SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

ABC ja Satokausikalenteri haastavat asiakkaat syömään hölskykurkkuja ja kukkakaalipikkeliä

ABC-asemilla käy päivittäin syömässä noin 30 000 asiakasta. Koska suomalaisten ruokailutottumuksissa on tuoreidenkin tutkimusten mukaan vielä parantamisen varaa, haluaa ABC kannustaa asiakkaitaan syömään monipuolisemmin. Kaikkien asemien salaattipöytä on uudistettu yhteistyössä Satokausikalenterin kanssa.

Asiakkaat voivat jatkossa nauttia kasvisten ja vihannesten A-, B- ja C-vitamiinit ABC:n uudistetusta salaattipöydästä. Salaattipöytään on Satokausikalenterin kanssa suunniteltu erilaisia reseptejä, kuten hölskykurkkuja ja pikkelöityjä kirsikkatomaatteja sekä kevyesti öljyssä ja hunajassa paahdettuja porkkanoita. Uudistuksen tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä monipuolisempaa, herkullisempaa ja ravinnerikkaampaa ruokaa.

THL:n tuoreen FinRavinto2017 -tutkimuksen mukaan miehistä vain 14 prosenttia ja naisista 22 prosenttia syö suosituksen mukaisesti kasviksia. Ravitsemussuositusten mukaan kasviksia, hedelmiä ja marjoja tulisi syödä vähintään 500 grammaa päivässä. Tämä on haaste, johon ABC haluaa tarttua.

- Haluamme kannustaa asiakkaitamme nauttimaan yhä enemmän kasviksista osana monipuolista ruokavaliota tarjoamalla salaattipöydässä maukkaita Satokausi-kasviksia: vihanneksia ja hedelmiä pienellä twistillä. Satokauden mukaiset tuotteet tuovat asiakkaiden toivomaa vaihtelua salaattipöytään ja maistuvat hyvältä, kertoo ravintolatuotteista vastaava tuotekehityspäällikkö Tommi Laakso SOK ABC-ketjuohjauksesta.

Kasvikset ja hedelmät vaihtuvat salaattipöydässä viikoittain. Jos joku salaattipöydän makuelämyksistä ihastuttaa, voi reseptin raaka-aineet käydä ostamassa ABC:n yhteydessä olevasta ruokakaupasta. Satokauden salaattipöydän reseptit julkaistaan viikoittain ABC-asemat -sivulla Facebookissa.

- ABC:n salaattipöydässä on edelleen suomalaisille tuttuja raaka-aineita. Uusien reseptien kautta voimme tutustuttaa ihmisiä uusiin makuihin ja rohkaista kokeilemaan myös erilaisia kasviksia ja makuyhdistelmiä. Tavoitteena on ollut tehdä ei enempää eikä vähempää kuin Suomen Satokauden mukaisin lounaspöytä, kertoo Samuli Karjula, Satokausikalenterin perustaja.

Lisätietoja:

tuotekehityspäällikkö, Tommi Laakso, SOK ABC-ketjuohjaus, puh. 010 76 80811

Satokausikalenterin perustaja, Samuli Karjula, puh. 044 026 5164

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

ABC on suomalainen palveluyritys, joka on osa S-ryhmää. Haluamme tarjota palveluita helposti ja nopeasti sekä matkailijoille että lähiseudulla asuville vuoden jokaisena päivänä. ABC-ketjuun kuuluu ABC-palveluasemia, ABC-automaattiasemia sekä ABC CarWash -autopesupaikkoja. Ravintoloissamme käytämme 100 % kotimaisia liharaaka-aineita. Myymme vuosittain noin 10 miljoonaa ruoka-annosta ja 24 miljoonaa kuppia kahvia.  Palveluita kehitetään myös autoilevan asiakkaan sovellukseen ABC-mobiiliin, jossa saatavilla jo mobiilitankkaus ja -pesu. www.abcasemat.fi

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Esteetön hotelli toivottaa kaikki asiakkaat tervetulleiksi16.5.2019 13:25:33 EESTTiedote

S-ryhmän hotelliketjuissa, Sokos Hotelleissa ja Radisson Blu Hotelleissa, kehitetään parhaillaan entistä esteettömämpiä hotelleja. Hotelleissa on tehty esteettömyyskartoitukset, joilla on selvitetty tilojen tämänhetkistä toimivuutta liikkumis- ja toimintaesteisille henkilöille. Tavoitteena on luoda mahdollisimman saavutettavia hotelliympäristöjä moninaisille asiakasryhmille. Kehitysvinkkejä toivotaan myös asiakkailta, sillä kokemus on osoittanut, että parhaat toimenpide-ehdotukset tulevat suoraan hotellivierailta.

80 000 hakijaa, yli 14 000 työelämäkokemusta – S-ryhmä satsaa nuorten työelämätaitoihin16.5.2019 08:15:00 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää kesällä 2019 ympäri Suomen ennätysmäärän eli noin 14 000 nuorta. Nuorten viesti on selkeä: kesällä halutaan tehdä töitä eikä maata kotona. Kesätyöhakemuksia vastaanotettiin yli 80 000. Osuuskaupparyhmän tavoitteena on tarjota myönteisiä työelämän ensikokemuksia kaikille kesäläisille. Uusinta uutta on ensimmäisessä työpaikassa olevien nuorten perehdyttämiseen Työterveyslaitoksen kanssa luotu Kesäduunipassi.