AlfaTV:n näkyvyysalue laajenee valtakunnalliseksi Digitan antenni-tv-verkossa helmikuun alusta alkaen

Viestintävirasto on 7.12.2017 muuttanut Brilliance Communications Oy:lle myönnetyn tavallisen ohjelmistotoimiluvan yleisen edun ohjelmistotoimiluvaksi. Yleisen edun kanavien jakelu tapahtuu Digitan valtakunnallisen antenni-tv-verkon A-kanavanipussa, joka kattaa 99,96 prosenttia väestöstä.

AlfaTV näkyy 1.2.2018 Digitan A-kanavanipussa.

”Onnittelemme lämpimästi AlfaTV:tä sen saaman yleisen edun kanavan toimiluvan johdosta. AlfaTV on osoittanut, että kattavaa kotimaista sisältöä tarjoava tv-kanava puhuttelee tv-yleisöjä laajasti, ja kanava on rohkeasti kehittänyt ohjelmatarjontaansa viime vuosien aikana”, sanoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. ”Olemme iloisia siitä, että helmikuun alusta alkaen AlfaTV näkyy valtakunnallisessa verkossamme kaikkialla Suomessa, ja lisäksi AlfaTV:n keväällä lanseeraama Permanto-videoarkisto on tarjolla myös Digitan antenni-tv-verkon hybridi-tv-palvelun kautta”, jatkaa Ala-Hautala.

”Haimme AlfaTV:lle yleisen edun kanavan toimilupaa, sillä kanavastrategiamme mukaisesti tavoitteenamme on entisestään lisätä sekä uutis- että ajankohtaisohjelmien päivittäistä tarjontaa”, kertoo AlfaTV:n liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola. ”Syksyllä 2017 halusimme tuoda perinteisen tv-kanavan rinnalle nyt myös videokirjastomme Permannon, jotta tv-katsojat voivat katsoa suosikkiohjelmansa ajankohdasta riippumatta”, jatkaa Kalliola. AlfaTV:n videokirjasto löytyy osoitteesta permanto.fi.

Median yhteydenotot

AlfaTV, liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola, p. 040 5028890,
jarmo.kalliola(at)alfatv.fi

Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023,
markus.ala-hautala(at)digita.fi

AlfaTV on Joulukuussa 2013 toimintansa aloittanut koko perheen mainosrahoitteinen yleiskanava, joka lähettää uutisia, urheilua, elokuvia, viihdettä, kulttuuria, ajankohtais-, asia-, keskustelu- ja teemaohjelmia sekä yleiskristillisiä ohjelmia.

Ensimmäinen valtakunnallinen televisioviikko: kanavia vapaasti katsottavissa ja hyviä televisiotarjouksia11.2.2019 09:00:32Tiedote

Television merkitys on suuri, ja siksi televisio ansaitsee oman nimikkoviikkonsa. Ensimmäinen valtakunnallinen Televisioviikko järjestetään 11.-17.2.2019. Televisioviikon aikana, perjantaista sunnuntaihin 15.-17.2., katsojat voivat tutustua ilmaiseksi maksu-tv:n tarjontaan. Televisioviikon järjestävät televisioyhtiöt, operaattorit ja kaupan toimijat. Myös Teosto on mukana Televisioviikon toteutuksessa.