AlfaTV:n näkyvyysalue laajenee valtakunnalliseksi Digitan antenni-tv-verkossa helmikuun alusta alkaen

Viestintävirasto on 7.12.2017 muuttanut Brilliance Communications Oy:lle myönnetyn tavallisen ohjelmistotoimiluvan yleisen edun ohjelmistotoimiluvaksi. Yleisen edun kanavien jakelu tapahtuu Digitan valtakunnallisen antenni-tv-verkon A-kanavanipussa, joka kattaa 99,96 prosenttia väestöstä.

AlfaTV näkyy 1.2.2018 Digitan A-kanavanipussa.

”Onnittelemme lämpimästi AlfaTV:tä sen saaman yleisen edun kanavan toimiluvan johdosta. AlfaTV on osoittanut, että kattavaa kotimaista sisältöä tarjoava tv-kanava puhuttelee tv-yleisöjä laajasti, ja kanava on rohkeasti kehittänyt ohjelmatarjontaansa viime vuosien aikana”, sanoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. ”Olemme iloisia siitä, että helmikuun alusta alkaen AlfaTV näkyy valtakunnallisessa verkossamme kaikkialla Suomessa, ja lisäksi AlfaTV:n keväällä lanseeraama Permanto-videoarkisto on tarjolla myös Digitan antenni-tv-verkon hybridi-tv-palvelun kautta”, jatkaa Ala-Hautala.

”Haimme AlfaTV:lle yleisen edun kanavan toimilupaa, sillä kanavastrategiamme mukaisesti tavoitteenamme on entisestään lisätä sekä uutis- että ajankohtaisohjelmien päivittäistä tarjontaa”, kertoo AlfaTV:n liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola. ”Syksyllä 2017 halusimme tuoda perinteisen tv-kanavan rinnalle nyt myös videokirjastomme Permannon, jotta tv-katsojat voivat katsoa suosikkiohjelmansa ajankohdasta riippumatta”, jatkaa Kalliola. AlfaTV:n videokirjasto löytyy osoitteesta permanto.fi.

Median yhteydenotot

AlfaTV, liiketoiminnan kehitysjohtaja Jarmo Kalliola, p. 040 5028890,
jarmo.kalliola(at)alfatv.fi

Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023,
markus.ala-hautala(at)digita.fi

AlfaTV on Joulukuussa 2013 toimintansa aloittanut koko perheen mainosrahoitteinen yleiskanava, joka lähettää uutisia, urheilua, elokuvia, viihdettä, kulttuuria, ajankohtais-, asia-, keskustelu- ja teemaohjelmia sekä yleiskristillisiä ohjelmia.

Päivitys tiedotteeseen: Digitan antenni-tv-verkon lähetykset toimivat taas normaalisti20.7.2018 19:21Tiedote

Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla koko maassa ilmeni häiriöitä perjantaina 20.7. klo 18.32 alkaen. Häiriöitä oli myös kaupallisten radioiden lähetyksissä. TV- ja radiolähetykset ovat palautuneet normaaleiksi klo 19:40 lukuun ottamatta Tampereen alueen A-kanavanippua, jossa lähetetään muun muassa Ylen tv-kanavat. Lisäksi kaapelioperaattori- ja IPTV-jakelussa ovat vielä poikki seuraavat kanavat: Nelonen, Nelonen HD, Hero, Jim, Liv. Lisäksi poikki on Yle TV 1 muualla Suomessa kuin pääkaupunkiseudulla. Häiriöiden syynä oli tietoliikennevika. Digita pahoittelee häiriöistä aiheutunutta haittaa Median yhteydenotot: Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023, markus.ala-hautala@digita.fi. Tiedote, Digita 20.7.2018 klo 19:21 Häiriöitä Digitan antenni-tv-verkossa koko maassa Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla ilmenee häiriöitä koko maassa. Häiriö on alkanut perjantaina 20.7.2018 klo 18:32. Häiriöitä esiintyy myös

Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla13.6.2018 14:02Tiedote

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.