Ahlström Capital lahjoittaa 250 000 euroa korkeakouluille

6.4.2017. Ahlström Capital lahjoittaa varoja kolmelle huippukorkeakoululle kotimaisen tutkimuksen ja koulutuksen tukemiseen. Hanken Svenska handelhögskolan, Aalto-yliopisto ja Åbo Akademi saavat yhteensä 250 000 euron suuruisen lahjoituksen.

”Tiede ja korkeatasoinen koulutus edistävät talouden ja työllisyyden kasvua. Vahvoja yliopistoja ja korkeakouluja, kuten Hanken Svenska handelhögskolania, Aalto-yliopistoa ja Åbo Akademia tarvitaan, jotta Suomi voi tulevaisuudessa olla kansainvälisesti kilpailukykyinen. Siksi lahjoitamme varoja näille korkeakouluille”, sanoo Ahlström Capitalin toimitusjohtaja Hans Sohlström.

Tällä lahjoituksella, josta päätettiin yhtiökokouksessa 5. huhtikuuta, Ahlströmin suku haluaa myötävaikuttaa sijoitusyhtiönsä Ahlström Capitalin kautta kansainvälisen kilpailukyvyn ja korkeatasoisen koulutuksen kehittämiseen Suomessa. Ahlströmin suku on tukenut aktiivisesti koulutusta Suomessa esi-isä Antti Ahlströmin ajoista lähtien, kun Ahlström ajoi 1870-luvulla valtionpäivien edustajana kansakoulujärjestelmän kehittämistä. Walter Ahlströmin säätiö perustettiin vuonna 1926 tukemaan nuorten diplomi-insinöörien jatkokoulutusta. Säätiö tukee vuosittain jatko-opiskelijoita sekä puunjalostusteollisuuden, sähkötekniikan, voimatalouden ja metalliteollisuuden tutkimusta. Vuonna 2016 Walter Ahlströmin säätiö jakoi apurahoja 375 000 euron arvosta.

Lisätietoa:

Tietoa Ahlström Capitalista www.ahlstromcapital.com

Hans Sohlström, toimitusjohtaja, puh: 040 054 7717

Camilla Sågbom, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, puh: 040 540 8450

Ahlström Capital on yksi Suomen suurimmista sijoitusyhtiöistä, jolla on jo yli 160-vuotinen toimintahistoria. Olemme perheomisteinen sijoitusyhtiö, joka luo omistaja-arvoa sijoittamalla listattuihin ja listaamattomiin yhtiöihin sekä kiinteistöihin. Vuonna 2016 Ahlström Capitalin portfolioyhtiöiden liikevaihto oli yli neljä miljardia euroa ja se työllisti lähes 13 000 ihmistä 27 maassa. Tällä hetkellä Ahlström Capitalin portfolioon kuuluvat merkittävät sijoitukset listatuissa yhtiöissä Ahlstrom-Munksjö Oyj:ssä ja Suominen Oyj:ssä. Portfolioon kuuluvan lisäksi Destia Group Oyj, Enics AG ja sijoitus AC Cleantech Fund -rahastoon. Portfolioomme kuuluu myös huomattavia kiinteistö- ja metsäomistuksia.

Sijoitamme yhtiöihin, joilla on merkittävää kasvupotentiaalia - yhtiöihin, joista voimme tehdä alansa johtavia yrityksiä. Kehitämme sijoituksiamme teollisella osaamisellamme, yrittäjäperinteellämme sekä kestävällä pitkän tähtäimen omistajuudella.Kehitämme yrityksistä alansa johtajia - We develop leading businesses.