Ahlström Capitalin toimitusjohtaja Hans Sohlström jättää yhtiön

Ahlström Capital Oy:n toimitusjohtaja Hans Sohlström jättää tehtävänsä siirtyäkseen Ahlstrom-Munksjö Oyj:n toimitusjohtajaksi. Sohlström jättää tehtävänsä viimeistään 29.6.2018. Rekrytointiprosessi uuden toimitusjohtajan löytämiseksi käynnistetään välittömästi.

”Ahlström Capital on merkittävä perheomisteinen sijoitusyhtiö. On ollut antoisaa kehittää pitkäjänteisesti yhtiön portfoliota. Ahlström Capitalilla on hyvät edellytykset jatkaa vahvaa arvonluontiaan”, toteaa toimitusjohtaja Hans Sohlström.

”Kiitämme Hans Sohlströmiä hänen erinomaisesta panoksestaan Ahlström Capitalin toimitusjohtajana. Hansin toimitusjohtajakauden aikana Ahlström Capital on menestyksekkäästi kasvattanut arvoaan parantamalla tuloksentekokykyä sekä kehittämällä portfoliotaan. Ahlstrom-Munksjö saa erinomaisen toimitusjohtajan ja toivotamme Hansille onnea ja menestystä”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Mikael Lilius.

Lisätietoja:

Mikael Lilius
hallituksen puheenjohtaja

Soittopyynnöt:
viestintäjohtaja Camilla Sågbom
puh 040 5408450

Tietoja Ahlström Capitalista: www.ahlstromcapital.com

Ahlström Capital on yksi Suomen suurimmista sijoitusyhtiöistä, jolla on jo yli 160-vuotinen toimintahistoria. Olemme perheomisteinen sijoitusyhtiö, joka luo omistaja-arvoa sijoittamalla listattuihin ja listaamattomiin yhtiöihin sekä kiinteistöihin. Vuonna 2016 Ahlström Capitalin portfolioyhtiöiden liikevaihto oli yli neljä miljardia euroa ja se työllisti lähes 13 000 ihmistä 27 maassa. Tällä hetkellä Ahlström Capitalin portfolioon kuuluvat merkittävät sijoitukset listatuissa yhtiöissä Ahlström-Munksjö Oyj:ssä, Detection Technology Oyj:ssä, Glaston Oyj Abp:ssa ja Suominen Oyj:ssä. Portfolioon kuuluvan lisäksi Destia Group Oyj, Enics AG ja sijoitus AC Cleantech Fund -rahastoon. Portfolioomme kuuluu myös huomattavia kiinteistö- ja metsäomistuksia, joita hallinnoi Ahlström Capital Oy:n tytäryhtiö A. Ahlström Kiinteistöt Oy.

Ahlström Capital on 18,4% omistuksella Ahlstrom-Munksjön suurin omistaja.