MessukeskusMessukeskus

Äänen avulla luodaan elämyksiä ja ostohalukkuutta

Jaa

Voiko äänimaailmalla vaikuttaa brändimielikuvaan ja parantaa myyntiä? Miten osallistua kilpailutukseen tehokkaasti? Millainen on esteetön kuunteluympäristö? AVITA AudioVisual Expo Messukeskuksessa 2.–3.10. avaa alan ajankohtaisia puheenaiheita.

Teknologian kehitys tuo uudenlaisia mahdollisuuksia erilaisten aistielämysten tuottamiseen. Avita Audiovisual Expon ohjelmassa ja osastoilla on esillä alan uusinta teknologiaa kolmiulotteisesta äänimaailmasta valotaideteoksiin unohtamatta perinteisiä AV-alan tuotteita miksauspöydistä mikrofoneihin ja kaiuttimiin.

Audico tuo messuille immersiivisen audiohuoneen eli kuulijaa ympäröivän, liveäänentoistoa esittelevän järjestelmän. Immersiivinen audio on suurimpia mullistuksia äänentoiston alalla vuosikymmeniin. Uusi teknologia mahdollistaa yhtenäisen, kuulijaa ympäröivän äänikuvan koko katsomossa.

”Immersiivinen, eli kuulijaa ympäröivä ääni, on tämän hetken kuumin aihe ammattiäänentoiston alalla”, kertoo Audico Systems Oy:n myyntipäällikkö Pauli Molnár.

”Avita Audiovisual Expo -messuille rakennettava L-Acoustics-demohuone on pitkälti sama, jota L-Acoustics on tehnyt suurimmilla kansainvälisillä messuilla viimeisen kahden vuoden ajan. L-ISA (L-Acoustics Immersive Sound Art) demo havainnollistaa hyvin eron ”vanhan ja uuden”, eli stereon ja immersiivisen audion välillä”, Molnár toteaa.

”Koen, että tässä on kehitteillä yhtä iso muutos kuin aikoinaan siirtyminen monosta stereoon.”

Immersiivistä äänimaailmaa ja muita ääneen, valoon ja videoon liittyviä ratkaisuja ja tekniikkaa esittelevät myös msonic ja Gelelec omalla yhteisosastollaan.

”Äänen, valon ja kuvan merkitys asiakaskokemuksen tukemisessa kasvaa koko ajan. Laadukas ääni tekee tilasta viihtyisän paikan, jossa asiakas on paremmalla mielellä, viihtyy pidempään, ostaa enemmän ja palaa myös uudelleen”, toteaa msonicin markkinointipäällikkö Pia Rupponen

Brändi-identiteettiä rakennetaan myös äänellä

Brändi-identiteetti käsitetään helposti vain visuaalisiksi kokonaisuuksiksi ja ohjeistuksiksi, jotka kattavat muun muassa logon, fontit ja värit. Yhä kiristyvässä kilpailussa yritykset hakevat erottautumiskeinoja myös muualta. Yksi mahdollisuus on Audio Brand Book, jota voidaan verrata yrityksen visuaaliseen ohjeistukseen. Sen elementtejä ovat muun muassa äänilogot, puheääni, brändimusiikki ja äänimaisemat.

Bauer Median Head of Branding Lauri Domnick valottaa mesuilla äänibrändäyksen erilaisia mahdollisuuksia.

”Koska ääni vaikuttaa meihin niin fyysisesti kuin psyykkisestikin, voimme hyvin suunnitellulla äänellä vaikuttaa asiakkaan tunnetilaan ja käyttäytymiseen. Liikkeessä vietetty aika, todennäköisyys ostaa, keskiostoksen suuruus ja yleinen viihtyvyys ovat asioita, joihin voidaan vaikuttaa niin, että viestimme myös samalla brändistä ja sen arvoista”, Domnick tiivistää.

Vinkkejä julkisten hankkeiden kilpailutukseen sekä esteettömän kuunteluympäristön luomiseen

Suurten audiovisuaalisten ratkaisujen hankintaan liittyy hyvin usein kilpailutus, ja siihen osallistumisessa on omat jipponsa. Miten osallistua tarjouskilpailuunmahdollisimman tehokkaastija samalla välttää sudenkuopat? Julkisiin hankintoihin erikoistunut juristi Sanna Kronström kertoo 5 tärkeintä vinkkiään julkisiin hankintoihin osallistuville.

Av-ammattilaisten on osattava rakentaa myös esteetön kuunteluympäristö, niille, joilla kuulo on alentunut ikääntymisen tai melualtistuksen seurauksena. Kuulolaitteen käyttö haastaa ympäristöä, sillä muun muassa kaikuisuus, taustamelu sekä pitkä välimatka puhujan ja kuulijan välillä haittaavat kuulemista. Äänensiirron avulla voidaan ohittaa tilan akustisia häiriötekijöitä. Kuuloliiton erityisasiantuntija Jukka Rasa valottaa puheenvuorossaan, mihin tiloihin induktiosilmukka tulee asentaa.

AV-alan ammattilaisille sekä kiinteistöjen hankinnoista vastaaville suunnattu Avita Audiovisual Expo on pureutuu alan ajankohtaisiin kysymyksiin. Se järjestetään 2.-3.10. Messukeskuksessa Helsingissä samaan aikaan Kiinteistömessujen, turvallisuusalan FinnSecin sekä Cyber Security Nordicin kanssa.

Katso koko ohjelma: audiovisualexpo.fi

LISÄTIEDOT: tiedottaja Taira Sjöblom-Tallus, Messukeskus, puh. 050 385 5482, taira.sjoblom-tallus@messukeskus.com

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskus järjestää vuosittain 65 messutapahtumaa ja 1500 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, 65 exhibitions and 1500 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Matkamessujen ohjelmassa esillä vastuullisuus, maata pitkin matkustaminen ja partnerimaa Viro4.12.2019 08:00:00 EETTiedote

Pohjoismaiden suurimman matkailualan tapahtuman Matkamessujen ohjelman julkistus on aloitettu. Ohjelmassa näkyy entistä voimakkaammin vastuullinen matkailu. Myös Matkamessujen partnerimaa Viro on näyttävästi esillä ohjelmassa. Matkamessut järjestetään Helsingissä Messukeskuksessa 16.-19.1.2020. Matkailun trendit ja matkailun merkitys muuttuvassa yhteiskunnassa ovat voimakkaasti esillä Matkamessuilla. Matkailuteollisuus tuottaa 10 % maailman bruttokansantuotteesta ja työllistää maailmanlaajuisesti joka kymmenennen ihmisen, mutta turismin kasvaessa maapallon kestokyky on kuitenkin koetuksella. Kuinka vastuullisuus tulisi ottaa huomioon matkailuteollisuudessa? Onko vastuullisuus ja kestävyys muuttumassa ”uudeksi normiksi” matkailualalla? Matkailualan ammattilainen ja The Global Sustainable Tourism Councilin Ruotsin edustaja Jeppe Klockareson pohtii puheenvuorossaan matkailun haasteita, mahdollisuuksia, sekä Ruotsin #flygskam -ilmiötä Inspiration Stagella torstaina 16.1. kello 12.30. Samaa

Opiskelijoiden aktiivista osallistumista palkittiin Studia-messuilla3.12.2019 16:18:39 EETTiedote

Studia-messuilla jaettiin stipendejä aktiivisille ja ansioituneille lukiolaisille, jotka ovat tehneet huomattavaa työtä koulunsa toiminnan edistämiseksi. Messukeskuksen lahjoittamasta 4000 euron summasta jaettiin neljä stipendiä, jotka myönnettiin Jyväskylän Lyseon lukion Let’s Get Global -projektin kahdeksanhenkiselle ydinryhmälle, Helsingin normaalilyseon lukion opiskelijakunnan hallitukselle, Sysmän lukion opiskelijakunnan hallitukselle sekä Luostarivuoren Lyseon opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtaja Kasper Vienanlinnalle. Lukiolaisten jatkokoulutustapahtuma Studia järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 3.–4.12.2019.

Yksityissijoittajat valitsivat Suomen houkuttelevimmat pörssiyhtiöt – kärjessä komeilevat jo toistamiseen samat voittajat26.11.2019 10:15:00 EETTiedote

Kone, Ponsse, Marimekko ja Verkkokauppa.com haalivat jälleen sijoittajien äänet vuoden 2019 Yksityissijoittajan valinta -kilpailussa. Kilpailussa yksityissijoittajat valitsevat Suomen houkuttelevimmat ja luotettavimmat pörssiyhtiöt neljässä eri sarjassa: suuri, keskisuuri ja pieni pörssiyhtiö sekä paras First North -listalla. Kilpailun järjestää Pörssisäätiö, Kreab ja Messukeskus. Voittajat julkistettiin Sijoitus Invest -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 26.11.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme