Mitkä tuotteet käyvät kaupaksi tänä jouluna – Sokoksen asiantuntijat nimeävät hittilahjat
Sokoksen kauneuden, pukeutumisen ja kodin asiantuntijat jakavat näkemyksensä siitä, mitä tuotteita suomalaiset käärivät paketteihin tänä jouluna. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa suloisia miniatyyrituoksuja, laadukkaita neuleita ja näppäriä matkakorurasioita.

Sokoksen kauneuden ryhmäpäällikkö Teresa Trammell povaa ihonhoidon valmiita tuotesettejä sekä minikokoisia tuoksuja tämän vuoden suurimmiksi joululahjahiteiksi kauneuden osastolta.
”Ihonhoidon lahjapakkaukset jatkavat vuodesta toiseen asiakkaidemme kestosuosikkeina. Halutuimmat tuotesetit sisältävät muun muassa kosteuttavia seerumeita, huulinaamioita ja kasvosuihkeita. Kiinnostavia lahjapakkauksia on luvassa muun muassa Lumenelta, Smuuti Skiniltä, Cliniquelta ja The Ordinarylta”, Trammell kertoo.
Sokoksella on noteerattu, että myös miesten kiinnostus huoliteltua ulkonäköä ja ihonhoitoa kohtaan kasvaa jatkuvasti. Yhä useampien miesten joululahjapaketeista uskotaankin tänä vuonna löytyvän erilaisia ihon- ja parranhoidon tuotesettejä, joita on saatavilla muun muassa Biothermilta ja Dick Johnssonilta.
Perinteiset tuoksulahjapakkaukset saavat tänä jouluna rinnalleen useita eri tuoksuja sisältäviä miniatyyripakkauksia muun muassa Lancomelta ja Rabannelta. Lisäksi monet brändit, kuten YSL, Tom Ford, Maison Margiela, Billie Eilish ja Kylie Cosmetics, tuovat saataville 10 millilitran versioita suosituimmista tuoksuistaan.
”Pieni tuoksupakkaus on kätevä tapa selvittää, miten tuoksu käyttäytyy omalla iholla ja haluaisiko tuoksusta hankkia myöhemmin täysikokoisen version. Minituoksut ovat oiva lahja myös harvemmin tuoksuja käyttäville tai sellaisille, joilla on useita tuoksuja yhtä aikaa käytössä. Pienikokoinen pullo kulkee näppärästi mukana niin käsilaukussa kuin matkoilla”, Trammell sanoo.
Muodin osastoilta haetaan trendikkäitä asusteita ja mukavia vaatteita kotoiluun
Naisten muodin ryhmäpäällikkö Mari Virin mukaan tämän vuoden suosituimpia joululahjoja ovat korut, pipot ja neuleet. Korut ovat Virin mukaan trendikäs ja monipuolinen lahjavalinta, sillä niitä löytyy useilta kotimaisilta brändeiltä, eri hintaluokista ja ilman, että lahjanantajan tarvitsee tietää tarkkaa kokoa. Erityisesti laukkukorut ovat nousseet yhdeksi tämän hetken puhutuimmista ilmiöistä.
“Pipot ovat aina käytännöllinen ja tyylikäs lahjavalinta kenelle tahansa. Sokoksen valikoimassa on runsaasti suomalaisia merkkejä tarinoineen ja pipoja löytyy useista eri hintaluokista. Trendikkäät käsinkudotut villapipot esimerkiksi Salon-merkiltä ovat nousseet asiakkaiden kestosuosikeiksi”, Viri kertoo.
“Laadukkaista luonnonmateriaaleista valmistetut merino- ja kashmirneuleet ovat niin ikään ajattomia ja aina ilahduttavia lahjoja. Aventuran kashmirneuleisiin koordinoidut huivit ja pipot tarjoavat täydellisen kokonaisuuden joulupakettiin”, Viri jatkaa.
Miesten muodin saralla joulun hittilahjat painottuvat mukavaan ja pehmeään kotona viihtymiseen.
”Uskomme joulun halutuimmiksi lahjoiksi muodostuvan erilaiset aluspukeutumisen ja sukkien lahjapakkaukset muun muassa Calvin Kleinilta, Tommy Hilfigerilta ja Happy Socksilta. Kaivattua mukavuutta kotoiluun tuovat myös yöasut ja kylpytakit, kuten Hugo Bossin sammaleenvihreä vohvelikylpytakki. Tyylikkäät ja pehmeät neuleet ovat niin ikään monien miesten ykkösvalinta pehmeisiin paketteihin. Sesongin trendikkäimmät neuleet on varustettu korkealla kauluksella ja half-zip-vetoketjuilla. Niitä löytyy monilta merkeiltä, kuten Fare Blu, J.Lindeberg ja Only&Sons”, kertoo Sokoksen miesten muodin ryhmäpäällikkö Iiro Kourujärvi.
Koti laitetaan koreaksi pienillä ja kauniilla sisustusesineillä
Sokoksen kodin ryhmäpäällikkö Galina Andrejev povaa joulun suosituimmiksi lahjoiksi muun muassa ikonisia Aarikan puusta valmistettuja tonttufiguureja, jotka tänä vuonna kuvastavat erilaisia harrastuksia. Andrejevin arvion mukaan myös designkynttilät tulevat olemaan tänä vuonna haluttuja. Erityisen trendikkäitä ovat erilaiset kuvio- ja muotokynttilät, kuten Marimekon Unikko- ja Iittalan Aalto-kynttilät.
”Lisäksi hyvä yhdistelmä trendikkään korulahjan kanssa on Åhlénsin pieni vetoketjullinen korurasia, joka on saatavilla neljässä kauniissa värissä: beige, vaaleanpunainen, musta ja burgundi. Rasia on kätevä niin arjen menoissa ja matkustaessa kuin kauniina sisustuselementtinä yöpöydällä”, Andrejev sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Teresa TrammellSokoksen kauneuden ryhmäpäällikkö
teresa.trammell@sok.fiMari ViriSokoksen naisten muodin ryhmäpäällikkö
mari.viri@sok.fiIiro KourujärviSokoksen miesten muodin ryhmäpäällikkö
iiro.kourujarvi@sok.fiGalina AndrejevSokoksen kodin ryhmäpäällikkö
galina.andrejev@sok.fiLinkit
Sokos
Sokos on muodin ja kauneuden tavarataloketju, joka auttaa asiakasta löytämään oman tyylinsä. Sokos-ketjuun kuuluu verkkokauppa sekä 21 monipuolista tavarataloa, jotka sijaitsevat maamme suurimpien kaupunkien ydinkeskustoissa. Ensimmäinen Sokos-tavaratalo avattiin Helsingissä olympiavuonna 1952. Kotimainen asiakasomistajien omistama Sokos on osa S-ryhmää. www.sokos.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Isälle suklaata ja kukkia? S-ryhmän data kertoo erot isän- ja äitienpäivän vietossa4.11.2025 08:02:00 EET | Tiedote
Isänpäivää vietetään jälleen tulevana sunnuntaina 9.marraskuuta. Perinteisesti suomalainen muistaa syksyllä isää samalla kaavalla kuin äitiä keväällä: hyvällä ruoalla ja lahjoilla. S-ryhmän ostodata kuitenkin osoittaa, että isän ja äidin juhlapäivien mauissa sekä pakettien sisällöissä on eroa.
Riisituotteille odotettu sertifiointi – näkyy kaupan hyllyllä ”jyvä kerrallaan”3.11.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Riisi on monelle tuttu ruoanlaiton peruselementti, jota ostetaan S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) hyllyiltä vuodessa noin yhdeksän miljoonaa kiloa. Syksyllä kaupan riisihyllyille on saapunut ensimmäinen Sustainable Rice Platform -sertifioitu Coop-tuotemerkin basmatiriisi.
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Lähes 3000 sähköautoilijaa paljastaa ajatuksensa sähköauton lataamisesta – pitkillä matkoilla selkeä toive, näitä asioita asemille halutaan lisää27.10.2025 09:01:22 EET | Tiedote
ABC-latauksen toteuttama suuri sähköautoilukysely selvitti autoilijoilta muun muassa missä ja mihin aikaan autoa ladataan, mitä latauksen aikana halutaan tehdä ja mitä latausasemille toivotaan lisää. Kyselytutkimukseen vastasi lähes 3000 sähköautolla tai plug-in-hybridillä ajavaa eri-ikäistä autoilijaa ympäri maan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme