Akavan Fjäder: Olen valmis jatkamaan Akavan puheenjohtajana

Akavan puheenjohtaja seuraavaksi neljän vuoden kaudeksi valitaan liittokokouksessa Helsingissä 26. toukokuuta. Vuodesta 2011 puheenjohtajana toiminut Sture Fjäder ilmoitti tänään kiinnostuksensa jatkaa tehtävässään Akavan hallituksen kokouksessa.

– Haluan olla mukana määrittämässä Akavan strategiaa 2020-luvun uusiin vaatimuksiin sekä luomassa pohjaa Akavan tavoitteille ja edistämässä niitä vuoden 2023 eduskuntavaaleissa ja uudessa hallitusohjelmassa, sanoo Akavan puheenjohtaja Sture Fjäder.

Akava on kasvanut Fjäderin kaudella yli 600 000 jäsenen keskusjärjestöksi.

– Meidän pitää Akava-yhteisönä tehdä entistä kovemmin yhdessä työtä muun muassa uusien jäsenten hankinnassa. Olennaista on ymmärtää ja ottaa huomioon erityisesti nuorten ajatuksia. Akavassa on yli 100 000 opiskelijajäsentä, joille pitää tarjota laadukas koulutus ja luoda hyvät mahdollisuudet työllistyä ja tehdä mielekäs työura, Fjäder jatkaa.

– Akavassa on osaava ja työlleen omistautunut henkilöstö. Yhdessä heidän ja liittojemme kanssa voimme kehittää toimintaamme nykyisten ja uusien jäsentemme edunvalvonnassa ja työelämän kehittämisessä, Fjäder toteaa.

Akava: Tutkimus- ja kehitystoiminnan kasvu edellyttää pitkäjänteistä rahoituksen lisäystä3.3.2020 12:43:40 EETTiedote

Akavan tavoitteena on, että Suomen panostukset tutkimus- ja kehitystoimintaan ylittävät 4 prosentin bruttokansantuoteosuuden vuoteen 2030 mennessä. Tämä tavoite on myös hallituksen valmistelemassa tutkimus- ja kehitystoiminnan tiekartassa. Tiekartan toteuttaminen vaatii, että laaditaan pitävä suunnitelma tutkimus- ja kehitystoiminnan rahoituksen parantamisesta.