MessukeskusMessukeskus

Äänen avulla luodaan elämyksiä ja ostohalukkuutta

Jaa
Voiko äänimaailmalla vaikuttaa brändimielikuvaan ja parantaa myyntiä? Miten osallistua kilpailutukseen tehokkaasti? Millainen on esteetön kuunteluympäristö? AVITA AudioVisual Expo Messukeskuksessa 2.–3.10. avaa alan ajankohtaisia puheenaiheita.

Teknologian kehitys tuo uudenlaisia mahdollisuuksia erilaisten aistielämysten tuottamiseen. Avita Audiovisual Expon ohjelmassa ja osastoilla on esillä alan uusinta teknologiaa kolmiulotteisesta äänimaailmasta valotaideteoksiin unohtamatta perinteisiä AV-alan tuotteita miksauspöydistä mikrofoneihin ja kaiuttimiin.

Audico tuo messuille immersiivisen audiohuoneen eli kuulijaa ympäröivän, liveäänentoistoa esittelevän järjestelmän. Immersiivinen audio on suurimpia mullistuksia äänentoiston alalla vuosikymmeniin. Uusi teknologia mahdollistaa yhtenäisen, kuulijaa ympäröivän äänikuvan koko katsomossa.

”Immersiivinen, eli kuulijaa ympäröivä ääni, on tämän hetken kuumin aihe ammattiäänentoiston alalla”, kertoo Audico Systems Oy:n myyntipäällikkö Pauli Molnár.

”Avita Audiovisual Expo -messuille rakennettava L-Acoustics-demohuone on pitkälti sama, jota L-Acoustics on tehnyt suurimmilla kansainvälisillä messuilla viimeisen kahden vuoden ajan. L-ISA (L-Acoustics Immersive Sound Art) demo havainnollistaa hyvin eron ”vanhan ja uuden”, eli stereon ja immersiivisen audion välillä”, Molnár toteaa.

”Koen, että tässä on kehitteillä yhtä iso muutos kuin aikoinaan siirtyminen monosta stereoon.”

Immersiivistä äänimaailmaa ja muita ääneen, valoon ja videoon liittyviä ratkaisuja ja tekniikkaa esittelevät myös msonic ja Gelelec omalla yhteisosastollaan.

”Äänen, valon ja kuvan merkitys asiakaskokemuksen tukemisessa kasvaa koko ajan. Laadukas ääni tekee tilasta viihtyisän paikan, jossa asiakas on paremmalla mielellä, viihtyy pidempään, ostaa enemmän ja palaa myös uudelleen”, toteaa msonicin markkinointipäällikkö Pia Rupponen

Brändi-identiteettiä rakennetaan myös äänellä

Brändi-identiteetti käsitetään helposti vain visuaalisiksi kokonaisuuksiksi ja ohjeistuksiksi, jotka kattavat muun muassa logon, fontit ja värit. Yhä kiristyvässä kilpailussa yritykset hakevat erottautumiskeinoja myös muualta. Yksi mahdollisuus on Audio Brand Book, jota voidaan verrata yrityksen visuaaliseen ohjeistukseen. Sen elementtejä ovat muun muassa äänilogot, puheääni, brändimusiikki ja äänimaisemat.

Bauer Median Head of Branding Lauri Domnick valottaa mesuilla äänibrändäyksen erilaisia mahdollisuuksia.

”Koska ääni vaikuttaa meihin niin fyysisesti kuin psyykkisestikin, voimme hyvin suunnitellulla äänellä vaikuttaa asiakkaan tunnetilaan ja käyttäytymiseen. Liikkeessä vietetty aika, todennäköisyys ostaa, keskiostoksen suuruus ja yleinen viihtyvyys ovat asioita, joihin voidaan vaikuttaa niin, että viestimme myös samalla brändistä ja sen arvoista”, Domnick tiivistää.

Vinkkejä julkisten hankkeiden kilpailutukseen sekä esteettömän kuunteluympäristön luomiseen

Suurten audiovisuaalisten ratkaisujen hankintaan liittyy hyvin usein kilpailutus, ja siihen osallistumisessa on omat jipponsa. Miten osallistua tarjouskilpailuunmahdollisimman tehokkaastija samalla välttää sudenkuopat? Julkisiin hankintoihin erikoistunut juristi Sanna Kronström kertoo 5 tärkeintä vinkkiään julkisiin hankintoihin osallistuville.

Av-ammattilaisten on osattava rakentaa myös esteetön kuunteluympäristö, niille, joilla kuulo on alentunut ikääntymisen tai melualtistuksen seurauksena. Kuulolaitteen käyttö haastaa ympäristöä, sillä muun muassa kaikuisuus, taustamelu sekä pitkä välimatka puhujan ja kuulijan välillä haittaavat kuulemista. Äänensiirron avulla voidaan ohittaa tilan akustisia häiriötekijöitä. Kuuloliiton erityisasiantuntija Jukka Rasa valottaa puheenvuorossaan, mihin tiloihin induktiosilmukka tulee asentaa.

AV-alan ammattilaisille sekä kiinteistöjen hankinnoista vastaaville suunnattu Avita Audiovisual Expo on pureutuu alan ajankohtaisiin kysymyksiin. Se järjestetään 2.-3.10. Messukeskuksessa Helsingissä samaan aikaan Kiinteistömessujen, turvallisuusalan FinnSecin sekä Cyber Security Nordicin kanssa.

Katso koko ohjelma: audiovisualexpo.fi

LISÄTIEDOT: tiedottaja Taira Sjöblom-Tallus, Messukeskus, puh. 050 385 5482, taira.sjoblom-tallus@messukeskus.com

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. |  Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Kutsu: Pulp & Beyond 9. - 11.4.2024 / ChemBio Finland ja Helsinki Chemicals Forum 10. - 11.4.2024 Helsingin Messukeskus25.3.2024 10:24:39 EET | Tiedote

Tervetuloa metsä-, kemian- ja bioteollisuutta monipuolisesti esittelevään tapahtumakokonaisuuteen Helsingin Messukeskukseen. Metsäteollisuuden kansainvälinen Pulp & Beyond järjestetään ti-to 9.–11.4. ja kemian ja bioteknologian ChemBio Finland 2024 sekä kemikaaliturvallisuuden Helsinki Chemicals Forum ke-to 10.–11.4. Helsingin Messukeskuksessa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye