Apetit commits to setting Science-Based Emission Reduction Targets
Apetit has committed to set a near-term company-wide emission reductions in line with climate science with the SBTi. Apetit made the commitment in December 2025.

In the commitment, Apetit pledges to submit its emission reduction targets for SBTi approval within two years. The targets will be set for both the company’s own operations and the greenhouse gas emissions of its value chain.
“Apetit has implemented significant emission reduction measures in its own operations in recent years. Committing to the SBTi initiative helps us set targets that cover the entire value chain and are aligned with climate science. This provides a solid foundation for long-term climate work and for targeting emission reduction actions together with our stakeholders,” says Apetit’s Communications and Sustainability Director, Miika Kemilä.
The Science Based Targets initiative (SBTi) is a corporate climate action organization that enables companies to play their part in combating the climate crisis and to set greenhouse gas emission reduction targets in line with climate science.
Contacts
Miika KemiläCommunications and Sustainability DirectorApetit Oyj
Tel:+358104024044miika.kemila@apetit.fiApetit is a food industry company firmly rooted in Finnish primary production. Our operations are based on a unique and sustainable value chain: we create well-being with vegetables by offering tasty food solutions that make daily life easier and produce high-quality vegetable oils and rapeseed expellers for feeding stuff. Apetit Plc's shares are listed on Nasdaq Helsinki.
Alternative languages
Subscribe to releases from Apetit Oyj
Subscribe to all the latest releases from Apetit Oyj by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Apetit Oyj
Rypsin ja rapsin kylvösiementen peittaus sai poikkeusluvan kirppojen torjuntaan keväälle 20265.12.2025 09:30:00 EET | Tiedote
Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes on myöntänyt 4.12.2025 poikkeusluvan Buteo Start FS 480 -valmisteella teollisesti peitatun rypsin ja rapsin kylvämiselle keväällä 2026.
Apetitin innovaatio osana Suomalainen menestysresepti -kilpailun finalistituotetta3.12.2025 12:30:00 EET | Tiedote
Kaisa Somerpalo ylsi kasvis- ja lihapyörykkää yhdistävällä tuotteellaan Suomalainen menestysresepti -ohjelman finaaliin. Somerpalon hybridipyörykkä sisältää lihan lisäksi Apetitin BlackGrain from Yellow Fields® rapsijauhetta ja herneproteiinia. Tuote sisältää puolet vähemmän lihaa kuin vastaava tavanomainen tuote.
Apetit’s innovation is featured in the finalist product of The Finnish Success Recipe Competition3.12.2025 12:30:00 EET | Press release
Kaisa Somerpalo reached the finals of The Finnish Success Recipe program with a product that combines vegetable balls and meatballs. Somerpalo’s hybrid ball contains, in addition to meat, Apetit’s BlackGrain from Yellow Fields® rapeseed powder and pea protein. The product contains half the amount of meat compared to a conventional equivalent product.
Apetit mukaan tukemaan nuorten tennistä – liittyy osaksi Tennisliiton kumppaniverkostoa3.12.2025 12:00:00 EET | Tiedote
Suomen Tennisliitto ja Apetit ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Apetit vahvistaa rooliaan suomalaisen tenniksen tukijana ja liittyy osaksi Tennisliiton kumppaniverkostoa.
Apetit ostaa ruotsalaisen Foodhills AB:n – Apetit vahvistaa asemaansa Ruotsissa ja kasvattaa pakasteherneen volyymia9.10.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Apetit kertoi pörssitiedotteella 9.10.2025 allekirjoittaneensa sopimuksen, jonka mukaan Apetit ostaa 100 prosenttia ruotsalaisen pakastehernetuottajan Foodhills AB:n osakekannasta. Kaupan toteutuminen edellyttää Ruotsin ISP (Inspektionen för strategiska produkter, Strategisten tuotteiden tarkastuslaitos) -viranomaisen hyväksyntää. Foodhillsin hankinta on suoraan Apetitin strategian mukainen kasvuhanke. ”Kauppa edistää kahta erittäin tärkeää strategista painopistealuettamme: lisäämme merkittävästi pakasteherneen volyymia ja saamme entistä vahvemman alustan Ruotsin markkinoille, joissa olemme jo viime vuosina saaneet tukevaa jalansijaa Apetit-brändillä”, Apetitin toimitusjohtaja Esa Mäki kertoo. Apetitin pakastekasvikset ovat parantaneet asemiaan Ruotsissa Apetit on viime vuosien aikana vahvistanut asemaansa Ruotsin vähittäiskaupan pakastealtaissa. Apetitin oma myyntiorganisaatio Ruotsiin perustettiin vuoden 2023 lopulla. Myynti vähittäiskaupassa on laajentunut uusiin asiakkaisiin. Tuott
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom