AHLSTRÖM CAPITAL MYY 65 % OMISTUKSENSA AR PACKAGINGISSA CVC PARTNERSILLE

Ahlström Capital on tänään ilmoittanut allekirjoittaneensa sitovan kauppasopimuksen, jolla se myy omistuksensa ÅR Packaging Group AB:ssa (”AR Packaging”) CVC Capital Partnersin (”CVC”) hallinnoimille rahastoille. Yhtiön nykyiset omistajat Ahlström Capital ja Accent Equity myyvät 100 % yhtiöstä CVC:lle. Kaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksynnän.

AR Packaging muodostettiin vuonna 2011 yhdistämällä A&R Carton ja Flextrus. Yhtiön liikevaihto on yli 560 miljoonaa euroa (pro forma 2015), ja sillä on 2 200 työntekijää ja 17 tehdasta yhdeksässä maassa. Yhtiön tulos on kehittynyt voimakkaasti viime vuosina ja viime vuonna liikevaihto kasvoi 27 %.

Ahlström Capitalin toimitusjohtaja Hans Sohlström: ”Ahlström Capital on ollut AR Packagingin ja sen edeltäjän A&R Cartonin pääomistaja vuodesta 2010 lähtien. On ollut ilo työskennellä yhtiön johdon kanssa ja kehittää AR Packaging johtavaksi erikoispakkausyhtiöksi, jolla on nyt vahvat edellytykset edetä seuraavaan kehitysvaiheeseensa. AR Packaging saa CVC:stä vahvan ja kansainvälisen kumppanin ja toivotan CVC:lle ja johdolle menestystä yhtiön kansainvälisen kasvun seuraavaan vaiheeseen.”

Hans Sohlström, toimitusjohtaja, Ahlström Capital Oy: puh. +358 400 547717
Myyjien neuvonantajina toimivat SEB Corporate Finance, Roschier, Boston Consulting
Group ja PwC.

Ahlström Capital

Ahlström Capital on yksi Suomen suurimmista sijoitusyhtiöistä. Se tuottaa osakkeenomistajilleen lisäarvoa sijoittamalla noteerattuihin ja noteeraamattomiin yrityksiin sekä kiinteistöihin. Ahlström Capital -konsernin taseen loppusumma on noin 1,3 miljardia euroa ja konsernin vuotuinen liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Ahlström Capitalin portfolioon kuuluvat merkittävät omistukset pörssiyhtiöissä Ahlstrom Oyj, Munksjö Oyj ja Suominen Oyj. Lisäksi portfolioon kuuluvat suorat teolliset sijoitukset Destia Group Oyj:ssä, Enics AG:ssa ja ÅR Packaging Group AB:ssa, sekä merkittävät kiinteistö- ja metsäomaisuudet.

AR Packaging

AR Packaging on Euroopan johtavia pakkausalan yrityksiä. Yhtiön liikevaihto on yli 560 miljoonaa euroa, ja sillä on 2 200 työntekijää ja 17 tehdasta yhdeksässä maassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Ruotsin Lundissa. AR Packaging Group perustettiin vuonna 2011 Euroopan johtaviin pakkausyhtiöihin lukeutuvan A&R Cartonin ja Pohjois-Euroopan johtavan joustopakkausyhtiön Flextrusin yhdistymisen seurauksena. Yhtiö tuottaa lisäarvoa asiakkailleen laajan tuotevalikoimansa ja syvällisen pakkausalan osaamisensa kautta. AR Packaging pyrkii kasvamaan sekä orgaanisesti että yrityskauppojen kautta.

www.ar-packaging.com

CVC Capital Partners

www.cvc.com

Accent Equity

Accent Equity on perustettu vuonna 1994. Perustamisestaan lähtien Accentin rahastot ovat sijoittaneet lähes 70 kohteeseen ja irtautuneet 50:stä. Accent Equity Partners AB toimii neuvonantajana seitsemälle rahastolle, joiden yhteenlaskettu pääoma on yli miljardi euroa. Accentin tavoitteena on kehittää salkkuyhtiöistään merkittäviä toimijoita Pohjoismaiden, Euroopan tai globaaleilla markkinoilla keskittymällä yhtiöiden liiketoiminnan ja strategisen asemoitumisen kehittämiseen.