AlfaTV:n näkyvyysalue laajenee Pihtiputaalle, Iisalmeen, Taivalkoskelle, Pyhätunturille ja Ylläkselle Tangomarkkinoiden ajaksi

AlfaTV-kanavan näkyvyysalue laajenee Digitan antenni-tv-verkossa Tangomarkkinoiden ajaksi 5.–9. heinäkuuta 2017. Kanavan uusia lähetysasemia ovat Pihtipudas, Iisalmi, Taivalkoski, Pyhätunturi ja Ylläs.

AlfaTV näkyy ilmaiseksi Digitan antenni-tv-verkossa kanavapaikalla 15 kanavanipussa E. (Kanavan näkyvyysalue kattaa Tangomarkkinoiden ajan 98 % väestöstä.) E-kanavanipun näkyvyysalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu.

Digita Info auttaa

Useimmat vastaanottimet etsivät uudet tv-kanavat automaattisesti. Jotkin vastaanottimet saattavat vaatia kanavien uudelleen virittämisen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta.

Digitan kuluttajapalvelu Digita Infon tekniset asiantuntijat auttavat antenni-tv-vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin klo 8-20 puh. 020 411 7676 tai info@digita.fi.

Lisätietoja:

Jani Saari, Liiketoimintapäällikkö, TV
jani.saari(a)digita.fi

Digita / Viestintä

Digita valmistautuu teräväpiirtoaikaan - Digitalla on tekniset valmiudet välittää HD-lähetykset koko Suomeen nopeallakin aikataululla21.9.2017 10:05Tiedote

Suomen antennilähetysverkon tv-toimijat ovat sopineet vapaasti jaeltavien antenniverkon kanavien yhtäaikaisesta siirtymisestä HD:n eli teräväpiirron mahdollistavaan DVB-T2-lähetystekniikkaan. Nykymuotoiset SD-lähetykset loppuvat 31.3.2020. Digita valmistautuu vastaamaan Ylen teräväpiirtolähetyksiä koskevaan tarjouspyyntöön syksyn aikana. Digitalla on jo tekniset suunnitelmat valmiina vuonna 2020 tapahtuvaa HD-siirtymää varten. ”Digitalla on tällä hetkellä HD-lähetyksiin soveltuvia verkkoja, joiden peittoalue on 85 % suomalaisista. Olemme investoineet mittavasti siihen, että koko Suomessa päästään haluttaessa nopeasti uuden teknologian piiriin”, kertoo Digitan toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström. ”Median murros vaatii verkko-operaattorilta jatkuvaa palvelujen ja viestintäverkkojen kehittämistä. Ensisijaisena tavoitteenamme onkin mahdollistaa sulava ja markkinalähtöinen teräväpiirtosiirtymä sekä rikastaa yhdessä asiakkaidemme kanssa antenni-tv:n katselukokemusta antenni-tv:n ja laajakai

Viasat Urheilu -kanava vapaasti katsottavissa tulevana viikonloppuna koko maassa Digitan antenni-tv-verkossa – Suomessa ennätysmäärä mainosrahoitteisia tv-kanavia24.8.2017 15:03Tiedote

Viasat Urheilu -kanava on vapaasti katsottavissa Digitan valtakunnallisen antenni-tv-verkon A-kanavanipussa perjantaista 25.8. klo 8:00 alkaen ja jatkuen maanantaihin 28.8. klo 8:00 asti. Viasat Urheilu -kanava näkyy kanavapaikalla 28. Viasatin jo useamman kerran tarjoamat vapaat viikonloput rikastuttavat Digitan antenni-tv-verkon tarjontaa. Digitan valtakunnallisessa verkossa näkyy tällä hetkellä 19 vapaasti jaettavaa kanavaa ja 47 maksu-tv-kanavaa. Maksuttomien mainosrahoitteisten kanavien määrä on vuodesta 2014 alkaen kasvanut vuosittain keskimäärin kahdella. ”Suomessa on eurooppalaisittain erittäin vahva mainosrahoitteinen televisio. Tämä tarkoittaa sitä, että suomalaiselle tv-katsojalle on tarjolla poikkeuksellisen suuri määrä vapaasti katsottavia kanavia Ylen kanavien lisäksi”, kertoo Digitan toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström. ”Muualla Euroopassa tilanne on päinvastainen. Esimerkiksi Norjassa vapaasti katsottavia kanavia on seitsemän, Ruotsissa kahdeksan, Tanskassa yhdeksän

Digitan mastot suomalaisen joukkoviestinnän selkäranka - radio- ja tv-lähetyksiä välitetty Pyhätunturin asemalta 50 vuotta15.8.2017 13:19Tiedote

Digitan Pyhätunturilla sijaitsevalta radio- ja tv-asemalta on välitetty tv-lähetyksiä puolen vuosisadan ajan. Pelkosenniemellä sijaitsevan Pyhätunturin aseman vihkiäisiä vietettiin maaliskuussa 1967. Radion ULA-lähetykset käynnistyvät jo vuonna 1958. Nykyisin Pyhätunturin radio- ja tv-asemalta välitetään 7 tv-kanavaa ja 6 radiokanavaa noin 22 850 suomalaiselle. Aseman kanavien peittoalue on poikkeuksellisen laaja Suomen mittakaavassa johtuen aseman korkeasta sijainnista. ”Olemme Digitassa ylpeitä historiastamme ja korkeista mastoistamme. Mastot ovat Digitan toiminnan perusta. Niiden kautta välitämme euroviisujen ja MM-jääkiekonkin kaltaiset, huikeimmat ja tärkeimmät radio- ja televisioelämykset kaikille suomalaisille. Sitoutuneet ammattilaisemme pitävät huolta mastoistamme, jotta Pyhätunturinkin maston peittoalueella kaikki voisivat nauttia radiosta ja televisiosta häiriöittä”, sanoo Digitan palveluista ja liiketoiminnasta vastaava johtaja Markus Ala-Hautala. ”Antenni-tv ja radio kehit

Digita Oy ja Palojärven paliskunta: IoT-teknologiasta hyötyä porotaloudelle22.6.2017 08:52Tiedote

Digita pilotoi yhteistyössä Palojärven paliskunnan kanssa porojen seurantaa IoT-verkon avulla. Digitan maanlaajuinen IoT-verkko mahdollistaa aiempaa kevyemmät ja kestävämmät GPS-seurannan ratkaisut, joiden avulla tulevaisuudessa voidaan seurata koko poroeloa. Porojen seuranta on poroelinkeinon kannalta tärkeää, sillä suurin osa metsään kuolleista poroista jää löytämättä. Digitan IoT-verkon mahdollistamien seurantaratkaisujen avulla on mahdollista seurata entistä useampaa poroa ja myös löytää kadoksiin jääneet yksilöt. ”Meille on erittäin tärkeää, että porojen liikkeistä ja katoamisista saadaan reaaliaikaista ja luotettavaa tietoa. Olemme innoissamme, että vihdoin porojen seurannassa voidaan hyödyntää uutta ketterämpää teknologiaa. Nyt meillä on paremmat edellytykset seurata koko porotokkaa, ilman katvealueita. Näen, että toimivalle seurantateknologialle on suuri kysyntä koko Pohjoismaiden porotaloudessa”, kertoo Seppo Koivisto Palojärven paliskunnasta. ”Aikaisempiin porojen seurantalai