Power Finland Oy

Tutkimus paljastaa joululahjojen palautusrumban todelliset syyt

Jaa

Powerin tuoreen joulututkimuksen mukaan valtaosa lahjapalautuksista johtuu väärästä mallista, tuplalahjasta tai siitä, ettei lahja vastannut saajan tarpeita. Laatuongelmat ovat palautusten syynä vain harvoin. Tutkimukseen vastasi 300 suomalaista kuluttajaa marraskuussa 2025.

Kuva: Melissa Laitila

Joulun jälkeen moni vaihtaa lahjan toiseen, mutta syy ei ole yleensä laatu. Powerin tutkimus osoittaa, että suurin osa palautuksista johtuu väärästä tuotteesta, väärästä mallista tai siitä, että sama lahja on saatu kahteen kertaan. Siksi sujuva lahjanvaihto ja asiantunteva apu ovat ratkaisevassa roolissa heti pyhien jälkeen.

Crowstin marraskuussa toteuttama tutkimus kertoo, että oikean tuotteen löytäminen on monelle vasta joulun jälkeen ajankohtaista.

– “Panostamme lahjanvaihdon helppouteen. Lahjanostajalle tuo mielenrauhaa se, että meillä on Powerilla markkinoiden kattavin palautusoikeus – 60 päivää – tuotteen ostamisesta tai vastaanottamisesta. Kunhan tuote on samassa kunnossa kuin ostohetkellä, niin asiantuntijan avulla väärä tuote vaihtuu nopeasti oikeaan: malliin, kokoon tai ominaisuuksiin, jotka vastaavat saajan tarpeita. Tavoitteemme on, että jokainen lahja pääsee käyttöön”, sanoo POWER Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto.

Faktat lyhyesti

  • Yleisimmät palautussyyt: väärä tuote, väärä malli ja tuplalahjat.
  • Laatuongelmat ovat harvinainen palautuksen peruste.
  • Power tarjoaa 60 päivän palautusajan ja helpon lahjanvaihdon.
  • Asiantuntijat auttavat löytämään oikean tuotteen nopeasti.
  • Tutkimukseen vastasi 300 suomalaista kuluttajaa marraskuussa 2025.
  • Toteutus: Crowst yhteistyössä Power Finlandin kanssa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Power Finland Oy

Power Finland kuuluu Power International AS -konserniin, joka omistaa Power-ketjut Norjassa, Tanskassa, Suomessa sekä Ruotsissa. Pohjoismainen keskusvarasto sijaitsee Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on lähes 1,5 miljardia euroa. Power-ketju perustuu äärimmäiseen kustannustehokkuuteen ja sen tavoitteena on tarjota asiakkaalle myymälöissä aina sama hinta kuin Power.fi-nettikaupassa. Suomessa on yli 40 Power-myymälää. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Power Finland Oy

Powerin Black Week ennätyksellinen: myynti kasvoi lähes 12 % ja robotti-imurien kysyntä tuplaantui3.12.2025 19:26:04 EET | Tiedote

Powerin Black Week -kampanja keräsi tänä vuonna ennätysyleisön, ja kokonaismyynti kasvoi peräti lähes 12 prosenttia viime vuodesta. Myyntitilastot paljastavat selkeät voittajat: kannettavat tietokoneet ja robotti-imurit nousivat suosikeiksi, joista jälkimmäisten myynti tuplaantui. Useat muut tuoteryhmät pitivät pintansa kauneudesta pelaamiseen. Yksittäisistä tuotteista myydyin oli kappalemäärissä mitattuna POINT AFS5T2 -airfryer 49,90 euron kampanjahintaan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye