Alepa on myös Vantaan kaupunkipyörien pääyhteistyökumppani

Alepafillarit ovat vakiintuneet Helsingin ja Espoon kaupunkikuvaan. Kaupunkipyöriä liikkuu tällä kaudella Helsingissä ja Espoossa yhteensä 3450, ja pyöräasemia eri puolilla aluetta 345. Alepa toimii nyt myös Vantaalla kaupunkipyörien pääyhteistyökumppanina sadan pyöräaseman ja 1000 fillarin voimin.

Helsingissä kaupunkifillaritoiminta alkoi vuonna 2016 ja Espoossa viime kesänä. Fillareilla ajettiin viime kesäkaudella 6,3 miljoonaa kilometriä, eli noin 158 kertaa maapallon ympäri.

– Haluamme kannustaa ihmisiä liikkumaan ja kantamaan vastuuta ympäristöstä. Fillarit ovat kaupunkilainen, nuorekas ja ekologinen kulkuväline, ja sopivat siksi meidän brändiimme erinomaisesti, Alepan ketjujohtaja Merja Mustonen valottaa yhteistyön taustoja.

– Osuuskaupan keskeisenä tehtävänä on kehittää ja edistää toimialueensa hyvinvointia sekä arjen mukavuutta. On hienoa, että saamme olla mukana myös Vantaan kaupunkipyörissä, toteaa HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola.

Lokakuun loppuun jatkuvan kauden hinta on 25 euroa. Rekisteröityminen tapahtuu osoitteessa hsl.fi/kaupunkipyörät/vantaa. Vantaalla on eri pyöräjärjestelmä kuin Helsingissä ja Espoossa, joten palveluihin on rekisteröidyttävä ja maksettava niiden käytöstä erikseen. Pyöriä ei myöskään voi käyttää ristiin näiden kahden eri järjestelmän välillä.

Vantaan pyöräasemat sijoittuvat itä-länsisuuntaisesti Tikkurilan alueelta Myyrmäen Urheilupuistoon. Asemapaikat ovat mukana HSL:n Reittioppaassa.

Vantaan fillarikausi polkaistaan käyntiin yleisötapahtumassa Myyrmäen Paalutorilla (Paalutori 3, 01600 Vantaa) tiistaina 18. kesäkuuta klo 15.30-18.30.

HOK-Elannon Alepa-ketju on kaupunkipyörien näkyvä pääyhteistyökumppani jo neljättä kertaa peräkkäin. Palveluista vastaavat HKL, Espoon kaupunki ja Vantaan kaupunki. Kaupunkipyöriin liittyvästä mainosmediasta ja kumppanuuksista vastaa ulkomainosyhtiö Clear Channel. Palveluita ylläpitää Espoossa ja Helsingissä CityBike Finland ja Vantaalla CityBike Vantaa. Markkinoinnista ja verkkopalveluista vastaa HSL.

Alepa-ketjujohtaja Merja Mustonen, p. 010 76 60 606
viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola, p. 010 76 60 596
viestintäpäällikkö Katri Karsi, p.010 76 60591

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 620 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

HOK-Elannon alkuvuosi 2019: Monipuolisia investointeja uusiin palveluihin16.8.2019 12:06:41 EESTTiedote

HOK-Elanto investoi palveluverkostonsa kehittämiseen alkuvuonna 21,4 miljoonaa euroa. Alepa-ketju laajeni neljällä uudella myymälällä. Tapiolan ja Itäkeskuksen Food Market Herkut kokivat muodonmuutoksen kevään aikana. S-market Vallilassa uudistettiin täysin. Prisma Järvenpää remontoitiin. Uudet ravintolat Amarillo ja Sing & Pore avattiin Helsingin keskustaan. Pienempiä remontteja eri toimipaikoissa tehtiin kolmisenkymmentä.

Kaupunkipyöräilyä edistävä kesäkampanja huipentuu Taiteiden yönä – Hashtagille #AlepaFillART kerätään pyöräillen luotuja taideteoksia27.6.2019 13:21:15 EESTTiedote

Lenkki piirtyy karttasovellukseen kilometri kilometriltä ja pyöräilijästä tulee teoksensa myötä taiteilija. Fillart-kampanja kokoaa sivustolleen pyöräillen luotuja teoksia. Pyöräileville taiteilijoille on luvassa palautetta, sillä Vuoden Graafikko 2013 ja aktiivinen kaupunkipyöräilijä Kasper Strömman kuratoi tunnuksella #AlepaFillART ladattuja kuvia viikoittain läpi kesän.