Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimus: Alkon asiakaskokemus sijoittui toiselle sijalle

Jaa

Alkon asiakaskokemus sijoittui toiselle sijalle 30.10. julkistetussa Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimuksessa.

”Kiitos tunnustuksesta kuuluu kaikille alkolaisille ja asiakkaillemme. Harppasimme viime vuoden nelossijalta toiselle sijalle. Olemme tehneet pitkäjänteistä työtä asiakaskokemuksen eteen, ja iloksemme se näkyy asiakkaille”, sanoo Alkon liiketoimintajohtaja Kari Pennanen.

Alko on kuluneen vuoden aikana panostanut asiakaskohtaamisiin muun muassa kouluttamalla henkilökuntaa. Tavoitteena on ollut entistä yksilöllisempi ja asiakkaan tilanteisiin vastaava palvelu. Valikoimaa on edelleen kehitetty trendien perusteella, ja valikoimasta löytyy laadukkaita tuotteita kilpailukykyiseen hintaan.

”Asiakkaan tilanteen ymmärtäminen ja henkilökohtainen suosittelu ovat meillä tekemisen keskiössä. Asiakkaamme arvostavat asiantuntemustamme ja palveluamme, joka on meille sydämen asia. Asiakaskokemuksen kehittäminen jatkuu, ja panostamme jatkossakin erinomaiseen palveluun sekä kattavaan, ajankohtaiseen valikoimaan.”

Myös Alkon digitaalisia palveluja kehitetään: verkkosivusto alko.fi uudistetaan lähiaikoina. Uudistus tuo mukanaan asiakkaiden toivomia toiminnallisuuksia sekä yhä helpompaa ja inspiroivampaa verkkoasiointia.

Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimuksen asiakaskokemuksen kärkisijalle ylsi Yliopiston Apteekki ja kolmanneksi sijoittui Aurinkomatkat.

Lisätietoja tutkimuksesta

Asiakkuusindeksi-tutkimus on julkaistu Suomessa vuodesta 2009 lähtien. Se on Suomen kattavin tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Tänä vuonna tutkimukseen vastasi 3 930 kuluttajaa arvioiden 52 eri yritystä 3.9.–2.10. välisenä aikana.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Linkit

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva yli 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 360 myymälää, yli 100 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2024 Alkon liikevaihto oli 1,1 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 47 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye