EräViikingit juhlii ensimmäistä naisten Suomen Cupin voittoaan
1.3.2026 16:48:19 EET | Suomen Salibandyliitto ry | Tiedote
Helsinkiläinen EräViikingit juhlii kaikkien aikojen ensimmäistä naisten Suomen Cupin voittoaan kaadettuaan iltapäivän loppuottelussa Turussa FBC Loiston 6-2.
Kupittaan iltapäivän avausmaalin iski Loiston Alma Hedman yllättämällä maalivahti Elsi Kangasharjun nopealla laukauksella etuyläkulmaan, mutta EräViikingit kuittasi erän lopussa. Taru Nordman siirsi vielä yhden syötön Natalie Sandströmille, jonka tarkka laukaus suhahti yläkulmaan. Eroa syntyi toisessa erässä, jossa Pinja Suhonen maalasi EräViikingeille kahdesti. Johtopallo leijasi yläkulmaan Matilda Rytkösen maalin takaa tarjoilemasta syötöstä, ja 3–1-osuman pohjusti maalivahti Elsi Kangasharju kurottamalla palloon jaloillaan. Se kimposi Suhoselle, joka yllätti Loisto-vahti Viktorie Karasovan laukauksella puolustajan jaloista etukulmaan.
FBC Loisto tuli päätöserään vahvasti, ja jo sen ensimmäisessä vaihdossa pallo kävi EräViikinkien maaliviivalla maalivahdin takana. Iso kulminaatiopiste oli Loistolle erän puolivälissä tuomittu rangaistuslaukaus, jossa Leea Kaistin laukaus leveäksi karanneen harhautuksen jälkeen kuitenkin kilahti vain etutolppaan. Päivän loput maalit nähtiin ottelun viimeisillä kolmella minuutilla. Elina Hautojärven 2–1-hyökkäyksestä nostaman 4–1-maalin jälkeen Loiston Tuulia Lahti nostatti vielä jännitettä näyttävällä kavennuksella, mutta onnistuminen jäi joukkueen viimeiseksi. Maura Paajanen tarjoili vielä Taru Nordmanille 5–2-maalin, ja päätösnumerot sai täsmätä vahvan ottelun puolustuksessa pelannut Tove Tantere tyhjään verkkoon.
Salibandya, Turku
Naisten Suomen Cupin loppuottelu
FBC Loisto-EräViikingit 2-6 (1-1, 0-2, 1-3)
- erä: 10.03 Alma Hedman (Aurelija Zarina) 1-0, 19.14 Natalie Sandström (Taru Nordman) 1-1.
- erä: 28.29 Pinja Suhonen (Matilda Rytkönen) 1-2, 38.52 Suhonen (Elsi Kangasharju) 1-3.
- erä: 57.01 Elina Hautojärvi (Suhonen) 1-4, 57.53 Tuulia Lahti (Laura Pakarinen) 2-4 im, 58.40 Nordman (Maura Paajanen) 2-5, 59.21 Tove Tantere 2-6 tm.
Maalivahdit:
Viktorie Karasova FBC Loisto,
Elsi Kangasharju EräViikingit.
Jäähyt: FBC Loisto 0 min, EräViikingit 2×2 min.
Erotuomarit: Henrik Snellman ja Mona Vänskä.
Yleisöä: 702.
Yhteyshenkilöt
Jussi OjalaViestintäjohtaja
Puh:040 777 4831jussi.ojala@salibandy.fiTietoja julkaisijasta
Salibandy on yksi Suomen suurimmista urheilulajeista. Haluamme luoda liikettä, joka synnyttää elämyksiä, hyvinvointia ja menestystä. Salibandyllä ja sählyllä on Suomessa yhteensä noin 400 000 harrastajaa. Rekisteröityneitä pelaajia ja harrastajia on yli 50 000.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Suomen Salibandyliitto ry
Salibandyliiton puheenjohtaja ja hallitus valitaan marraskuussa19.6.2026 09:57:06 EEST | Tiedote
Salibandyliiton varsinainen kokous järjestetään marraskuussa 2026. Kolmen vuoden välein pidettävässä kokouksessa jäsenet valitsevat lajiliiton puheenjohtajan, hallituksen, valtuuston ja valituslautakunnan toimikaudelle 2027–2029.
Salibandyliiton puheenjohtaja vaihtuu vuodenvaihteessa – Kaarina Vuori ei hae jatkokaudelle19.6.2026 09:54:18 EEST | Tiedote
Salibandyliitto saa marraskuun liittokokouksessa uuden puheenjohtajan, sillä pestiä vuodesta 2022 hoitanut Kaarina Vuori kertoo, ettei ole hakemassa jatkokautta.
Suomen johto suli – Tshekki kuittasi voitot Eerikkilässä13.6.2026 12:42:19 EEST | Tiedote
Suomi ei kyennyt toistamaan eilistä voittoaan miesten kaksoismaaottelussa, kun Tshekki nousi Eerikkilässä kahden maalin takamatkalta 5–4-voittoon.
Suomen miehet vakuuttavaan voittoon Tshekistä12.6.2026 18:09:04 EEST | Tiedote
Suomi otti miesten kaksoismaaottelun ensimmäisessä osassa vakuuttavan voiton, kun Tshekki kaatui Tampereella lukemin 5-1. Joukkueet kohtaavat toisen kerran lauantaina klo 10.30 Eerikkilässä, ja tuokin ottelu nähdään ilmaisena lähetyksenä SalibandyTV:ssä.
Media-akkreditointi: Salibandymiehet kohtaavat Tshekin Tampereella ja Eerikkilässä3.6.2026 12:38:21 EEST | Tiedote
Joulukuun MM-kotikisoihin valmistautuva Suomen miesten salibandymaajoukkue kohtaa Tshekin tuplamaaottelussa 12.-13.6.2026 Tampereella ja Eerikkilässä. Edellisen kerran Suomen miesten maajoukkue on nähty kotiyleisön edessä lokakuussa 2024.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme