidosti asiantuntevaa palvelua ja iloa. Uskon, että panostus tulee vaikuttamaan positiivisesti muistijälkeen ja tulevaisuuden myynteihimme”, Bloom by Johannan perustaja ja toimitusjohtaja Johanna Tähtinen sanoo. 

I love me:n pääyhteistyökumppani MIELI ry tarjosi kävijöille mahdollisuuden keskustella mieltä painavista asioista Huolituolissa, ja asiantuntijat puhuivat tapahtumassa muun muassa itsensä johtamisesta, arjen glimmereistä sekä vanhemmuuden tunteiden hallinnasta. Keväällä 2026 julkistettavan Mielinauhan 2026 suunnittelee I love me:n muodin kilpailuihin lukeutuvan Vuoden nuori suunnittelija 2025 -kilpailun voittaja Enni Lähdesmäki. Valtakunnallisen kampanjan tuotoilla tuetaan kotimaista mielenterveystyötä ja kriisityötä.  

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Muodin kiertotalouskilpailun palkinnot jaettiin I love me -messuilla – rohkeat avaukset vievät muotia kohti kestävämpää tulevaisuutta17.10.2025 11:26:38 EEST | Tiedote

Muodin kiertotalouskilpailun 2025 voittajiksi on valittu Untuvia, Linda Kokkonen ja Ocean Loop. I love me -messujen ja Jalotus ry:n järjestämässä kilpailussa etsitään muoti- ja tekstiilialan toimijoita, jotka hyödyntävät ja edistävät kiertotaloutta toiminnassaan. I love me järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 17.–19.10.2025.

Helsingfors Mässcentrum är redo att expandera till utomhusområden och delta i utvecklingen av Kottby idrottspark för stora evenemang16.10.2025 13:30:00 EEST | Tiedote

Helsingfors Mässcentrum är redo att utveckla ett nytt slags område för stora evenemang som en del av den översiktsplan som Helsingfors stad för närvarande utarbetar för Kottby idrottspark. Genom detta vill man möta behovet av utrymmen för stora evenemang i området. Under de kommande åren vill man utveckla Kottby idrottspark till en ännu mer mångsidig idrotts- och evenemangspark. Enligt Mässcentrum har området, som kombinerar inomhus- och utomhusutrymmen, potential att bli en evenemangspark där man i framtiden kunde ordna till exempel idrottsevenemang, festivaler och andra stora tillställningar.

Helsingin Messukeskus on valmis laajentumaan ulkotiloihin ja olemaan mukana kehittämässä Käpylän liikuntapuiston aluetta suurille tapahtumille16.10.2025 13:30:00 EEST | Tiedote

Helsingin Messukeskus on valmis kehittämään uudenlaista tapahtumatoimintaa osana Helsingin kaupungin Käpylän liikuntapuistolle parhaillaan tekemää yleissuunnitelmaa ja vastaamaan näin suurten tapahtumien tilatarpeisiin alueella. Käpylän liikuntapuistosta haluaan lähivuosina kehittää entistä monipuolisempi liikunta- ja tapahtumapuisto. Sisä- ja ulkotiloja yhdistävässä alueessa on Messukeskuksen mukaan potentiaalia tapahtumapuistoksi, jossa voisi tulevaisuudessa järjestää esimerkiksi urheilutapahtumia ja festivaaleja.

KUTSU: Viini & Ruoka 2025 -tapahtumaan 23.-26.10.202515.10.2025 13:29:44 EEST | Kutsu

Viini & Ruoka on Suomen suurin ruoka- ja viinitapahtuma. Ohjelmasta löytyy mielenkiintoisia viinitastingejä, Näytöskeittiössä nähdään torstaina ja perjantaina Vuoden Kokki- ja Vuoden Tarjoilija -kilpailut, lauantaina ja sunnuntaina Näytöskeittiöön saapuu kirjailijoita ja ravintola-alan ihmisiä jakamaan resepti-ideoitaan. Uutuusalueena on hyvän elämän elämyksellinen Syö & Voi hyvän -alue, jossa on myös ohjelmapiste. Wine & Food Piazza tarjoaa huippuravintoloiden annoksia ja lauantaina 25.10. illalla on Rypäleenpoljennan SM -kisat. Tapahtumassa esitellään tuhat erilaista viiniä ja mukana on ennätysmäärä – 150 osastoa!

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye