ABC ja Satokausikalenteri haastavat asiakkaat syömään hölskykurkkuja ja kukkakaalipikkeliä

Asiakkaat voivat jatkossa nauttia kasvisten ja vihannesten A-, B- ja C-vitamiinit ABC:n uudistetusta salaattipöydästä. Salaattipöytään on Satokausikalenterin kanssa suunniteltu erilaisia reseptejä, kuten hölskykurkkuja ja pikkelöityjä kirsikkatomaatteja sekä kevyesti öljyssä ja hunajassa paahdettuja porkkanoita. Uudistuksen tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä monipuolisempaa, herkullisempaa ja ravinnerikkaampaa ruokaa.
THL:n tuoreen FinRavinto2017 -tutkimuksen mukaan miehistä vain 14 prosenttia ja naisista 22 prosenttia syö suosituksen mukaisesti kasviksia. Ravitsemussuositusten mukaan kasviksia, hedelmiä ja marjoja tulisi syödä vähintään 500 grammaa päivässä. Tämä on haaste, johon ABC haluaa tarttua.
- Haluamme kannustaa asiakkaitamme nauttimaan yhä enemmän kasviksista osana monipuolista ruokavaliota tarjoamalla salaattipöydässä maukkaita Satokausi-kasviksia: vihanneksia ja hedelmiä pienellä twistillä. Satokauden mukaiset tuotteet tuovat asiakkaiden toivomaa vaihtelua salaattipöytään ja maistuvat hyvältä, kertoo ravintolatuotteista vastaava tuotekehityspäällikkö Tommi Laakso SOK ABC-ketjuohjauksesta.
Kasvikset ja hedelmät vaihtuvat salaattipöydässä viikoittain. Jos joku salaattipöydän makuelämyksistä ihastuttaa, voi reseptin raaka-aineet käydä ostamassa ABC:n yhteydessä olevasta ruokakaupasta. Satokauden salaattipöydän reseptit julkaistaan viikoittain ABC-asemat -sivulla Facebookissa.
- ABC:n salaattipöydässä on edelleen suomalaisille tuttuja raaka-aineita. Uusien reseptien kautta voimme tutustuttaa ihmisiä uusiin makuihin ja rohkaista kokeilemaan myös erilaisia kasviksia ja makuyhdistelmiä. Tavoitteena on ollut tehdä ei enempää eikä vähempää kuin Suomen Satokauden mukaisin lounaspöytä, kertoo Samuli Karjula, Satokausikalenterin perustaja.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
tuotekehityspäällikkö, Tommi Laakso, SOK ABC-ketjuohjaus, puh. 010 76 80811
Satokausikalenterin perustaja, Samuli Karjula, puh. 044 026 5164
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
ABC on suomalainen palveluyritys, joka on osa S-ryhmää. Haluamme tarjota palveluita helposti ja nopeasti sekä matkailijoille että lähiseudulla asuville vuoden jokaisena päivänä. ABC-ketjuun kuuluu ABC-palveluasemia, ABC-automaattiasemia sekä ABC CarWash -autopesupaikkoja. Ravintoloissamme käytämme 100 % kotimaisia liharaaka-aineita. Myymme vuosittain noin 10 miljoonaa ruoka-annosta ja 24 miljoonaa kuppia kahvia. Palveluita kehitetään myös autoilevan asiakkaan sovellukseen ABC-mobiiliin, jossa saatavilla jo mobiilitankkaus ja -pesu. www.abcasemat.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Mitkä tuotteet käyvät kaupaksi tänä jouluna – Sokoksen asiantuntijat nimeävät hittilahjat11.11.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Sokoksen kauneuden, pukeutumisen ja kodin asiantuntijat jakavat näkemyksensä siitä, mitä tuotteita suomalaiset käärivät paketteihin tänä jouluna. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa suloisia miniatyyrituoksuja, laadukkaita neuleita ja näppäriä matkakorurasioita.
Isälle suklaata ja kukkia? S-ryhmän data kertoo erot isän- ja äitienpäivän vietossa4.11.2025 08:02:00 EET | Tiedote
Isänpäivää vietetään jälleen tulevana sunnuntaina 9.marraskuuta. Perinteisesti suomalainen muistaa syksyllä isää samalla kaavalla kuin äitiä keväällä: hyvällä ruoalla ja lahjoilla. S-ryhmän ostodata kuitenkin osoittaa, että isän ja äidin juhlapäivien mauissa sekä pakettien sisällöissä on eroa.
Riisituotteille odotettu sertifiointi – näkyy kaupan hyllyllä ”jyvä kerrallaan”3.11.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Riisi on monelle tuttu ruoanlaiton peruselementti, jota ostetaan S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) hyllyiltä vuodessa noin yhdeksän miljoonaa kiloa. Syksyllä kaupan riisihyllyille on saapunut ensimmäinen Sustainable Rice Platform -sertifioitu Coop-tuotemerkin basmatiriisi.
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

