AlfaTV:n näkyvyysalue laajenee Pihtiputaalle, Iisalmeen, Taivalkoskelle, Pyhätunturille ja Ylläkselle Tangomarkkinoiden ajaksi

5.7.2017 09:04 | Digita

AlfaTV-kanavan näkyvyysalue laajenee Digitan antenni-tv-verkossa Tangomarkkinoiden ajaksi 5.–9. heinäkuuta 2017. Kanavan uusia lähetysasemia ovat Pihtipudas, Iisalmi, Taivalkoski, Pyhätunturi ja Ylläs.

AlfaTV näkyy ilmaiseksi Digitan antenni-tv-verkossa kanavapaikalla 15 kanavanipussa E. (Kanavan näkyvyysalue kattaa Tangomarkkinoiden ajan 98 % väestöstä.) E-kanavanipun näkyvyysalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu.

Digita Info auttaa

Useimmat vastaanottimet etsivät uudet tv-kanavat automaattisesti. Jotkin vastaanottimet saattavat vaatia kanavien uudelleen virittämisen tai tehdasasetusten palauttamisen. Ohjeet kanavahaun tekemiseksi löytyvät Digitan internet-sivuilta www.digita.fi/kanavahaku tai laitteen käyttöoppaasta.

Digitan kuluttajapalvelu Digita Infon tekniset asiantuntijat auttavat antenni-tv-vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä. Digita Info palvelee maanantaista perjantaihin klo 8-20 puh. 020 411 7676 tai info@digita.fi.

Lisätietoja:

Jani Saari, Liiketoimintapäällikkö, TV
jani.saari(a)digita.fi

Digita / Viestintä

Digita Oy ja Palojärven paliskunta: IoT-teknologiasta hyötyä porotaloudelle22.6.2017 08:52Tiedote

Digita pilotoi yhteistyössä Palojärven paliskunnan kanssa porojen seurantaa IoT-verkon avulla. Digitan maanlaajuinen IoT-verkko mahdollistaa aiempaa kevyemmät ja kestävämmät GPS-seurannan ratkaisut, joiden avulla tulevaisuudessa voidaan seurata koko poroeloa. Porojen seuranta on poroelinkeinon kannalta tärkeää, sillä suurin osa metsään kuolleista poroista jää löytämättä. Digitan IoT-verkon mahdollistamien seurantaratkaisujen avulla on mahdollista seurata entistä useampaa poroa ja myös löytää kadoksiin jääneet yksilöt. ”Meille on erittäin tärkeää, että porojen liikkeistä ja katoamisista saadaan reaaliaikaista ja luotettavaa tietoa. Olemme innoissamme, että vihdoin porojen seurannassa voidaan hyödyntää uutta ketterämpää teknologiaa. Nyt meillä on paremmat edellytykset seurata koko porotokkaa, ilman katvealueita. Näen, että toimivalle seurantateknologialle on suuri kysyntä koko Pohjoismaiden porotaloudessa”, kertoo Seppo Koivisto Palojärven paliskunnasta. ”Aikaisempiin porojen seurantalai

Digitan konesalilaajennukset jatkuvat Pasilan tietoliikennekeskittymässä21.6.2017 08:47Tiedote

Digita laajentaa edelleen Data Center -liiketoimintaansa Pasilan tietoliikennekeskittymän alueella nykyisten tilojen välittömässä läheisyydessä. ”Meillä on jälleen uutta tilaa valmiina parasta mahdollista liitettävyyttä arvostaville asiakkaille. Pasilan mediakampus tarjoaa erinomaisilla yhteyksillään digitaalisten palveluiden vaatimaa reagointikykyä ja erinomaista vasteaikaa”, kertoo Digitan Data Center -palveluista vastaava johtaja Fredrik Brunberg. ”Mikäli tänä päivänä haluaa tarjota parasta mahdollista asiakaskokemusta palveluiden käyttäjille, on data sijoitettava sinne missä sitä kulutetaan, alalla puhutaan Edge Computingista”, kertoo Brunberg konesalipalveluiden trendeistä. Dataintensiiviset uudet palvelut ja sovellukset ovat entistä latenssikriittisempiä ja siksi on huolehdittava hyvistä yhteyksistä ja varmistaa palveluiden nopea palauttaminen poikkeustilanteessa (Disaster Recovery). ”Tämä on syy miksi useat kansainväliset yritykset sijoittavat palveluitaan juuri Digitan konesale

Digita Oy ja Taloustutkimus Oy: Taloustutkimus ja Digita pilotoivat uutta tutkimusmenetelmää hybridi-tv-ympäristössä9.6.2017 09:21Tiedote

Taloustutkimus ja Digita ovat kevään 2017 aikana selvittäneet mahdollisuuksia kehittää uusia digitaalisia palveluita ja tutkimusmenetelmiä. Hybridi-tv-ympäristössä tehdyssä pilottitutkimuksessa haluttiin selvittää, miten Digitan hybridi-tv:tä voisi hyödyntää tutkimustoiminnassa. Lisäksi tavoitteena oli kartoittaa kuinka laajasti hybridi-tv-palvelut ovat jo käytössä suomalaisissa kotitalouksissa sekä kerätä käyttäjiltä kokemuksia palveluiden käytöstä. ”Taloustutkimus haluaa kehittää kuluttajille uudenlaisia tapoja osallistua tutkimuspaneeleihin. Digitan hybridi-tv tarjosi meille mielenkiintoisen uuden tutkimusalustan”, kertoo Pasi Huovinen Taloustutkimuksesta. ”Toteutimme tutkimuksen hyödyntäen omaa internetpaneeliamme, mutta periaatteessa kenellä tahansa hybridi-tv:n omistajalla oli mahdollisuus lähteä mukaan kirjautumalla television kautta panelistiksi Estradi tv-kanavalla olleen hybridisovelluksen kautta”, jatkaa Huovinen. Uuden digitaalisen ajan tiedonkeruutavoista ja Big Datasta on

Digita ja MTV kehittävät TV-mainonnan uusia ratkaisuja1.6.2017 11:19Tiedote

Digita ja MTV ovat testanneet perinteisen televisiomainonnan ja online-mainonnan yhdistämistä hybridi-tv-ympäristössä erinomaisin tuloksin. Yhtiöt ovat maailmalla eturintamassa hyödyntämässä tv-tekniikan uusia mahdollisuuksia. Toukokuussa tehdyn testin aikana MTV näytti Kainuun alueella lineaarisen television mainostauoilla perinteisen mainonnan lisäksi online-videomainoksia. ”Tämä kokeilu tasoittaa tietä kohdennetulle tv-mainonnalle, jossa mainontaa jaellaan lineaaritelevisioon katsojan kulutustottumusten mukaisesti. Konkreettisesti tämä tarkoittaa sitä, että sinulla saattaa näkyä eri mainokset kuin naapurillasi, omaan elämäntyyliisi ja kulutustottumuksiisi perustuen”, kertoo MTV:n COO Risto Koivula. ”Liian usein digitaalinen ja lineaarinen tv-mainonta koetaan kovin erilaisina mainonnan muotoina, vaikka kuluttajalle katselukokemus on sama: hyvää sisältöä halutaan katsella ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta. Myös mainonnan pitäisi pystyä elämään tässä hetkessä. Nyt saadut kokem