Tiedossa on makeita uutisia suklaanystäville: SUKLAAFESTIVAALIT tekevät alkutalvesta hieman herkullisemman

SUKLAAFESTIVAALIT kerää reilun viikon kuluttua Wanhaan Satamaan maan parhaat suklaabrändit, tekijät, suklaan seuralaiset ja sen rakastajat. Tänä vuonna suklaa valtaa koko Wanhan Sataman. Entistä laajemmassa tapahtumassa voi tutustua lukuisiin suklaan valmistajiin sekä osallistua erilaisiin suklaa-viinitastingeihin, suklaaseminaareihin ja seurata suklaaveistosten valmistumista Patisserie Gagun palkittujen keittiömestarien käsissä. Top Chef Suomi 2013- kisan voittaja Kira Weckman, demonstroi kilpailun finaalissa valmistamansa suklaisen voittojälkiruoan ja Suomen Baristamaajoukkue näyttää taitojaan Suomen Erikoiskahviyhdistyksen näytöslavalla. Lapsille on tapahtumassa oma suklaabaarinsa, kun taas aikuiset voivat hakea tietoa raakasuklaasta, kaakaon vastuullisesta tuotannosta sekä oluen ja suklaan epätavallisen maukkaasta yhtälöstä. Puhujina tapahtumassa muun muassa ravintoasiantuntija ja superfood-guru Jaakko Halmetoja, suklaan terveysvaikutuksista kaiken tietävä tutkija Raika Koli sekä B

SUKLAAFESTIVAALIT 13- tapahtuma järjestetään lauantaina 16.11. Wanhassa Satamassa. Tämän vuoden tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii Fazer ja tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Haaga-Perhon kanssa.

SUKLAAFESTIVAALIT on kuluttajatapahtuma suklaan ystäville, jossa esillä ovat tiedon, laatusuklaan ja viinien lisäksi myös erikoiskahvit, leivokset sekä viini- ja keittiötarvikkeet. Tapahtumassa on lähes 40 alan näytteilleasettajaa. Viimevuoden tapahtuma keräsi paikalle hieman alle 3000 kävijää.

SUKLAAFESTIVAALIT 13

Tapahtuma on avoinna lauantaina 16.11. klo 10-18

Pääsyliput ennakkoon Tiketistä 10€, ovelta 13 € / 7-17 -vuotiaat ennakkoon 5€, ovelta 8€ / alle 6-vuotiaat ilmaiseksi.

Wanha Satama, Pikku Satamakatu 3-5, 00161 Helsinki

Tapahtumaan on vapaa pääsy, median ilmoittautuminen ja akkreditointi tapahtuu paikan päällä info-pisteessä.

www.suklaafestivaalit.fi   /   www.wanhasatama.com

Wanhassa Satamassa järjestetään päättäjille ja asiantuntijoille kohdennettujen ammattita-pahtumien lisäksi ulkopuolisten tapahtumajärjestäjien messuja sekä pienempiä asiakastilaisuuksia, juhlia, kongresseja ja kokouksia. Kävijöitä Wanhassa Satamassa on vuosittain noin 150 000. Wanha Satama kuuluu Suomen Messut -konserniin, joka on alansa ehdoton markkinajohtaja.

Mukana uniikkeja artesaanisuklaita
Suklaa taipuu myös erilaisiin leivoksiin