Ahtialan S-market laajenee ja uudistuu

Lahden Ahtialan S-market saa loppuvuodesta uutta myymälätilaa sekä samalla entistä laajemmat valikoimat ja uusia palveluja – esimerkiksi pikakassat, Mehustamon ja asiakkaiden toivoman grillin. S-market Ahtiala palvelee normaalisti koko remontin ajan.

Tällä viikolla käynnistyvä saneeraustyö alkaa 400 neliömetrin laajennusosan rakentamisella, minkä jälkeen on vuorossa myymälämiljöön kokonaisvaltainen uudistus. Laajennus- ja uudistushankkeen myötä kaupan valikoimat kasvavat ja pääsevät paremmin esille kaikissa tuoteryhmissä. Myös paistopisteen osalta tehdään uudistuksia.

– Paistopiste laajenee ja tuotevalikoima kasvaa. Kokonaisuutta täydentää asiakkaiden toivoma grilli, ryhmäpäällikkö Ville Kivinen Osuuskauppa Hämeenmaalta kertoo.

Syksyllä 2005 avattu S-market Ahtiala saa seuraavien kuukausien kuluessa paitsi modernin ilmeen, myös muita uusia, asiointia helpottavia palveluita. Kassa-alueelle asennetaan pikakassat, ja myymäläpuolen palveluvalikoima täydentyy Mehustamolla.

Mehustamon myötä Ahtialan S-marketista saa loppuvuodesta alkaen tuoreita hedelmäherkkuja esimerkiksi vastapuristetun appelsiinimehun, raikkaiden ananasviipaleiden ja terveellisten smoothieiden muodossa.

– Myymälään tuodaan suosittu Mehustamo-konsepti, joka löytyy jo kaikista Prismoistamme ja osasta S-marketejamme, Ville Kivinen vahvistaa.

Uusiutuvalla energialla iso rooli sähköntuotannossa

Uudistettu S-market Ahtiala tulee olemaan myös entistä energiaystävällisempi myymälä modernin tekniikan, valaistusratkaisujen ja energiapihien kylmäkalusteiden ansiosta. Remontin yhteydessä tehdään tarvittavat valmistelut aurinkopaneelien asentamisesta myymälän katolle.

Tällä hetkellä aurinkopaneelit löytyvät 18 Hämeenmaan toimipaikan katolta. Tarkoituksena on kasvattaa aurinkovoimaa hyödyntävien toimipaikkojen määrää merkittävästi – jo kuluvan vuoden aikana. Katoilla olevien aurinkopaneelien tuottama sähkö kulutetaan toimipaikoissa paikallisesti.

Osuuskauppatasolla uusiutuvan energian käyttöä lisätään merkittävästi tulevina vuosina: Tuotamme jo nyt yli 60 prosenttia käyttämästämme sähköstä omalla uusiutuvalla energialla. Tavoitteena on nostaa määrä 80 prosenttiin vuoden 2025 loppuun mennessä. Suurin osa Hämeenmaan käyttämästä uusiutuvasta sähköstä tuotetaan tuulivoimalla, mutta myös aurinkovoiman osuus kasvaa jatkuvasti.

Osuuskauppa Hämeenmaa, ryhmäpäällikkö Ville Kivinen, 050 373 9887
Osuuskauppa Hämeenmaa, marketpäällikkö Ella Nurmi, 044 431 4411

Hämeenmaa – 170 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 3300 työntekijää. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 170 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.