Omnicom Media Finland – Uusi mediatoimistokonserni Suomeen, toimitusjohtajaksi on nimitetty Anna-Riikka Hovi-Taunila
Omnicomin ja IPG:n välisen yritysoston toteuduttua 26. marraskuuta Suomeen on syntynyt uusi mediatoimistokonserni, Omnicom Media Finland. Sen myötä Omnicom Media Group ja IPG Mediabrands ovat yhdistyneet muodostaen Suomeen uuden markkinajohtajan. Uusi konserni tuo samaan kokonaisuuteen mediatoimistobrändit Hearts & Science, Initiative Finland, OMD Finland, ToinenPHD ja VirtaUM sekä globaalit ja lokaalit tarjoamat, kuten Annalect, Kuulas, TRKKN ja Fuse.

Omnicom Media Finlandin toimitusjohtajaksi on nimitetty Anna-Riikka Hovi Taunila ja talousjohtajaksi Eeva Vakkilainen. Anna-Riikka Hovi Taunila korostaa henkilöstön ja teknologian merkitystä menestyksen rakentamisessa: "Olen innostunut johtamaan Omnicom Media Finlandia ja rakentamaan yhdessä kokeneen tiimimme kanssa uudenlaista mediatoimistokonsernia Suomeen. Yhdistämällä paikallisen ja kansainvälisen osaamisen huippuluokan teknologiaan ja dataan voimme tarjota asiakkaillemme merkittävää lisäarvoa sekä auttaa heitä menestymään nopeasti muuttuvassa markkinoinnin ja median ympäristössä.”
Yhdistymisen myötä asiakkaat hyötyvät entistä älykkäämmistä ja tehokkaammista ratkaisuista. Vahva panostus osaamiseen, dataan, tekoälyyn ja teknologiaan mahdollistaa:
- poikkeuksellisen vahvan markkinoinnin ja median strategisen ymmärryksen
- oman, ostetun ja ansaitun median kokonaisvaltaisen suunnittelun
- syvemmän kuluttajaymmärryksen
- vaikuttavammat ratkaisut
Teknologian rooli korostuu erityisesti datan hyödyntämisessä, automaatiossa ja mittaamisessa, joka mahdollistaa entistä toimivammat markkinoinnin kokonaisuudet.
Omnicom Media Finland on osa kansainvälistä Omnicom Mediaa ja toimii Suomessa mediatoimistokonsernina, joka käsittää mediatoimistot Hearts & Science, Initiative Finland, OMD Finland, ToinenPHD ja VirtaUM sekä globaalit ja lokaalit tarjoamat Annalect, Fuse, Kuulas ja TRKKN. Suomen konserni tarjoaa kattavat mediatoimisto-, data- ja markkinointiteknologiapalvelut sekä strategista konsultointia. Asiakaskuntaan kuuluu sekä kotimaisia että kansainvälisiä brändejä eri toimialoilta, kuten vähittäiskauppa, finanssi, autot, hyvinvointi ja terveys, viestintä, kuluttajatuotteet, b2b ja palvelut. Omnicom Media Finlandin tavoitteena on olla asiakkaidensa strateginen kumppani, joka auttaa heitä menestymään koko ajan nopeammin muuttuvassa mediaympäristössä.
Lisätietoja:
Anna-Riikka Hovi Taunila, toimitusjohtaja, Omnicom Media Finland anna-riikka.hovi-taunila@omc.com, 040 540 5530
Eeva Vakkilainen, talousjohtaja, Omnicom Media Finland
eeva.vakkilainen@omc.com, 040 5715757
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Omnicom Media Group Finland
Tomi Härmä on nimitetty OMD Finlandin toimitusjohtajaksi21.11.2025 14:54:02 EET | Tiedote
Omnicom Media Group Finlandiin kuuluva OMD Finland on nimittänyt Tomi Härmän yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi. Härmä aloittaa tehtävässään 1.12.2025. Härmällä on 20 vuoden kokemus markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen johtotehtävistä. Hän siirtyy tehtävään bränditalo SEKin strategiajohtajan tehtävästä.
Suomalaiset haluavat lisää sponsorointirahaa naisten urheiluun18.11.2025 14:30:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät naisten ja tyttöjen urheilua itselleen läheisimpänä ja mieluisimpana sponsorointikohteena. Naisten ja tyttöjen urheilun 52 %:n suosioluku ylittää perinteiset sponsorointikohteet, kuten jääkiekon, yleisurheilun, musiikkitapahtumat ja jalkapallon. Sponsoroinnin ohjaaminen naisten urheiluun heijastaa suomalaisten arvoja, halua edistää tasa-arvoa ja tuoda urheilukenttään uusia menestystarinoita. Sponsoroinnin asiantuntijayritys Fusen kyselytutkimukseen vastasi lokakuussa 2025 tuhat 15–75-vuotiasta suomalaista.
Elina Heinonen kehittämään OMD:n asiakkuuksia3.2.2025 09:15:20 EET | Tiedote
Pitkän linjan eturivin markkinointiammattilainen Elina Heinonen aloittaa mediatoimisto OMD:n kaupallisena johtajana. Aiemmin Heinonen on toiminut myynnin johtotehtävissä Sanomalla, sekä markkinoinnin rahoitukseen erikoistuneesssa startupissa Foppassa. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus myynnin ja markkinoinnin asiantuntija- ja johtotehtävistä mediatoimistoissa kuten Carat ja ToinenPHD. Heinonen siis palaa Lintulahdenkadulle tasan vuosikymmenen kestäneen kokemuskierroksen jälkeen. "On niin mahtava fiilis olla takaisin Lintulahdessa. OMD:llä on tehty hienoa työtä - olihan OMD alan kovin kasvaja viime vuonna. Tästä on hyvä jatkaa yhtiön kasvutarinaa”, sanoo Heinonen ja jatkaa: "Olen todella vakuuttunut OMD:n tekoälypohjaisesta strategia- ja suunnittelutyökalusta ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista asiakkaan haasteiden ratkomisessa. Toki OMNI -työkalu itsessään ei vielä tee autuaaksi. Se yhdistettynä OMD:n huikeisiin markkinoinnin ammattilaisiin ja strategiseen ajatteluun, syntyy ainutla
Suomeen uusi sponsorointikumppanuuksiin ja vaikuttajamarkkinointiin erikoistunut toimisto15.1.2025 16:35:31 EET | Tiedote
Omnicom Media Group tuo Suomeen kansainvälisen FUSE-toimiston
Eturivin muutosjohtaja hyppää mediatoimistoon14.8.2023 12:30:41 EEST | Tiedote
Omnicom Media Group Finland julkisti ison rekrytoinnin
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme