BusinessRakentamoBusinessRakentamo

Aivoitus-lehti on erityisen tärkeä lukijoilleen

Jaa
Nyt vietetään Aivovammaliiton 30-vuotisjuhlavuotta. Aivovammaliiton toiminnassa Aivoitus-järjestölehti on tärkeässä roolissa jäsenten identiteetin kannalta ja tiedottamisessa. Lukijatutkimuksen mukaan Aivoitus-lehteä luetaan todella ahkerasti. Erittäin tärkeää on, että lehti ei ole kuluerä, vaan siitä saadaan myös tuloja. Tästä saa kiittää Printmix Oy:tä.
Aivovammaliiton toiminnassa Aivoitus-järjestölehti on tärkeässä roolissa jäsenten identiteetin kannalta ja tiedottamisessa.
Aivovammaliiton toiminnassa Aivoitus-järjestölehti on tärkeässä roolissa jäsenten identiteetin kannalta ja tiedottamisessa.

Aivovammaliitto on aivovammautuneiden ihmisten ja heidän läheistensä etujärjestö, jonka tarkoituksena on edistää aivovammautuneiden henkilöiden suoriutumista yhteiskunnassa itsenäisesti ja yhdenvertaisina. Toiminnan tavoitteena on myös aivovammojen tutkimuksen, hoidon ja ennaltaehkäisyn kehittyminen.

- Aivovamman saaneet henkilöt ovat usein nuorehkoja, jotka ovat saaneet aivovamman onnettomuuden tai tapaturman seurauksena. Huomattava osa vammautuneista ovat alle 25-vuotiaita. Yleisimmät vammautumistavat ovat kaatumiset ja putoamiset, liikenneonnettomuudet, pahoinpitelyt ja urheiluvammat. Riskiryhmiä ovat nuoret miehet ja yli 70-vuotiaat naiset. Useinkaan aivovamma ei näy päällepäin, mutta henkilölle itselleen aivovamma voi tuottaa monenlaista hankaluutta arkielämässä, tietää kertoa Pia Warvas.
Hän on Aivovammaliiton Aivoitus-lehden päätoimittaja.

Printtilehden tärkeys

Neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Aivoitus-lehden voi sanoa olevan Aivovammaliiton jäsenille ja heidän läheisilleen enemmän kuin lehdet lukijoilleen keskimäärin. Tätä tukee Aikakausmedian teettämä lukijatutkimus viime vuodelta.

- Painettua noin 10 000 levikin Aivoistus-lehteä luetaan keskimäärin 2,7 kertaa per numero, ja 81 prosenttia lukee jokaisen numeron. 84 prosenttia haluaa lukea Aivoitusta pelkästään tai pääasiassa printtinä, vain neljä prosenttia suosii nettilehteä, summaa päätoimittaja Warvas.

Hän selventää, että oma jäsenlehti on lukijoilleen erittäin tärkeä. Aivovamman
jälkitilan oirekuvassa tyypillistä on esimerkiksi väsyvyys, lähimuistin haasteet, aloitekyvyn puute sekä esimerkiksi kaksoiskuvat/päänsäryt, joten painettu lehti aivovammautuneelle ihmiselle on paras ”käyttöliittymä”.

Mieleinen ja tärkeä tietolähde

Aivoitus-lehden lukijatutkimus kertoo, että lukijoista 84 prosenttia pitää sitä melko tai erittäin tärkeänä alan tietolähteenä. Jopa 90 prosenttia pitää lehteä Aivovammaliiton kaikkein tärkeimpänä viestintävälineenä. Tämä tieto selvisi 2020 tehdyssä Aivovammaliiton jäsenkyselyssä.

Vaikka Aivovammaliiton lehteä lukee suurimmaksi osaksi (76%) vammautuneet, niin sitä lukevat myös läheiset, ammattilaiset, ilmoittajat ja aivoinfarktin tai aivokasvaimen saaneet henkilöt. Lehden sisältö kiinnostaa.
- Lehden pääpaino on printtiversiossa. Itse Aivovammaliitto on aktiivisesti näkyvällä myös somessa, huomauttaa viestinnän konkari Warvas.

Ilmoitusmyynti ja avaimet käteen -palvelua

- Olemme ulkoistaneet ilmoitusmyynnin sekä myös kaiken muun lehdentekoon liittyvän trafiikin postitusta myöden yhteistyökumppanillemme Printmixille. Toimitusjohtaja Mika-Matti Trogen tiiminsä kanssa on hoitanut esimerkillisesti kaiken sopimamme yleensä yli odotusten. Aikataulut pitävät, ne toteutuvat Printmixin puolelta jopa etuajassa. Meidän vastuullemme jää lehden sisältö, sanoo Warvas.
Hän muistuttaa, että ilmoitushankinnasta saatavat tulot auttavat suuresti painetun lehden julkaisussa.

- Koska saamme lehden tekemistä varten kannatusilmoituseuroja, STEAlta (Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus) saamaamme avustus jää käytettäväksi muuhun toimintaamme. Järjestämme esimerkiksi vertaistuki- ja kurssitoimintaa, luentoja, seminaareja ja webinaareja. Jos lehdestä tulevia ilmoitustuloja ei olisi, taloutemme olisi niukempi, selvittää päätoimittaja.

Korkea ammattietiikka tärkeää

Warvas tietää, että yleensä järjestöillä ei ole resursseja, henkilökuntaa, rahaa eikä osaamista tehdä itse ilmoitushankintaa. Ilmoitusmyynnin ulkoistaminen on hänen mukaansa ainoa keino, jolla ilmoitushankinta hoituu mallikkaasti. Hän korostaa, että ilmoitusmyynti ei ole vastikkeetonta varainhankintaa. Järjestölehtien ilmoitusmyynti vaatii erittäin korkeaa ammattitaitoja ja vastuullista asennetta työhön, joten ei ole yhdentekevää kuka sen hoitaa.

- Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön, meillä on vain hyviä kokemuksia Pritmixin kanssa. Emme halua saada reklamaatioita huonosti hoidetusta työstä. Edellytämme korkeaa ammattietiikkaa yhteistyökumppaniltamme, selvittää Warvas.

Tänä vuonna Aivovammaliitolla on merkittävä juhlavuosi, sillä se juhlistaa 30-vuotista olemassaoloaan. Juhlavuoden kunniaksi on maaliskuusta lähtien tapahtumia ympäri Suomen koko vuoden ajan.Juhlavuoden teemana on aivovammatietouden lisääminen. Tasavallan presidentti Sauli Niinistö toimii juhlavuoden suojelijana.

Lisätietoja:

METSEK Group Oy

Printmix
Suomen Myyntimediat
Mika-Matti Trogen
Vaihde: 010 319 6380 (ma-pe 10-14)
Höyläämötie 11B, 00380 Helsinki 

Avainsanat

Kuvat

Aivovammaliiton toiminnassa Aivoitus-järjestölehti on tärkeässä roolissa jäsenten identiteetin kannalta ja tiedottamisessa.
Aivovammaliiton toiminnassa Aivoitus-järjestölehti on tärkeässä roolissa jäsenten identiteetin kannalta ja tiedottamisessa.
Lataa
Pia Warvas on Aivovammaliiton Aivoitus-lehden päätoimittaja. Kuva: Sirpa Salonen, Aivovammaliitto ry.
Pia Warvas on Aivovammaliiton Aivoitus-lehden päätoimittaja. Kuva: Sirpa Salonen, Aivovammaliitto ry.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

BusinessRakentamo
Juuritie 7 (2. krs)
03100 Nummela

https://www.businessrakentamo.fi/
Printmix Oy
Höyläämötie 11 B
00380 Helsinki


Printmix Oy on täyden palvelun kustannus- ja painotöiden tuottaja, joka on toiminut jo vuodesta 2008. Se tekee asiakas- ja järjestölehtiä avaimet käteen -periaatteella sisältäen graafisen suunnittelun, taiton, ilmoitusmyynnin ja postituksen.

Yhtiön voimavara on ammattitaitoinen ja sitoutunut henkilökunta. Yritys työllistää tällä hetkellä yli 40 henkilöä. Sen toiminta kasvaa tasaisesti. 

Päätoimipaikka on Helsinki ja sivutoimisto sijaitsee Turussa. Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat Oy on osa METSEK Group Oy:tä. Yhtiön toimitusjohtaja on Mika-Matti Trogen.

Printmixillä on AAA luottoluokitus, ja on kuulunut Suomen Vahvimmat platinasarjaan jo vuodesta 2010. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo

#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote

Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.

BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.

UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote

Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye