Omnicom Media Finland – Uusi mediatoimistokonserni Suomeen, toimitusjohtajaksi on nimitetty Anna-Riikka Hovi-Taunila

Jaa

Omnicomin ja IPG:n välisen yritysoston toteuduttua 26. marraskuuta Suomeen on syntynyt uusi mediatoimistokonserni, Omnicom Media Finland. Sen myötä Omnicom Media Group ja IPG Mediabrands ovat yhdistyneet muodostaen Suomeen uuden markkinajohtajan. Uusi konserni tuo samaan kokonaisuuteen mediatoimistobrändit Hearts & Science, Initiative Finland, OMD Finland, ToinenPHD ja VirtaUM sekä globaalit ja lokaalit tarjoamat, kuten Annalect, Kuulas, TRKKN ja Fuse.

Anna-Riikka Hovi-Taunila
Omnicom Media Finland toimitusjohtajaksi on nimitetty Anna-Riikka Hovi-Taunila

Omnicom Media Finlandin toimitusjohtajaksi on nimitetty Anna-Riikka Hovi Taunila ja talousjohtajaksi Eeva Vakkilainen. Anna-Riikka Hovi Taunila korostaa henkilöstön ja teknologian merkitystä menestyksen rakentamisessa: "Olen innostunut johtamaan Omnicom Media Finlandia ja rakentamaan yhdessä kokeneen tiimimme kanssa uudenlaista mediatoimistokonsernia Suomeen. Yhdistämällä paikallisen ja kansainvälisen osaamisen huippuluokan teknologiaan ja dataan voimme tarjota asiakkaillemme merkittävää lisäarvoa sekä auttaa heitä menestymään nopeasti muuttuvassa markkinoinnin ja median ympäristössä.”

Yhdistymisen myötä asiakkaat hyötyvät entistä älykkäämmistä ja tehokkaammista ratkaisuista. Vahva panostus osaamiseen, dataan, tekoälyyn ja teknologiaan mahdollistaa:

  • poikkeuksellisen vahvan markkinoinnin ja median strategisen ymmärryksen
  • oman, ostetun ja ansaitun median kokonaisvaltaisen suunnittelun
  • syvemmän kuluttajaymmärryksen
  • vaikuttavammat ratkaisut

Teknologian rooli korostuu erityisesti datan hyödyntämisessä, automaatiossa ja mittaamisessa, joka mahdollistaa entistä toimivammat markkinoinnin kokonaisuudet.

Omnicom Media Finland on osa kansainvälistä Omnicom Mediaa ja toimii Suomessa mediatoimistokonsernina, joka käsittää mediatoimistot Hearts & Science, Initiative Finland, OMD Finland, ToinenPHD ja VirtaUM sekä globaalit ja lokaalit tarjoamat Annalect, Fuse, Kuulas ja TRKKN. Suomen konserni tarjoaa kattavat mediatoimisto-, data- ja markkinointiteknologiapalvelut sekä strategista konsultointia. Asiakaskuntaan kuuluu sekä kotimaisia että kansainvälisiä brändejä eri toimialoilta, kuten vähittäiskauppa, finanssi, autot, hyvinvointi ja terveys, viestintä, kuluttajatuotteet, b2b ja palvelut. Omnicom Media Finlandin tavoitteena on olla asiakkaidensa strateginen kumppani, joka auttaa heitä menestymään koko ajan nopeammin muuttuvassa mediaympäristössä.

Lisätietoja:
Anna-Riikka Hovi Taunila, toimitusjohtaja, Omnicom Media Finland anna-riikka.hovi-taunila@omc.com, 040 540 5530
Eeva Vakkilainen, talousjohtaja, Omnicom Media Finland
eeva.vakkilainen@omc.com, 040 5715757

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Omnicom Media Group Finland

Suomalaiset haluavat lisää sponsorointirahaa naisten urheiluun18.11.2025 14:30:00 EET | Tiedote

Suomalaiset pitävät naisten ja tyttöjen urheilua itselleen läheisimpänä ja mieluisimpana sponsorointikohteena. Naisten ja tyttöjen urheilun 52 %:n suosioluku ylittää perinteiset sponsorointikohteet, kuten jääkiekon, yleisurheilun, musiikkitapahtumat ja jalkapallon. Sponsoroinnin ohjaaminen naisten urheiluun heijastaa suomalaisten arvoja, halua edistää tasa-arvoa ja tuoda urheilukenttään uusia menestystarinoita. Sponsoroinnin asiantuntijayritys Fusen kyselytutkimukseen vastasi lokakuussa 2025 tuhat 15–75-vuotiasta suomalaista.

Elina Heinonen kehittämään OMD:n asiakkuuksia3.2.2025 09:15:20 EET | Tiedote

Pitkän linjan eturivin markkinointiammattilainen Elina Heinonen aloittaa mediatoimisto OMD:n kaupallisena johtajana. Aiemmin Heinonen on toiminut myynnin johtotehtävissä Sanomalla, sekä markkinoinnin rahoitukseen erikoistuneesssa startupissa Foppassa. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus myynnin ja markkinoinnin asiantuntija- ja johtotehtävistä mediatoimistoissa kuten Carat ja ToinenPHD. Heinonen siis palaa Lintulahdenkadulle tasan vuosikymmenen kestäneen kokemuskierroksen jälkeen. "On niin mahtava fiilis olla takaisin Lintulahdessa. OMD:llä on tehty hienoa työtä - olihan OMD alan kovin kasvaja viime vuonna. Tästä on hyvä jatkaa yhtiön kasvutarinaa”, sanoo Heinonen ja jatkaa: "Olen todella vakuuttunut OMD:n tekoälypohjaisesta strategia- ja suunnittelutyökalusta ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista asiakkaan haasteiden ratkomisessa. Toki OMNI -työkalu itsessään ei vielä tee autuaaksi. Se yhdistettynä OMD:n huikeisiin markkinoinnin ammattilaisiin ja strategiseen ajatteluun, syntyy ainutla

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye