Kela/FPA

Kelan palvelut Kristiinankaupungissa muuttuvat

Jaa

Läs meddelandet på svenska (fpa.fi).

Kristiinankaupungin asiointipisteen toiminta muuttuu 31.12.2025, kun Kelan ajanvarauspalvelu päättyy. Kela-asioita voi jatkossakin hoitaa kaupungin asiointipisteessä, etäpalvelussa, OmaKelassa, puhelimitse sekä lähialueen palvelupisteissä.

Kela-asioita voi hoitaa edelleen samassa osoitteessa Merikatu 47 Kristiinankaupungin asiointipisteessä arkisin klo 9–12 ja 13–15.

Asiointipisteessä on käytettävissä myös Kelan etäpalvelu, jossa asiakas saa videoyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan ja voi hoitaa kaikkia Kela-asioita. Etäpalvelun käyttö on helppoa, ja tarvittaessa paikan päältä saa opastusta sen käyttämiseen. Asiointiin tarvitaan henkilötodistus ja mukaan kannattaa ottaa tarvittavat tiedot tai asiakirjat.

– Etäpalvelun kautta voimme tarjota asiakkaille laajemmilla aukioloajoilla palvelua. Etäpalvelu sopii erityisesti asiakkaille, jotka haluavat hoitaa Kela-asioitaan kasvokkain tai joilla ei ole mahdollisuutta käyttää verkkopalveluja itsenäisesti, kertoo keskuksen päällikkö Johanna Wentin Kelasta.

Kela palvelee myös lähialueella

Kristiinankaupunkia lähin Kelan palvelupiste sijaitsee Närpiössä osoitteessa Närpiöntie 4. Palvelupiste on avoinna ajanvarauksella. Ajan voi varata Kelan puhelinpalvelusta. Samassa osoitteessa palvelee myös kaupungin asiointipalvelu, joka on avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9–12 ja 13–14.00 sekä tiistaisin ja torstaisin klo 9–12.00 ja 13–15.00. Asiointipisteestä saa Kelan hakemuslomakkeita sekä yleistä neuvontaa Kelan palveluista. Sinne voi myös jättää Kelan hakemuksia ja liitteitä.

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa

Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.

Lue lisää

Kelan asiakaspalvelu

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.

Puh:020 634 7745viestinta@kela.fi

Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye