DNA Oyj

DNA:lla tyytyväisimmät ja uskollisimmat laajakaistaliittymien asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa

Jaa

EPSI Rating 2025* -tutkimuksen tulokset osoittavat, että DNA:lla on jälleen toimialan tyytyväisimmät ja uskollisimmat laajakaista-asiakkaat. DNA saavutti korkeimmat kokonaispisteet sekä kuluttaja- että yrityslaajakaistapalvelujen asiakastyytyväisyydessä. Kuluttaja-asiakkaiden tyytyväisyyden taustalla ovat esimerkiksi tuotelaatu, luotettavuus ja rahalle saatava vastine, joista DNA sai jälleen parhaat arvosanat. 

DNA:lla tyytyväisimmät ja uskollisimmat laajakaistaliittymien asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
DNA:lla tyytyväisimmät ja uskollisimmat laajakaistaliittymien asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.

DNA onnistuu pysymään kuluttaja-asiakkaiden asiakastyytyväisyydessä varsin selkeänä ykkösenä laajakaistapalveluissa. Asiakastyytyväisyydestä saadut indeksipisteet ovat 73,5, mikä ylittää toimialan keskiarvon 71,3 indeksipistettä. 

”Olemme todella kiitollisia asiakkaidemme luottamuksesta. On erityisen hienoa, että olemme onnistuneet luomaan kokonaisuuden, jossa asiakas kokee saavansa sen, mitä on luvattu. Markkinajohtajana jatkamme tietysti edelleen työtämme palveluiden kehittämisessä, jotta voimme pitää asiakkaat tyytyväisinä muuttuvissa arjen digitarpeissa myös tulevaisuudessa”, iloitsee DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.  

DNA säilyttää kärkisijan myös yritysasiakkaissa 

Yritysasiakkaiden segmentissä tulokset osoittavat DNA:n laajakaista-asiakkaiden olevan niin ikään telekommunikaatioalan tyytyväisimpiä. Asiakastyytyväisyys yrittäjäasiakkaissa on 74,1 indeksipistettä, mikä on korkeampi kuin toimialan keskiarvo 73,3 indeksipistettä. Yritykset arvioivat DNA:n erityisen vahvaksi esimerkiksi tuotelaadussa, asiakaspalvelun joustavuudessa ja rahalle saatavassa vastineessa. 

”Suomessa on jo totuttu nopeisiin, toimiviin ja luotettaviin yhteyksiin. Siksi asiakastyytyväisyydessä korostuu tarpeiden kuunteleminen ja proaktiivinen kumppanuus. Johtoasema osoittaa, että olemme onnistuneet niissä todella hyvin”, lisää DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto

Tietoa EPSI Rating -tutkimuksesta 

Riippumattoman EPSI Rating -organisaation tutkimukseen haastateltiin Suomessa noin 1 200 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2025. Tutkimuksessa selvitettiin, miten tyytyväisiä suomalaiset ovat pääasiallisen laajakaistaoperaattorinsa asiakastyytyväisyyteen eri osa-alueilla: imago, odotukset, tuotelaatu, palvelulaatu ja vastine rahalle. Tutkimuksessa tulokset ilmoitetaan indeksipisteasteikolla 0–100. Nyrkkisääntönä voidaan pitää alle 60 pisteen tulosten tarkoittavan tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 pisteen erittäin tyytyväisistä asiakkaita. 

EPSI Rating on akateeminen, pohjoismainen organisaatio, joka on toiminnaltaan riippumaton ja voittoa tavoittelematon. EPSI Rating perustettiin EU-tutkimushankkeen Tukholman kauppakorkeakoulussa vuonna 1989 ja sen omistaa Swedish Institute of Quality, jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio. 

*Tutustu tarkempiin EPSI Rating 2025 -tutkimuksen tuloksiin täältä: https://www.epsi-finland.org/toimialatutkimukset/telekommunikaatio/ 

Lisätietoja medialle:

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Kuvat

DNA:lla tyytyväisimmät ja uskollisimmat laajakaistaliittymien asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
DNA:lla tyytyväisimmät ja uskollisimmat laajakaistaliittymien asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa.
Lataa
DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto.
DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto.
Lataa
DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.
DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.
Lataa

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työnantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 1 100 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi, Instagramissa ja Threadsissa @dna_fi sekä LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Jopa 61 prosenttia suomalaisista on huolissaan tekoälystä – asiantuntija antaa seitsemän ajankohtaista ohjetta tekoälyn käyttäjälle17.10.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

Tekoäly on tullut jäädäkseen osaksi digitaalista elämäämme niin hyvässä kuin pahassa, ja tekoälyä käytettäessä on huomioitava myös sen luomat tietoturvauhkat. DNA:n vuosittaisen Digitaalinen elämä -tutkimuksen mukaan tekoälyn rooli tietoturvauhkissa huolestuttaakin peräti 61 prosenttia suomalaisista. Asiantuntija antaa vinkit miten omasta tekoälyn käytöstä saa tietoturvallisempaa.

Up to 61 percent of Finns are concerned about artificial intelligence – Expert shares seven tips for AI users17.10.2025 09:00:00 EEST | Press release

Artificial intelligence (AI) has become a permanent part of our digital lives, and its use also brings cybersecurity threats that must be considered. According to DNA’s annual Digital Life survey, as many as 61 percent of Finns are concerned about AI’s role in cybersecurity risks. An expert offers tips on how to make your use of AI more secure.

Koulujen kännykkäkielto näkyy mobiiliverkossa: Datamäärät laskeneet paikoin merkittävästi, mutta koulukohtainen vaihtelu on suurta14.10.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Suomessa on elokuusta 2025 alkaen ollut voimassa lakiin perustuva kännykkäkielto peruskoulun oppitunneilla. Oppilaiden mobiililaitteiden käyttö on kielletty oppituntien aikana ilman opettajan lupaa, ja tällöinkin lähinnä opetukseen tai terveydenhoitoon liittyvissä asioissa. DNA:n tekemä vertailu kouluja palvelevien mobiilitukiasemien kautta kulkevan datan määrässä osoittaa, että kännykän käyttö kouluissa vaikuttaa pääosin vähentyneen –, joidenkin koulujen alueilla jopa merkittävästi.

The mobile phone ban in schools can be seen in the mobile network: Data usage has decreased significantly in some areas, but school-specific variation is huge14.10.2025 08:30:00 EEST | Press release

Since August 2025, a law-based mobile phone ban has been in effect during primary school lessons in Finland. Students are prohibited from using mobile devices during lessons without the teacher’s permission, and even then, only for educational or healthcare-related purposes. A comparison conducted by DNA on the amount of data passing through mobile base stations serving schools indicates that mobile phone use in schools has generally decreased – in some school areas even significantly.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye