SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

ABC ja Satokausikalenteri haastavat asiakkaat syömään hölskykurkkuja ja kukkakaalipikkeliä

Jaa
ABC-asemilla käy päivittäin syömässä noin 30 000 asiakasta. Koska suomalaisten ruokailutottumuksissa on tuoreidenkin tutkimusten mukaan vielä parantamisen varaa, haluaa ABC kannustaa asiakkaitaan syömään monipuolisemmin. Kaikkien asemien salaattipöytä on uudistettu yhteistyössä Satokausikalenterin kanssa.

Asiakkaat voivat jatkossa nauttia kasvisten ja vihannesten A-, B- ja C-vitamiinit ABC:n uudistetusta salaattipöydästä. Salaattipöytään on Satokausikalenterin kanssa suunniteltu erilaisia reseptejä, kuten hölskykurkkuja ja pikkelöityjä kirsikkatomaatteja sekä kevyesti öljyssä ja hunajassa paahdettuja porkkanoita. Uudistuksen tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä monipuolisempaa, herkullisempaa ja ravinnerikkaampaa ruokaa.

THL:n tuoreen FinRavinto2017 -tutkimuksen mukaan miehistä vain 14 prosenttia ja naisista 22 prosenttia syö suosituksen mukaisesti kasviksia. Ravitsemussuositusten mukaan kasviksia, hedelmiä ja marjoja tulisi syödä vähintään 500 grammaa päivässä. Tämä on haaste, johon ABC haluaa tarttua.

- Haluamme kannustaa asiakkaitamme nauttimaan yhä enemmän kasviksista osana monipuolista ruokavaliota tarjoamalla salaattipöydässä maukkaita Satokausi-kasviksia: vihanneksia ja hedelmiä pienellä twistillä. Satokauden mukaiset tuotteet tuovat asiakkaiden toivomaa vaihtelua salaattipöytään ja maistuvat hyvältä, kertoo ravintolatuotteista vastaava tuotekehityspäällikkö Tommi Laakso SOK ABC-ketjuohjauksesta.

Kasvikset ja hedelmät vaihtuvat salaattipöydässä viikoittain. Jos joku salaattipöydän makuelämyksistä ihastuttaa, voi reseptin raaka-aineet käydä ostamassa ABC:n yhteydessä olevasta ruokakaupasta. Satokauden salaattipöydän reseptit julkaistaan viikoittain ABC-asemat -sivulla Facebookissa.

- ABC:n salaattipöydässä on edelleen suomalaisille tuttuja raaka-aineita. Uusien reseptien kautta voimme tutustuttaa ihmisiä uusiin makuihin ja rohkaista kokeilemaan myös erilaisia kasviksia ja makuyhdistelmiä. Tavoitteena on ollut tehdä ei enempää eikä vähempää kuin Suomen Satokauden mukaisin lounaspöytä, kertoo Samuli Karjula, Satokausikalenterin perustaja.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


tuotekehityspäällikkö, Tommi Laakso, SOK ABC-ketjuohjaus, puh. 010 76 80811


Satokausikalenterin perustaja, Samuli Karjula, puh. 044 026 5164

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

 

ABC on suomalainen palveluyritys, joka on osa S-ryhmää. Haluamme tarjota palveluita helposti ja nopeasti sekä matkailijoille että lähiseudulla asuville vuoden jokaisena päivänä. ABC-ketjuun kuuluu ABC-palveluasemia, ABC-automaattiasemia sekä ABC CarWash -autopesupaikkoja. Ravintoloissamme käytämme 100 % kotimaisia liharaaka-aineita. Myymme vuosittain noin 10 miljoonaa ruoka-annosta ja 24 miljoonaa kuppia kahvia.  Palveluita kehitetään myös autoilevan asiakkaan sovellukseen ABC-mobiiliin, jossa saatavilla jo mobiilitankkaus ja -pesu. www.abcasemat.fi

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote

Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye