Lidl Suomi

Kahvin hinta laskee Lidlissä

Jaa

Kahvipaketin hinta on ollut ennätyskorkealla ja kahvin ostaminen on keskittynyt entistä vahvemmin tarjousten ympärille. Nyt Lidlillä on kahvin ystäville hyviä uutisia: maailmanmarkkinahinnat ovat laskussa ja Lidl alentaa useiden oman Bellarom-merkin kahvien normaalihintaa pysyvästi alemmalle tasolle.

Lidlin oman Bellarom-merkin kahvien hinnat laskevat tästä päivästä alkaen 3–7 prosenttia. Esimerkiksi puolen kilon Bellarom Gold -paketti maksaa 6,49 euroa. Hinta on tippunut 50 sentillä.

Kyseessä ei ole tarjous, vaan pysyvä hinnan muutos. Muutos koskee tiettyjä 500 gramman pakkauksessa myytäviä suodatinkahveja sekä kilon pakkauksessa myytäviä espressopapuja.

Suomalaiset kuluttavat paahdettua kahvia vuosittain noin yhdeksän kiloa henkeä kohden. Kaupassa on huomattu, että kuluttajat seuraavat kahvipaketin hintaa ja kahvitarjouksia poikkeuksellisen tarkasti.

– Kahvipaketin hinnasta ja kahvitarjouksista on tullut kestopuheenaihe. Nyt kun raaka-ainehinnat ovat laskussa, pidämme suorastaan velvollisuutenamme siirtää halvemmat hinnat välittömästi asiakkaidemme eduksi, Lidlin ostojohtaja Petteri Nystén sanoo. 

Viime viikolla Lidl laski useiden appelsiinimehujen hintoja samasta syystä.

Näiden Bellarom-kahvien hinnat laskevat 24.11.2025 alkaen

Tuote

Vanha hinta €

Alennettu hinta €

Alennus €

Bellarom Barista Espresso kahvipavut 1 kg

14,99

13,99

-1

Bellarom Gold 500 g

6,99

6,49

-0,50

Bellarom Hieno Mokka 500 g

6,99

6,79

-0,20

Bellarom Hieno Mokka tumma paahto 500 g

6,99

6,79

-0,20

Bellarom Hieno Vilhelmiina 500 g

6,69

6,49

-0,20

Bellarom Intenso 500 g

4,49

4,29

-0,20

 Kahvi voi olla halpaa ja silti vastuullisesti tuotettua

Osana vastuullisuustyötään Lidl on linjannut, että sen omalla merkillä myytävien kahvien on oltava sertifioituja. Kolmannen osapuolen sertifiointi on yksi keino varmistaa tuotteiden vastuulllisuus ja kahviraaka-aineen eettinen tuotanto. 

Lidlin Bellarom-kahveilla on Rainforest Alliance -sertifiointi. Rainforest Alliance keskittyy sekä sosiaalisen vastuun että ympäristönsuojelun kriteereihin. Tavoitteena on torjua metsäkatoa, varmistaa kahvin viljelijöille kelvolliset työ- ja elinolot, vähentää kemikaalien käyttöä tuotannossa sekä huolehtia maaperän kunnosta.

– Haluamme tehdä vastuulliset valinnat asiakkaillemme helpoksi. Kahviraaka-aineen tuotantoon liittyy riskejä, joita olemme halunneet taklata systemaattisesti hyväksymällä oman merkin kahveihin vain sertifioitua raaka-ainetta. Näin asiakkaan ei tarvitse kahvihyllyllä pohtia vastuullisuuskysymyksiä. Meillä vastuullisuus ei myöskään maksa ekstraa, vaan on osa laatulupausta asiakkaalle, Lidlin vastuullisuuspäällikkö Maija Moisander kertoo.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa yli 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5750 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Lidl testaa kantis-appin uutta ominaisuutta – asiakas voi skannata ostokset suoraan kauppakassiin21.11.2025 06:45:00 EET | Tiedote

Lidlin sovelluksessa on otettu käyttöön uusi toiminto: asiakas voi skannata tuotteet omatoimisesti puhelimella ja pakata ostokset suoraan omaan kassiin. Maksaminen hoituu kätevästi pikakassalla. Ominaisuus on otettu käyttöön viidessä myymälässä Espoossa. Vuodenvaihteen jälkeen käytön on määrä laajentua vaiheittain myymälöihin eri puolilla Suomea. Tavoitteena on tarjota ketterä ja nopea kauppareissu sitä kaipaaville asiakkaille.

Kosteikon rakentamisella rehevöitymistä vastaan – Lidl ja WWF ryhtyivät toimeen18.11.2025 08:51:21 EET | Tiedote

Kosteikot ovat yksi lajirikkaimmista, mutta samalla uhanalaisimmista ekosysteemeistä maailmassa. Niitä on vuosikymmenten ajan hävitetty muun maankäytön tieltä. Lidl on ryhtynyt toimeen kosteikkojen ennallistamiseksi ja tukee WWF:n hanketta, jossa rakennetaan kosteikko Raaseporin Snappertunaan. Yhteistyön tarkoituksena on vähentää peltojen tulvimista ja ravinnekuormitusta Itämereen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye