Onko toivelistallasi robotti-imuri? Joka kolmannessa perheessä toivotaan siivousrobottia lahjaksi tänä jouluna
Vuoden kiireisimmän ajan ollessa käsillä, suomalaiset haaveilevat ennen kaikkea siitä, miten kotiaskareita voisi helpottaa. Kotitalousrobottibrändi ECOVACS ROBOTICSin YouGovilla teettämän tutkimuksen mukaan jopa yli kolmannes (36 %) pikkulapsiperheistä, joissa ei ole jo robotti-imuria, toivotaan sen löytyvän kuusen alta jouluna.

Avun hankkiminen arjen askareisiin ja ajan säästäminen ovat monen mielessä erityisesti kiireisen loppuvuoden ja joulusiivousurakan keskellä. Kodin eri pintojen puhdistukseen suunnitellut siivousrobotit ovat oiva valinta siivousurakassa auttamiseen, ja suomalaiset harkitsevat vakavasti sympaattisen robottiavun hankkimista.
Ecovacsin YouGovilla teettämän tuoreen tutkimuksen perheen ikärakenteella on merkitystä siihen, miten haluttu perheenjäsen robotti olisi. Tutkimuksen mukaan 36 prosenttia suomalaisista perheistä, joissa on pieniä lapsia, toivoisi saavansa ensimmäisen siivousrobottinsa jo tänä jouluna.
Ylipäätään perheet, joissa on kotona asuvia lapsia, kokevat robotti-imurin tai siivousrobotin tarpeelliseksi (30 %). Sen sijaan kaikista suomalaisista – myös niistä, joilla on jo robottiapua kotona – 16 prosenttia toivoo löytävänsä robotin kuusen alta. Uudellamaalla robottia odotetaan lahjaksi kaikkein innokkaimmin.
Siivousrobotit ovat kehittyneet viime vuosina huimasti, ja nykyaikaiset siivousrobotit eivät ainoastaan imuroi, vaan myös moppaavat itsestään puhdistuvilla toiminnoilla, mitkä puhdistavat mopin ja tyhjentävät pölyn itse ilman pölypussia, tehden siivouksesta entistä automatisoidumman ja tehokkaamman.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Markus HildenViestintäkonsultti
Puh:0443639961markus.hilden@manifesto.fiKuvat

ECOVACS ROBOTICS
ECOVACS ROBOTICS on maailman suurin siivousrobottien valmistaja ja toiseksi suurin toimija pohjoismaisilla markkinoilla, joilla se kasvaa nopeasti. ECOVACSilla on suomenkielinen sovellus sekä suomenkielinen asiakaspalvelu puhelimitse, sähköpostitse ja sovelluksen sisäänrakennettu chat. ECOVACSilla on myös paikallisia huoltokeskuksia Suomessa korjauksia varten. Konserni on perustettu vuonna 1998, ja se on toimittanut siivousrobotteja kotitalouksien käyttöön vuodesta 2006 lähtien. Yrityksen slogan ”Robotics for All” kuvastaa yrityksen tavoitetta keventää jokapäiväisten kotitöiden taakkaa ja tehdä elämästä helpompaa ja miellyttävämpää.
Lisätietoja on osoitteessa www.ecovacs.com
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Viestintätoimisto Manifesto Oy
Tutkimus: Joka kymmenes suomalainen kustantaa joulunsa luotolla3.12.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Joulu tuo moneen suomalaiseen perheeseen lisäkuluja niin lahjojen, jouluruokien kuin joulunviettoon liittyvien matka- ja majoituskustannusten takia. Joka toinen suomalainen arvioi, että joulu lisää talouden kuluja jopa 500 euroa. Yhtä moni käyttää korkeintaan 50 euroa yhden läheisen joululahjoihin. Joulusta aiheutuvat lisäkulut rahoitetaan ensi sijassa palkkatuloista sekä säästöistä, mutta joka kymmenes kertoo maksavansa joulun kustannukset luotolla.
Helpot ja käytännölliset Autoglymin lahjapakkaukset ilahduttavat autoharrastajaa11.11.2025 08:55:03 EET | Tiedote
Lahjakausi kolkuttaa jo ovella joulun lähestyessä vääjäämättä. Viihtyykö läheisesi auton tuunauksen parissa vai ilahtuuko hän käytännöllisestä lahjasta, joka tulee varmasti käyttöön? Autoglym on helpottanut lahjan valintaa kolmella erilaisella lahjapakkauksella, jotka sopivat kaikille auton omistajille sekä puunauksesta nauttiville autoharrastajille.
Tutkimus: Miehillä ja naisilla on eri prioriteetit perhearjen turvaamisessa27.10.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Tuoreen tutkimuksen mukaan taloudellinen vakaus ja riittävä toimeentulo on suomalaisille perheellisille tärkein tekijä lapsiperhearjen turvaamisessa. Sukupuolten välillä on kuitenkin mielipide-eroja perhearjen turvaamisen prioriteeteista. Miehet painottavat asumisen puitteiden varmistamista perheelleen ja naiset enemmän sosiaalisia ulottuvuuksia, kuten läheisten ja tukiverkoston läsnäoloa.
Suomalainen tuoteinnovaatio Moomin Baby Snap Pants yhdistää housu- ja teippivaipan parhaat ominaisuudet – kaupoissa loppuvuodesta22.10.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Tammisaaressa, Suomen ainoassa vaippatehtaassa vastuullisesti valmistetut Moomin Baby Snap Pants -housuvaipat saapuvat kauppoihin vaippakoko kerrallaan joulukuusta alkaen. Snap Pants -innovaatio yhdistää housu- ja teippivaipan parhaat ominaisuudet, sillä uutuusvaipan avattavat ja suljettavat sivuteipit mahdollistavat housuvaipan vyötärön koon säätämisen aina lapselle täydellisesti istuvaksi.
Suomalainen perheyritys Delipap investoi lähes 10 miljoonaa euroa kotimaiseen tuotantoon – markkinoille täysin uudenlainen vaippa22.10.2025 08:29:00 EEST | Tiedote
Suomalainen hygieniatuotteiden valmistaja Delipap Oy on tehnyt merkittävän investoinnin kotimaiseen tuotantoon. Perheyritys tuo Suomeen ja koko Eurooppaan uuden, innovatiivisen vaippamallin Moomin Baby -tuotemerkin alle. Uutuustuotteen myötä Delipap tekee avauksia uusille kansainvälisille markkinoille. Delipap on ainoa kertakäyttöisiä lasten vaippoja ja kuukautissuojia Suomessa valmistava yritys.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme